Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Οικονομικές Ειδήσεις

Λιανός Η ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού από τις πρωτοπόρες στην Ευρώπη

Η ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού είναι από τις πιο πρωτοπόρες στην Ευρώπη, όπως αναφέρει ο πρόεδρος της Επιτροπής, καθηγητής Ιωάννης Λιανός

Ειδικότερα, σε συνέντευξή του στο businessdaily.gr, ο κ. Λιανός ερωτηθείς σχετικά με το άνοιγμα των επιμέρους αγορών στην χώρα μας απαντά ότι έχουν γίνει πάρα πολύ σημαντικά βήματα. «Υπήρξε σημαντική βελτίωση.

Το βλέπουμε αυτό, επίσης, αν κοιτάξουμε τους δείκτες ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας, τα τελευταία χρόνια υπήρξε μία σημαντική βελτίωση. Άρα, σίγουρα υπάρχει βελτίωση και άνοιγμα των αγορών», σημειώνει.

«Αυτό το οποίο θα ήθελα να εστιάσουμε ίσως περισσότερο την προσοχή μας τώρα είναι εμπόδια, τα οποία δεν είναι μόνο ρυθμιστικά αλλά και προέρχονται από στρατηγικές επιχειρήσεων που έχουν δεσπόζουσα θέση ή ενδεχομένως και καρτέλ. 

Οπότε αυτό είναι η εστίαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού τα τελευταία δύο έτη και αυτό το οποίο κάνουμε είναι να επενδύσουμε, καταρχήν, στις δυνατότητες που έχει η Επιτροπή να μπορεί να ανιχνεύσει αυτές τις αντι-ανταγωνιστικές πρακτικές, έχει γίνει μία πάρα πολύ σημαντική προσπάθεια επένδυσης στην τεχνολογική υποδομή, έχουμε δημιουργήσει -είμαστε θεωρώ από τις Επιτροπές Ανταγωνισμού στην Ευρώπη από τις πιο πρωτοπόρες σ' αυτό- μία πλατφόρμα συλλογής και επεξεργασίας μεγάλων δεδομένων και έχουμε προχωρήσει στη δημιουργία ενός τμήματος υποστήριξης όσον αφορά τα ψηφιακά πειστήρια», τονίζει ο κ. Λιανός και προσθέτει:

«Επίσης, έχουμε δημιουργήσει ένα τμήμα ερευνών, το οποίο προχωράει στη διερεύνηση της δομής των διαφόρων αγορών και στη χαρτογράφησή τους και έχουμε ξεκινήσει πάρα πολλές αυτεπάγγελτες έρευνες. Τα τελευταία δύο χρόνια έχουν διπλασιαστεί οι έρευνες της Επιτροπής Ανταγωνισμού από επιτόπιους ελέγχους, ενώ κατά μέσο όρο τα προηγούμενα χρόνια ελέγχονταν 10-15 εταιρείες, τα τελευταία δύο χρόνια ελέγχουμε πλέον των 65 εταιρειών. Συνεπώς, βλέπουμε μία τεράστια αύξηση των ελέγχων της Επιτροπής Ανταγωνισμού, είναι πιο δραστήρια η Επιτροπή Ανταγωνισμού και θεωρώ ότι αυτό ακριβώς εξυπηρετεί και τον σκοπό της ανίχνευσης εκτός των ρυθμιστικών εμποδίων τα οποία μας ενδιαφέρουν, επίσης, και εμποδίων που προέρχονται από στρατηγικές μεγάλων παικτών ή ενδεχομένως καρτέλ».

Αναφορικά με το θέμα της ακρίβειας, κ. Λιανός επισημαίνει ότι είναι κάτι που απασχολεί την Επιτροπή Ανταγωνισμού ιδιαίτερα, όχι μόνο τους τελευταίους μήνες αλλά και πολύ νωρίτερα.

«Οι έρευνες και επιτόπιοι έλεγχοι που κάναμε τον Σεπτέμβριο στα σούπερ μάρκετ, αμέσως μετά στα καύσιμα, ήταν έρευνες οι οποίες είχαν ξεκινήσει εδώ και πάρα πολλούς μήνες γιατί για να γίνει μία επιτόπια έρευνα χρειάζεται να υπάρξει μία ιδιαίτερη εργασία προετοιμασίας», υπογραμμίζει.

Σχετικά με τα αίτια της ακρίβειας αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι «είναι αρκετά πολύπλευρα, υπάρχουν σίγουρα αίτια που είναι γεωπολιτικής φύσης ή ενδεχομένως κλιματικής αλλαγής».

«Υπάρχουν βεβαίως και εθνικές στρεβλώσεις του ανταγωνισμού, που είναι ακριβώς αυτό το οποίο κοιτάμε με μεγάλη προσοχή. Έχουμε ξεκινήσει σειρά ερευνών σε διάφορους τομείς της οικονομίας. 

Υπάρχει, πλέον, μία οργάνωση Επιτροπής Ανταγωνισμού για την παρακολούθηση της αγοράς, εκτός της πλατφόρμας που έχουμε δημιουργήσει, η οποία συλλέγει τιμές και ποσότητες σε ορισμένα προϊόντα από χιλιάδες προϊόντα.

Δημιουργούνται χρονοσειρές, τις οποίες ελέγχουμε με μεγάλη προσοχή και εστιάζουμε, επίσης, σε τυχόν διαφοροποιήσεις των τιμών στην Ελλάδα σε σχέση με άλλες χώρες, οι οποίες να μην οφείλονται ενδεχομένως σε αυξήσεις κόστους, οι οποίες είναι κοινές αλλά σε ενδεχόμενες στρεβλώσεις.

Γίνεται αυτός ο έλεγχος, κοιτάμε τις δομές της αγοράς και της κάθε αγοράς και διατάσσουμε μέτρα έρευνας, τα οποία μπορεί να είναι από ερωτηματολόγια μέχρι επιτόπιους ελέγχους.

Υπάρχει μία ομάδα, η task force σούπερ μάρκετ, η οποία παρακολουθεί κάθε δεκαπενθήμερο σε σειρά προϊόντων, διάφορες κατηγορίες προϊόντων, την πορεία των τιμών και ανάλογα με τις πληροφορίες που έχουμε προχωρούμε στην στρατηγική μας, η οποία είναι παρέμβαση σε περίπτωση που δούμε ότι υπάρχουν ενδείξεις αντι-ανταγωνιστικών πρακτικών», σημειώνει, μεταξύ άλλων, στη συνέντευξή του για όλα τα ζητήματα που αφορούν την Επιτροπή.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!