Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Υπουργείο Εργασίας

Κ.Υ.Α. 88974/2021 Ειδικό Πρόγραμμα προεργασίας για 2.000 ανέργους νέους, ηλικίας 18-29 ετών, περιοχών των Περιφερειών Δυτικής Μακεδονίας και Πελοποννήσου που επλήγησαν από τις επιπτώσεις της απολιγνιτοποίησης.

Αριθμ. 88974

ΦΕΚ B' 5346/17.11.2021

Ειδικό Πρόγραμμα προεργασίας για 2.000 ανέργους νέους, ηλικίας 18-29 ετών, περιοχών των Περιφερειών Δυτικής Μακεδονίας και Πελοποννήσου που επλήγησαν από τις επιπτώσεις της απολιγνιτοποίησης.

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ

ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1.Την παρ. 7 του άρθρου 51 του ν. 3693/2008 «Εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την Οδηγία 2006/43/ ΕΚ περί υποχρεωτικών ελέγχων των ετήσιων και των ενοποιημένων λογαριασμών, για την τροποποίηση των Οδηγιών 78/660/ΕΟΚ και 83/349/ΕΟΚ του Συμβουλίου και για την κατάργηση της Οδηγίας 84/253/ΕΟΚ του Συμβουλίου και άλλες διατάξεις» (Α’174).

2. Το άρθρο 2 του ν. 2956/2001 «Αναδιάρθρωση Ο.Α.Ε.Δ. και άλλες διατάξεις» (Α’258).

3. Το άρθρο 29 του ν. 1262/1982 «Για την παροχή κινήτρων ενίσχυσης της Οικονομικής και Περιφερειακής Ανάπτυξης της Χώρας και τροποποίηση συναφών διατάξεων» (Α’70).

4. Τον ν. 4270/2014 «Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/85/ ΕΕ) δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις» (Α’143).

5. Τον ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης» (Α’133).

6. Τον ν. 4624/2019 «Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, μέτρα εφαρμογής του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/680 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 και άλλες διατάξεις» (Α’137).

7. Τον Κανονισμό (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και για την ελεύθερη κυκλοφορία των δεδομένων αυτών και την κατάργηση της οδηγίας 95/46/ΕΚ (Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων/ΓΚΠΔ).

8.Το άρθρο 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα, που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (Α’98), όπως διατηρήθηκε σε ισχύ με την παρ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α' 133).

9.Την παρ. 2 του άρθρου 12 του π.δ. 80/2016 «Ανάληψη υποχρεώσεων από τους διατάκτες» (Α’145).

10.Το π.δ. 134/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης» (Α’168).

11. Το π.δ. 142/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Οικονομικών» (Α’181).

12. Το π.δ. 147/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης» (Α’192).

13. Το π.δ. 81/2019 «Σύσταση, συγχώνευση, μετονομασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους - Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων» (Α’119).

14. Το π.δ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’121).

15. Το π.δ. 84/2019 «Σύσταση και κατάργηση Γενικών Γραμματειών και Ειδικών Γραμματειών/Ενιαίων Διοικητικών Τομέων Υπουργείων» (Α’123).

16. Το π.δ. 62/2020 «Διορισμός Αναπληρωτών Υπουργών και Υπουργών» (Α'155).

17. Το π.δ. 2/2021 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’2).

18. Την υπ’αρ. Υ 70/30-10-2020 απόφαση του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών, Θεόδωρο Σκυλακάκη» (Β’4805).

19. Την υπ’ αρ. 51875/7-05-2021 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Ιωάννη Τσακίρη» (Β’1867).

20. Την υπ’ αρ. 63701/8-6-2021 (ΑΔΑ:Ψ2Σ746ΜΤΛΡ- 8ΓΑ) απόφαση του Υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

21. Τις υπ’ αρ. 3345/61/15-6-2021 και 4191/82/ 28-7-2021 αποφάσεις του ΔΣ του ΟΑΕΔ.

22. Την υπ’ αρ. 25030/26-2-2021 διατύπωση γνώμης της Ειδικής Υπηρεσίας Κρατικών Ενισχύσεων της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

23. Την υπ’αρ. 61338/30-7-2021 βεβαίωση δέσμευσης πίστωσης της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του ΟΑΕΔ.

24. Τις υπ’αρ. 961/30-7-2021 (ΑΔΑ:Ω3ΗΤ4691Ω2-830) και υπ’αρ. 672/29-7-2021(ΑΔΑ: Ρ0484691Ω2-30Σ) αποφάσεις αναλήψεις υποχρέωσης.

25. Την υπ’αρ. 56930/30-7-2021 εισήγηση της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.

26. Την ανάγκη προετοιμασίας των νέων ανέργων προκειμένου να ενταχθούν στην αγορά εργασίας περιοχών της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας και Πελοποννήσου (στους Δήμους Μεγαλόπολης,Τρίπολης, Γορτυνίας, Σπάρτης, Οιχαλίας και Καλαμάτας), οι οποίοι πλήττονται από την ανεργία, στο πλαίσιο του Σχεδίου Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (ΣΔΑΜ) για τη δίκαιη αναπτυξιακή μετάβαση των εν λόγω λιγνιτικών περιοχών, σε συνδυασμό με τα υψηλά ποσοστά ανεργίας που παρατηρούνται στις περιοχές αυτές.

27. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας προκαλείται συνολική δαπάνη ύψους έως του ποσού των δεκατεσσάρων εκατομμυρίων ευρώ (14.000.000,00 €), η οποία βαρύνει τον προϋπολογισμό του ΟΑΕΔ (ΚΑΕ 2493) και θα καλυφθεί από τη χρηματοδότηση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) και κατανέμεται σε ετήσια βάση, ως εξής:

Για το έτος 2021: 500.000,00 ευρώ

Για το έτος 2022: 7.300.000,00 ευρώ

Για το έτος 2023: 6.200.000,00 ευρώ,

αποφασίζουμε:

Την κατάρτιση ειδικού προγράμματος προεργασίας για 2.000 ανέργους νέους, ηλικίας 18-29 ετών, περιοχών των Περιφερειών Δυτικής Μακεδονίας και Πελοποννήσου που επλήγησαν από τις επιπτώσεις της απολιγνιτοποίησης, ως εξής:

Άρθρο 1

Σκοπός του προγράμματος

1. Σκοπός του προγράμματος είναι η προετοιμασία δύο χιλιάδων (2.000) εγγεγραμμένων στα μητρώα ανέργων των ΚΠΑ2 του ΟΑΕΔ οι οποίοι κατοικούν σε περιοχές αρμοδιότητας της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας και Πελοποννήσου (στους Δήμους Μεγαλόπολης,Τρίπολης, Γορτυνίας, Σπάρτης, Οιχαλίας και Καλαμάτας), 18-29 ετών και απόφοιτοι οποιασδήποτε εκπαιδευτικής βαθμίδας, σε εργασιακό περιβάλλον του δημοσίου ή του ιδιωτικού τομέα ενόψει της ένταξής τους στην αγορά εργασίας, στο πλαίσιο της παραγωγικής ανασυγκρότησης σύμφωνα με το Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (ΣΔΑΜ), σε κρίσιμους τομείς που σχετίζονται με την ανάπτυξη, σε συνδυασμό με τα υψηλά ποσοστά ανεργίας βάσει των στοιχείων της εγγεγραμμένης ανεργίας του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ).

2. Οι 2.000 θέσεις προεργασίας του προγράμματος κατανέμονται, ανά Περιφέρεια, ως εξής:

i. Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας 1.450 θέσεις

ii. Περιφέρεια Πελοποννήσου (στους Δήμους Μεγαλόπολης, Τρίπολης, Γορτυνίας, Σπάρτης, Οιχαλίας και Καλαμάτας) 550 θέσεις

3.Το πρόγραμμα απευθύνεται σε

α) ιδιωτικές επιχειρήσεις, σε Φορείς Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας (Κ.ΑΛ.Ο) και σε

β) επιχειρήσεις, φορείς, οργανισμούς του δημοσίου, όπως αυτός ορίζεται από το άρθρο 51 του ν. 1892/1990 (Α’101), και επιχειρήσεις της τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτου και δεύτερου βαθμού που ασκούν τακτικά οικονομική δραστηριότητα σε περιοχές της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας και Πελοποννήσου (στους Δήμους Μεγαλόπολης, Τρίπολης, Γορτυνίας, Σπάρτης, Οιχαλίας και Καλαμάτας).

4. Η δράση υλοποιείται σε κύκλους ως εξής:

α) Ο πρώτος κύκλος αφορά στην προκήρυξη 2.000 θέσεων προεργασίας.

β) Οι επόμενοι κύκλοι θα αφορούν στις υπολειπόμενες θέσεις που δεν θα καλυφθούν από τον α’κύκλο έως εξαντλήσεως του συνολικού προϋπολογισμού της δράσης και θα εφαρμόζεται ξανά η αρχική ροή, όπως περιγράφεται στα άρθρα της παρούσας.

γ) Ο κάθε επόμενος κύκλος θα προκηρύσσεται για τους ανέργους μετά την πάροδο τριών (3) μηνών από την ημερομηνία λήξης υποβολής των αιτήσεων συμμετοχής των ανέργων του προηγούμενου κύκλου και για τους παρόχους/επιχειρήσεις αντίστοιχα, σύμφωνα με τη ροή που περιγράφεται στην παρούσα.

Άρθρο 2

Αρμοδιότητες ΟΑΕΔ- Χρηματοδότηση επιλέξιμες περιοχές- Πλαίσιο ένταξης

1. Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση, παρακολούθηση, αξιολόγηση και έλεγχο του προγράμματος, ορίζεται ο ΟΑΕΔ.

Ο ΟΑΕΔ είναι αρμόδιος για την υποδοχή των ηλεκτρονικών αιτήσεων των παρόχων/επιχειρήσεων, τη σύζευξη των ωφελουμένων με τις θέσεις προεργασίας των παροχών/επιχειρήσεων, τη διενέργεια επιτόπιων ελέγχων στους παρόχους/επιχειρήσεις και την καταβολή των αποζημιώσεων στους ωφελούμενους/ασκούμενους και των ασφαλιστικών εισφορών στον e-ΕΦΚΑ.

2. Δικαιούχος της δράσης ορίζεται ο ΟΑΕΔ.

3. Για την υλοποίηση του προγράμματος προκαλείται δαπάνη ύψους έως του ποσού των δεκατεσσάρων εκατομμυρίων ευρώ (14.000.000,00€) η οποία θα βαρύνει τον προϋπολογισμό του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ) (ΚΑΕ 2493) και θα καλυφθεί από τη χρηματοδότηση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) σύμφωνα με την υπ’ αρ. 63701/8-6- 2021 απόφαση του Υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων και κατανέμεται σε ετήσια βάση ως εξής:

Για το έτος 2021: 500.000,00 ευρώ

Για το έτος 2022: 7.300.000,00 ευρώ

Για το έτος 2023: 6.200.000,00 ευρώ

4. Ως επιλέξιμες γεωγραφικές περιοχές για την υλοποίηση του ειδικού προγράμματος προεργασίας ορίζονται περιοχές της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας και Πελοποννήσου (οι Δήμοι Μεγαλόπολης,Τρίπολης, Γορτυνίας, Σπάρτης, Οιχαλίας και Καλαμάτας). ΕΦΗΜΕΡΙ∆Α TΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ 68807

Άρθρο 3

Πάροχοι, ωφελούμενοι και προϋποθέσεις συμμετοχής

Α. Πάροχοι

1. Το πρόγραμμα απευθύνεται σε

α) ιδιωτικές επιχειρήσεις, φορείς Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας (Κ.ΑΛ.Ο.), σε

β) επιχειρήσεις, φορείς και οργανισμούς του δημοσίου τομέα, όπως αυτός ορίζεται από το άρθρο 51 του ν. 1892/1990 (Α’ 101), όπως ισχύει, και σε επιχειρήσεις της τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτου και δεύτερου βαθμού που ασκούν τακτικά οικονομική δραστηριότητα, εφεξής «πάροχοι» που δραστηριοποιούνται στις περιοχές της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας και Πελοποννήσου (Δήμοι Μεγαλόπολης,Τρίπολης, Γορτυνίας, Σπάρτης, Οιχαλίας και Καλαμάτας).

2. Οι πάροχοι ανάλογα με το προσωπικό που απασχολούν εντάσσονται στο ανωτέρω πρόγραμμα ως εξής:

α) Πάροχοι με προσωπικό 0-3 άτομα μπορούν να ενταχθούν το ανώτατο για έναν (1) ωφελούμενο.

β) Πάροχοι με προσωπικό 4-9 άτομα μπορούν να ενταχθούν το ανώτατο για δύο (2) ωφελούμενους.

γ) Πάροχοι με προσωπικό 10-19 άτομα μπορούν να ενταχθούν το ανώτατο για τρεις (3) ωφελούμενους.

δ) Πάροχοι με προσωπικό 20-30 άτομα μπορούν να ενταχθούν το ανώτατο για πέντε (5) ωφελούμενους.

ε) Πάροχοι με προσωπικό 31-50 άτομα μπορούν να ενταχθούν το ανώτατο για οκτώ (8) ωφελούμενους.

στ) Πάροχοι άνω των 50 ατόμων μπορούν να ενταχθούν το ανώτατο για αριθμό ωφελουμένων που αντιστοιχεί στο 20% του συνολικού απασχολούμενου προσωπικού κατά την αίτηση, και έως 20 ωφελούμενους.

3. Απαραίτητη προϋπόθεση για την ένταξη μίας επιχείρησης/παρόχου στο πρόγραμμα είναι να μην έχει προβεί σε μείωση του προσωπικού της κατά τη διάρκεια τριμήνου πριν την ημερομηνία υποβολής της ηλεκτρονικής αίτησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΟΑΕΔ (ημερολογιακά). Εφόσον ο αριθμός του προσωπικού από την ημερομηνία έναρξης του ελεγχόμενου τριμήνου έως την ημερομηνία υποβολής της αίτησης παραμένει σταθερός ανεξάρτητα εάν στο διάστημα αυτό υπάρχουν μεταβολές του προσωπικού είναι δυνατή η ένταξη της επιχείρησης/παρόχου στο πρόγραμμα. Η ανωτέρω προϋπόθεση ισχύει και για το χρονικό διάστημα από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης μέχρι την ημερομηνία έκδοσης της εγκριτικής απόφασης υπαγωγής της επιχείρησης και της υπογραφής του συμφωνητικού από τον πάροχο και τον ωφελούμενο.

4. Στο προϋπάρχον προσωπικό ανήκουν και τα άτομα που είναι σε ασθένεια, στράτευση, σε κυοφορία λοχεία, ή κάνουν χρήση της ειδικής άδειας μητρότητας, αφού η σχέση εργασίας δεν διακόπτεται.

5. Ως μείωση προσωπικού κατά το τρίμηνο που προηγείται της ημερομηνίας υποβολής της ηλεκτρονικής αίτησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος, θεωρείται:

α) η καταγγελία της σύμβασης εργασίας,

β) η αλλαγή του καθεστώτος απασχόλησης από πλήρη σε μερική ή εκ περιτροπής απασχόληση,

γ) η εθελουσία έξοδος που γίνεται με πρωτοβουλία του εργοδότη, μέσω προγραμμάτων παροχής οικονομικών κυρίως κινήτρων εθελούσιας εξόδου,

δ) η οικειοθελής αποχώρηση που λογίζεται ως καταγγελία σύμβασης, σύμφωνα με το άρθρο 38 του ν. 4488/2017 (Α’137),

ε) η θέση εργαζόμενου σε διαθεσιμότητα και

στ) η άσκηση του δικαιώματος επίσχεσης από την εργασία του άρθρου 325 του Α.Κ.

Στις περ. από α) έως δ) ο πάροχος, προκειμένου να ενταχθεί στο πρόγραμμα, θα πρέπει να καλύψει τη μείωση έως την ημερομηνία υπογραφής του συμφωνητικού από τον πάροχο και τον ωφελούμενο.

Σε περίπτωση που η επιχείρηση/πάροχος έχει προβεί σε μείωση του προσωπικού, αλλά έχει προβεί σε προγενέστερη νέα πρόσληψη υπαλλήλου, μέσα στον ίδιο μήνα που έχει λάβει χώρα η μείωση, μπορεί να ενταχθεί στο πρόγραμμα.

6. Δεν θεωρείται μείωση προσωπικού κατά το τρίμηνο που προηγείται της ημερομηνίας υποβολής της ηλεκτρονικής αίτησης από την επιχείρηση:

α) η καταγγελία σύμβασης εργασίας λόγω συνταξιοδότησης,

β) η καταγγελία σύμβασης εργασίας αορίστου ή ορισμένου χρόνου (πριν τη λήξη της) που οφείλεται σε σπουδαίο λόγο που αφορά στον εργαζόμενο (μήνυση για αξιόποινη πράξη που επηρεάζει ή μπορεί να επηρεάσει την εργασία του),

γ) η λήξη σύμβασης ορισμένου χρόνου,

δ) η φυλάκιση και ο θάνατος,

ε) η οικειοθελής αποχώρηση και

στ) η αδυναμία ανανέωσης της άδειας διαμονής και πρόσβασης στην αγορά εργασίας αλλοδαπών εργαζόμενων.

Για όλα τα παραπάνω, οι επιχειρήσεις/πάροχοι οφείλουν να προσκομίσουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά. Οι ανωτέρω προϋποθέσεις ισχύουν και για επιχειρήσεις/παρόχους που συστάθηκαν μετά από μεταβίβαση ή αλλαγή νομικής μορφής ή διάλυση και επαναλειτουργία, στον ίδιο ή σε άλλο χώρο, από τους ίδιους ή άλλους εταίρους, με το ίδιο ή άλλο αντικείμενο δραστηριότητας.

7. Στο πρόγραμμα δεν εντάσσονται οι εξής επιχειρήσεις/πάροχοι:

α) επιχειρήσεις που έχουν προβεί σε μείωση του προσωπικού τους, σύμφωνα με τα ανωτέρω, στο χρονικό διάστημα των τριών μηνών που προηγούνται της ημερομηνίας υποβολής της αίτησης και έως την ημερομηνία υπογραφής του συμφωνητικού,

β) τα νυχτερινά κέντρα,

γ) τα υποκαταστήματα ή τα γραφεία που έχουν την έδρα τους σε χώρα που δεν είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης,

δ) οι εξωχώριες εταιρείες, όπως και επιχειρήσεις που στην εταιρική τους σύνθεση συμμετέχουν εξωχώριες εταιρείες,

ε) επιχειρήσεις στις οποίες έχουν επιβληθεί κυρώσεις σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 40 του ν. 4488/2017,

στ) ΚΤΕΛ, ΚΤΕΛ ΑΕ και οι ιδιοκτήτες ή και οι συνιδιοκτήτες ενταγμένοι σε αυτά,

ζ) οι συστεγαζόμενες επιχειρήσεις ή επιχειρήσεις, οι οποίες στον χώρο όπου θα απασχοληθεί το επιχορηγούμενο άτομο (έδρα ή υποκατάστημα) συστεγάζονται με άλλη επιχείρηση,

η) επιχειρήσεις/πάροχοι που δημιουργήθηκαν μετά από μεταβίβαση ή αλλαγή νομικής μορφής ή διάλυση και επαναλειτουργία, ή δημιουργία νέας επιχείρησης ή εκμίσθωση από τους ίδιους εταίρους στον ίδιο ή σε άλλο χώρο, με το ίδιο αντικείμενο δραστηριότητας. Ωστόσο οι εν λόγω επιχειρήσεις δύναται να ενταχθούν στο πρόγραμμα μόνο εφόσον επιθυμούν να προσλάβουν επιπλέον προσωπικό σε σχέση με αυτό που είχε η προηγούμενη,

θ) κάθε οντότητα που δεν ασκεί τακτικά οικονομική δραστηριότητα,

ι) οι επιχειρήσεις που δε διαθέτουν αυτοτελή επαγγελματική έδρα ή όταν η έδρα είναι η οικία του εργοδότη,

ια) οι επιχειρήσεις προώθησης προϊόντων και παροχής υπηρεσιών μέσω τηλεφώνου,

ιβ) επιχειρήσεις που δεν τηρούν τα οριζόμενα στον Κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 1303/2013 "Ισότητα μεταξύ ανδρών και γυναικών και πρόληψη διακρίσεων". Κατά την υποβολή της αίτησης υπαγωγής δηλώνει υπεύθυνα ότι προασπίζεται η ισότητα μεταξύ ανδρών και γυναικών και αποτρέπεται κάθε διάκριση λόγω φύλου, φυλής, εθνοτικής καταγωγής, θρησκείας, πεποιθήσεων, αναπηρίας, ηλικίας, γενετήσιου προσανατολισμού καθώς και η πρόσβαση στους χώρους εργασίας για τα άτομα με αναπηρίες.

Β. Ωφελούμενοι

1. Ωφελούμενοι του προγράμματος είναι συνολικά 2.000 άνεργοι νέοι, ηλικίας δεκαοκτώ (18) έως είκοσι εννέα (29) ετών, απόφοιτοι οποιασδήποτε εκπαιδευτικής βαθμίδας, οι οποίοι έχουν αποκτήσει των τίτλο σπουδών τους εντός της προηγούμενης τετραετίας από την υπόδειξη τους από τις αρμόδιες Υπηρεσίες (ΚΠΑ2) του ΟΑΕΔ, και δεν συμμετέχουν σε πρόγραμμα εκπαίδευσης ή κατάρτισης ούτε απασχολούνται καθ’οιονδήποτε τρόπο κατά την υπόδειξη τους από τα αρμόδια ΚΠΑ2 και καθ’ όλη την διάρκεια της προεργασίας. Οι άνεργοι πρέπει να είναι ηλικίας κάτω των 30 ετών κατά την υπογραφή του συμφωνητικού συνεργασίας με τον πάροχο/επιχείρηση. Οι ωφελούμενοι άνεργοι οφείλουν να:

α) είναι εγγεγραμμένοι στο μητρώο ανέργων των ΚΠΑ2 που εδρεύουν σε περιοχές αρμοδιότητας των Περιφερειών Δυτικής Μακεδονίας και του ΚΠΑ2Τρίπολης για τους εγγεγραμμένους ανέργους των ΔήμωνΤρίπολης, Γορτυνίας και Μεγαλόπολης, του ΚΠΑ2 Σπάρτης για τους εγγεγραμμένους ανέργους του Δήμου Σπάρτης, του ΚΠΑ2 Καλαμάτας για τους εγγεγραμμένους ανέργους των Δήμων Καλαμάτας Οιχαλίας, όσο κατά την υπόδειξη τους από το αρμόδιο ΚΠΑ2, όσο και κατά την τοποθέτηση τους (υπογραφή συμφωνητικού) στην επιχείρηση/πάροχο

β) έχουν συμφωνήσει σε Ατομικό Σχέδιο Δράσης μετά την επεξεργασία των χαρακτηριστικών τους

γ) είναι Έλληνες πολίτες ή πολίτες άλλου κράτους μέλους της ΕΕ ή είναι ομογενείς που έχουν δικαίωμα διαμονής και απασχόλησης στη χώρα μας ή πολίτες τρίτων χωρών που έχουν άδεια διαμονής για εξαρτημένη εργασία τουλάχιστον για όσο χρονικό διάστημα διαρκεί το πρόγραμμα, εφόσον προεργαστούν σε ιδιωτικές επιχειρήσεις, σε Φορείς Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας (Κ.ΑΛ.Ο.)

δ) οι πτυχιούχοι Σχολών της αλλοδαπής πρέπει να είναι κάτοχοι αντίστοιχων ισότιμων τίτλων σπουδών, αναγνωρισμένων από το ΔΟΑΤΑΠ.

Επιπρόσθετα οι ωφελούμενοι που θα προεργαστούν σε επιχειρήσεις, φορείς, οργανισμούς του δημοσίου, όπως αυτός ορίζεται από το άρθρο 51 του ν. 1892/1990 (Α’ 101), και επιχειρήσεις της τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτου και δεύτερου βαθμού που ασκούν τακτικά οικονομική δραστηριότητα θα πρέπει να:

α) είναι Έλληνες πολίτες, πολίτες κρατών-μελών της Ε.Ε., Βορειοηπειρώτες, ομογενείς και ομογενείς που προέρχονται από την Κωνσταντινούπολη και από τα νησιά Ίμβρο και Τένεδο, ή ομογενείς εξ Αιγύπτου, χωρίς να απαιτείται πιστοποιητικό ελληνικής ιθαγένειας ούτε η συμπλήρωση ενός (1) έτους από την απόκτηση αυτής, υπό την προϋπόθεση ότι η ιδιότητα τους ως Ελλήνων κατά το γένος και τη συνείδηση αποδεικνύεται με άλλους τρόπους (ν.δ. 3832/1958).

Για τους πολίτες κρατών μελών της Ε.Ε. απαιτείται η γνώση της ελληνικής γλώσσας σε βαθμό επαρκή για την άσκηση των καθηκόντων του οικείου κλάδου, η οποία αποδεικνύεται με πιστοποιητικό ελληνομάθειας (παρ. 1 άρθρο 10 ν. 2413/1996) που χορηγείται από το Κέντρο Ελληνικής γλώσσας:

α) ΥΠΑΙΘ Ανδρέα Παπανδρέου 37, Τ.Κ. 151 80 Αθήνα, τηλ. 210-34 43 384 και

β) Καραμαούνα 1, Πλ. Σκρα, Τ.Κ. 551 32 Θεσσαλονίκη, τηλ. 2313331540 των κατωτέρω επιπέδων:

Α’ΕΠΙΠΕΔΟ/Α2 ΕΠΙΠΕΔΟ (Σ.Ε.): Για την Κατηγορία Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης(Υ.Ε,)

Β’ΕΠΙΠΕΔΟ/Β1 ΕΠΙΠΕΔΟ (Σ.Ε.): Για την Κατηγορία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Δ.Ε.) μη Διοικητικού Προσωπικού ή και Εργατοτεχνικού Προσωπικού.

Γ’ ΕΠΙΠΕΔΟ/Β2 ΕΠΙΠΕΔΟ (Σ.Ε.): Για την Κατηγορία Πανεπιστημιακής (Π.Ε.) και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Τ.Ε.), μη Διοικητικού Προσωπικού και για την Κατηγορία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Δ.Ε.) Διοικητικού Προσωπικού.

Δ’ΕΠΙΠΕΔΟ/ΓΙ ΕΠΙΠΕΔΟ (Σ.Ε.): Για την Κατηγορία Πανεπιστημιακής (Π.Ε.) και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Τ.Ε.) Διοικητικού Προσωπικού.

Επίσης, αποδεικνύεται με αντίστοιχο πιστοποιητικό του Σχολείου της Ελληνικής Γλώσσας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης το οποίο χορηγείται ύστερα από σχετική εξέταση του υποψηφίου ή από άλλη σχολή ή σχολείο ελληνικής γλώσσας.

β) i. μην έχουν καταδικαστεί για κακούργημα και σε οποιαδήποτε ποινή για κλοπή, υπεξαίρεση (κοινή ή στην υπηρεσία), απάτη, εκβίαση, πλαστογραφία, απιστία δικηγόρου, δωροδοκία, καθώς και για οποιοδήποτε έγκλημα κατά της γενετήσιας ελευθερίας ή έγκλημα οικονομικής εκμετάλλευσης της γενετήσιας ζωής.

ii. μην είναι υπόδικοι που έχουν παραπεμφθεί με ή κατ’ άλλον νόμιμο τρόπο (άρθρο 43 του ν. 4319/2013) για κακούργημα ή για πλημμέλημα της περίπτωσης i, έστω και αν το αδίκημα αυτό έχει παραγραφεί.

iii. μην έχουν στερηθεί λόγω καταδίκης τα πολιτικά τους δικαιώματα και για όσο χρόνο διαρκεί η στέρηση αυτή.

iv. μην τελούν υπό στερητική δικαστική συμπαράσταση (πλήρη ή μερική), υπό επικουρική δικαστική συμπαράσταση (πλήρη ή μερική) και υπό τις δύο αυτές καταστάσεις.

v. μην έχουν απολυθεί από θέση δημόσιας υπηρεσίας ή Ο.Τ.Α. ή άλλου Νομικού Προσώπου του δημόσιου τομέα, λόγω επιβολής της πειθαρχικής ποινής της οριστικής παύσεως ή λόγω καταγγελίας της σύμβασης εργασίας για σπουδαίο λόγο, οφειλόμενο σε υπαιτιότητα του εργαζομένου, αν δεν παρέλθει πενταετία από την απόλυση. Προκειμένου για ειδικότητες ΥΕ βοηθητικού ή ανειδίκευτου προσωπικού, εξαιρούνται από το κώλυμα οι υποψήφιοι που έχουν εκτίσει την ποινή ή τα μέτρα ασφαλείας που τους έχουν επιβληθεί, έχουν αρθεί ή έχουν απολυθεί υπό όρους. Κατά τη διαδικασία της υπόδειξης από τον εργασιακό σύμβουλο του ΚΠΑ2, οι ωφελούμενοι θα συμπληρώνουν και θα υπογράφουν υπεύθυνη δήλωση σχετικά με τα οριζόμενα στην παρούσα περ. β, αντίγραφο της οποίας θα επισυνάπτεται με το συστατικό σημείωμα, προκειμένου να γίνει ο σχετικός έλεγχος από τον δικαιούχο.

Η ευθύνη ελέγχου των αναφερομένων στις παρ. α και β ανήκει στους παρόχους/επιχειρήσεις.

2. Δεν είναι δυνατή η τοποθέτηση ωφελούμενων:

α) που είχαν απασχοληθεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο ή ασκηθεί στην ίδια επιχείρηση/πάροχο το τελευταίο εξάμηνο πριν την ημερομηνία υποβολής της αίτησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος,

β) που είχαν απασχοληθεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο ή ασκηθεί σε επιχειρήσεις που συνιστούν με την αιτούσα ενιαία επιχείρηση ή σε επιχειρήσεις που μεταβιβάστηκαν ή αλλάζουν νομική μορφή, ή διαλύονται και επαναλειτουργούν, στον ίδιο ή άλλο χώρο, με το ίδιο αντικείμενο δραστηριότητας από τους ίδιους ή άλλους εργοδότες ή εταίρους,

γ) που είχαν απασχοληθεί ή ασκηθεί με την ίδια ή άλλη ειδικότητα στον ίδιο χώρο σε άλλο εργοδότη με όμοια δραστηριότητα (κύρια ή δευτερεύουσα),

δ) που είχαν απασχοληθεί ή ασκηθεί σε επιχείρηση όπου ο εταίρος ή ο εργοδότης έχει ή είχε οποιαδήποτε μετοχική ή εταιρική σχέση με την υπαχθείσα επιχείρηση,

ε) που είχαν απασχοληθεί ή ασκηθεί σε επιχείρηση συζύγου ή συγγενή α’βαθμού εξ αίματος ή εξ αγχιστείας με τον εργοδότη,

στ) που συμμετέχουν σε πρόγραμμα εκπαίδευσης ή κατάρτισης.

ζ) που θα απασχοληθούν αποκλειστικά, από την 22η ώρα βραδινή (έναρξη ωραρίου) έως και την 6η πρωινή (λήξη ωραρίου),

η) για άτομα που στην ίδια επιχείρηση/συνεταιρισμό/ πάροχο είναι μέλη σε συνεταιρισμούς (πλην των μελών των Κοινωνικών Συνεταιριστικών Επιχειρήσεων). Για τις ανωτέρω περ. α έως στ, εκτός του ελέγχου που διενεργεί ο εργασιακός σύμβουλος, οι άνεργοι θα προσκομίζουν σχετική Υπεύθυνη Δήλωση κατά την υπόδειξη τους στην επιχείρηση/πάροχο. Επιπρόσθετα στην Υπεύθυνη Δήλωση δηλώνουν ότι: δεν συμμετέχουν σε πρόγραμμα εκπαίδευσης ή κατάρτισης (είτε με φυσική παρουσία, είτε εξ αποστάσεως) ούτε απασχολούνται καθ’οιονδήποτε τρόπο κατά την υπόδειξή τους, καθώς και για το χρονικό διάστημα από την υπόδειξη έως την ημερομηνία υπογραφής του συμφωνητικού συνεργασίας από την επιχείρηση/πάροχο και για όλη τη διάρκεια του προγράμματος.

Οι άνεργοι δεν υποβάλλουν οι ίδιοι αίτηση, αλλά υποδεικνύονται με συστατικό σημείωμα από την αρμόδια Υπηρεσία (ΚΠΑ2).

Άρθρο 4

Διάρκεια προγράμματος

Η διάρκεια του προγράμματος ορίζεται στους επτά (7) μήνες και αφορά σε τοποθέτηση σε θέσεις προεργασίας.

Άρθρο 5

Διαδικασία υποβολής αιτήσεων -Έλεγχος προϋποθέσεων -Έγκριση - Αναζήτησης/Υπόδειξης - Συμφωνητικό συνεργασίας

5.1. Διαδικασία υποβολής αιτήσεων

Μετά τη δημοσίευση της Δημόσιας Πρόσκλησης από τον ΟΑΕΔ, οι επιχειρήσεις/πάροχοι, οι οποίοι δραστηριοποιούνται σε περιοχές αρμοδιότητας των Περιφερειών Δυτικής Μακεδονίας και Πελοποννήσου (των Δήμων Μεγαλόπολης, Τρίπολης, Γορτυνίας, Σπάρτης, Οιχαλίας και Καλαμάτας), υποβάλλουν στο Πληροφορικό Σύστημα του ΟΑΕΔ (e-services) μία μόνο ηλεκτρονική αίτηση εντολή κενής θέσης υπεύθυνη δήλωση, η οποία είναι αναρτημένη στην ιστοσελίδα του Οργανισμού (www. oaed.gr).

Οι ημερομηνίες έναρξης και λήξης υποβολής των αιτήσεων καθώς και το σχετικό δελτίο τύπου δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα του ΟΑΕΔ (www.oaed.gr).

Η διαδικασία της υποβολής της ηλεκτρονικής αίτησης υπαγωγής, πραγματοποιείται από τους ενδιαφερόμενους, είτε μέσω των κωδικών TAXIS, είτε με τη χρήση των κωδικών πρόσβασης ΟΑΕΔ (εφόσον διαθέτουν με Ονομασία Χρήστη και Συνθηματικό).

Λόγω των περιορισμών της πανδημίας, ο δικαιούχος εγγράφεται στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του ΟΑΕΔ με χρήση κωδικών TAXISnet (εκτός ατομικής επιχείρησης ήδη εγγεγραμμένων φυσικών προσώπων και υποκαταστημάτων επιχειρήσεων οποιασδήποτε νομικής μορφής). Στην περίπτωση της επικαιροποίησης στοιχείων (όπως αλλαγή έδρας), ο εργοδότης με υπεύθυνη δήλωση μέσω του gov.gr αποστέλλει την αλλαγή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) στο αρμόδιο ΚΠΑ.

Στην περίπτωση αποστολής e-mail, για τη διασφάλιση της εγκυρότητας των υποβαλλόμενων δικαιολογητικών ή αιτημάτων, οι συναλλασσόμενοι θα πρέπει να αποστέλλουν μαζί και επικυρωμένη Υπεύθυνη Δήλωση ή Υπεύθυνη Δήλωση που θα εκδίδουν από τη σχετική ιστοσελίδα: https://www.gov.gr/ipiresies/polites-kaikathemerinoteta/upeuthune-delose-kai-exousiodotese/ ekdoseupeuthunes-deloses).

Στην Υπεύθυνη Δήλωση δηλώνεται ότι διαβιβάζεται το συγκεκριμένο αίτημα ή/και τα συγκεκριμένα δικαιολογητικά.

Τα υποκαταστήματα ή γραφεία με έδρα σε χώρα μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, υποβάλλουν αίτηση υπαγωγής στα ΚΠΑ2 που εδρεύουν σε περιοχές αρμοδιότητας των Περιφερειών Δυτικής Μακεδονίας και Πελοποννήσου (των Δήμων Μεγαλόπολης, Τρίπολης, Γορτυνίας, Σπάρτης, Οιχαλίας και Καλαμάτας), χρησιμοποιώντας τους κωδικούς πρόσβασης, εφόσον το υποκατάστημα ή το γραφείο ανήκει σε περιοχή αρμοδιότητας τους. Στην ηλεκτρονική αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος οι επιχειρήσεις/πάροχοι περιγράφουν την ειδικότητα και το εκπαιδευτικό επίπεδο των ανέργων/ωφελουμένων στους οποίους επιθυμούν να παρέχουν προεργασία.

Η ηλεκτρονική αίτηση απευθύνεται στο ΚΠΑ2 στην περιοχή της αρμοδιότητας του οποίου ανήκει η επιχείρηση/πάροχος στην οποία θα τοποθετηθεί για προεργασία ο ωφελούμενος. Η ηλεκτρονική αίτηση της επιχείρησης/ παρόχου επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης σύμφωνα με το άρθρο 8 του ν. 1599/1986 όσον αφορά στα στοιχεία που περιλαμβάνονται και αναφέρονται σε αυτήν. Η επιχείρηση/πάροχος φέρει την ευθύνη της πλήρους και ορθής συμπλήρωσης της ηλεκτρονικής της αίτησης. Ειδικότερα, υποχρεούται να συμπληρώσει τα σχετικά πεδία της ηλεκτρονικής αίτησης με τα στοιχεία που θα οριστούν στην οικεία πρόσκληση. Η ανακρίβεια των στοιχείων που δηλώνονται από την επιχείρηση/πάροχο στην ηλεκτρονική αίτηση επισύρει τον αποκλεισμό της από τη διαδικασία και δεν είναι δυνατή η εξέταση τυχόν αντιρρήσεων της. Η αίτηση συνιστά εξουσιοδότηση προς τον ΟΑΕΔ για τη χρήση και επεξεργασία των στοιχείων της από τα Πληροφοριακά Συστήματα (Π.Σ.) του ΟΑΕΔ, του ΕΡΓΑΝΗ (ΠΣ ΣΕΠΕ - ΟΑΕΔe-ΕΦΚΑ) του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, της ΑΑΔΕ, του e-ΕΦΚΑ και του Υπουργείου Εσωτερικών (όσον αφορά στις περιπτώσεις των πολιτών τρίτων χωρών και των ομογενών).

5.2 Έλεγχος προϋποθέσεων -Έγκριση

Η αξιολόγηση των αιτήσεων των παρόχων/επιχειρήσεων ανατίθεται από τον Προϊστάμενο της Υπηρεσίας (ΚΠΑ2) ΟΑΕΔ σε υπαλλήλους του Γραφείου Απασχόλησης προκειμένου να εξετάσουν την τήρηση των όρων και προϋποθέσεων της παρ. Α του άρθρου 3 της παρούσας (ενδεικτικά: έλεγχος είδους επιχειρηματικής δραστηριότητας, μείωση προσωπικού) και την τυχόν ύπαρξη αποκλίσεων ανάμεσα στα στοιχεία της υποβαλλόμενης ηλεκτρονικής αίτησης και στα στοιχεία που εξάγονται από τα Πληροφοριακά Συστήματα του ΟΑΕΔ (ΟΠΣ-ΟΑΕΔ), του ΕΡΓΑΝΗ (ΠΣ ΣΕΠΕ - ΟΑΕΔe-ΕΦΚΑ) του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, της Α.Α.Δ.Ε., του e-ΕΦΚΑ και του Υπουργείου Εσωτερικών (όσον αφορά στις περιπτώσεις των πολιτών τρίτων χωρών και των ομογενών). Στο πλαίσιο της αποτελεσματικής αξιολόγησης των αιτήσεων, το Γραφείο Απασχόλησης μπορεί να ζητήσει εγγράφως την υποβολή συμπληρωματικών στοιχείων και διευκρινίσεων από τους δυνητικούς παρόχους/επιχειρήσεις και την προσκόμιση τους εντός πέντε (5) εργάσιμων ημερών, με σκοπό την ολοκλήρωση της αξιολόγησης.

Σε περίπτωση που ο αρμόδιος υπάλληλος διαπιστώσει ότι υπάρχει μείωση προσωπικού προβαίνει στις κάτωθι ενέργειες:

i. Έλεγχος στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ προκειμένου να διαπιστωθεί εάν η επιχείρηση έχει προβεί σε πρόσληψη προσωπικού.

ii. Ενημέρωση του παρόχου για την υποχρέωση κάλυψης της μείωσης προσωπικού και προσκόμισης αντίστοιχων δικαιολογητικών, ορίζοντας σχετική προθεσμία. Η αξιολόγηση των αιτήσεων των παρόχων/επιχειρήσεων ανά ΚΠΑ2 είναι άμεση. Σε περίπτωση που λόγω κάλυψης των θέσεων η υποβολή των αιτήσεων ολοκληρωθεί νωρίτερα από την προβλεπόμενη λήξη της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων, η αξιολόγηση ξεκινά από την επόμενη εργάσιμη ημέρα.

Το Γραφείο Απασχόλησης του αρμόδιου ΚΠΑ2 ενημερώνει, με κάθε πρόσφορο μέσο, τον πάροχο για το αποτέλεσμα του διοικητικού ελέγχου και τη δυνατότητα επιλογής ωφελούμενου ανέργου. Παράλληλα ενημερώνεται και ο εργασιακός σύμβουλος ανέργων για να ξεκινήσει την αναζήτηση στο μητρώο ανέργων του ΟΑΕΔ. Εφόσον ο πάροχος/επιχείρηση πληροί τους όρους της δράσης, ο Προϊστάμενος του ΚΠΑ2 όπου ανήκει η επιχείρηση προβαίνει στην έκδοση εγκριτικής απόφασης. Σε περίπτωση που ο πάροχος δεν πληροί τις προϋποθέσεις ώστε να συμμετέχει στο παρόν πρόγραμμα, ενημερώνεται εγγράφως από το Γραφείο Απασχόλησης του ΚΠΑ2 και δύναται να υποβάλει τις αντιρρήσεις του κατά του απαντητικού εγγράφου του ΚΠΑ2.

Οι επιχειρήσεις για την έγκριση ή την απόρριψη της αίτησης τους στη δράση ενημερώνονται με σχετική επιστολή του ΚΠΑ2 στο e-mail, το οποίο έχουν δηλώσει στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του ΟΑΕΔ. Η ευθύνη επικαιροποίησης των στοιχείων επικοινωνίας (όπως: e-mail, αριθμός τηλεφώνου) ανήκει στους παρόχους/επιχειρήσεις.

5.3 Αναζήτηση/Υπόδειξη

Ο εργασιακός σύμβουλος ανέργων αναζητά εγγεγραμμένους ανέργους ηλικίας 18-29 ετών, σύμφωνα με τις προδιαγραφές της εντολής κενής θέσης προεργασίας. Η υπόδειξη των ανέργων στους παρόχους από τους εργασιακούς συμβούλους των Υπηρεσιών (ΚΠΑ2) διενεργείται μέσω συστατικού σημειώματος και σύμφωνα με:

α) τον τίτλο σπουδών του ανέργου,

β) τη διαδικασία της εξατομικευμένης προσέγγισης βάσει των προτάσεων που εμπεριέχονται στα ατομικά σχέδια δράσης των προς υπόδειξη ανέργων,

γ) την αίτηση υπεύθυνη δήλωση εντολή κενής θέσης εργασίας από τον πάροχο. Η ενημέρωση του ανέργου πραγματοποιείται με κάθε πρόσφορο μέσο, όπως ηλεκτρονική αλληλογραφία καθώς και τηλεφωνική επικοινωνία. Στην περίπτωση της τηλεφωνικής επικοινωνίας, οι αρμόδιοι εργασιακοί σύμβουλοι καταγράφουν την ακριβή ημερομηνία και ώρα, που αυτή λαμβάνει χώρα, καθώς και το αποτέλεσμα της επικοινωνίας στο ΟΠΣ ΟΑΕΔ στο πεδίο «ΕΠΑΦΕΣ- ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ». Τα στοιχεία επικοινωνίας αντλούνται από την ηλεκτρονική αίτηση, που υπέβαλε ο ωφελούμενος και από το ΟΠΣ του ΟΑΕΔ. Η ευθύνη επικαιροποίησης των στοιχείων επικοινωνίας, όπως διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail), αριθμός τηλεφώνου, ανήκει στους ωφελούμενους. ΕΦΗΜΕΡΙ∆Α TΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ 68811

Στη συνέχεια, ο ωφελούμενος παραλαμβάνει μέσω e-mail από το αρμόδιο ΚΠΑ2 το συστατικό σημείωμα, με το οποίο θα παρουσιαστεί στον πάροχο/επιχείρηση. Το συστατικό σημείωμα αποστέλλεται από το αρμόδιο ΚΠΑ2 μέσω e-mail και στον πάροχο/επιχείρηση.

Σε περίπτωση εύρεσης από τον εργασιακό σύμβουλο περισσότερων του ενός προς υπόδειξη ανέργων με τα αιτούμενα χαρακτηριστικά, ο εργασιακός σύμβουλος, κατατάσσει τους υποψήφιους λαμβάνοντας ως κριτήριο τον χρόνο της εγγεγραμμένης ανεργίας, τα χαρακτηριστικά του ανέργου, όπως αποτυπώνονται στο Ατομικό Σχέδιο Δράσης, και σε συμφωνία με το πάροχο υποδεικνύει τους ανέργους.

5.4 Συμφωνητικό συνεργασίας

Μετά την παραλαβή του συστατικού σημειώματος υπόδειξη των ανέργων στις ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις/παρόχους, καλούνται τόσο οι άνεργοι όσο και οι επιχειρήσεις/πάροχοι που θα συμμετέχουν στο πρόγραμμα να υπογράψουν, το αργότερο μέσα σε πέντε εργάσιμες ημέρες από την υπόδειξη, συμφωνητικό συνεργασίας, το οποίο θα αποτελέσει αναπόσπαστο κομμάτι της δημόσιας πρόσκλησης και το πρόγραμμα ξεκινάει την επόμενη εργάσιμη ημέρα από την ημερομηνία υπογραφής του συμφωνητικού, στο οποίο αναγράφεται η ημερομηνία έναρξης και λήξης του προγράμματος. Στο συμφωνητικό συνεργασίας που υπογράφεται μεταξύ του ΟΑΕΔ, ο οποίος εκπροσωπείται από τον Προϊστάμενο του ΚΠΑ2 μετά από εξουσιοδότηση του Διοικητή του ΟΑΕΔ, του Παρόχου και του Ωφελούμενου, περιγράφονται οι υποχρεώσεις των παροχών και των ωφελουμένων. Οι άνεργοι δεν θα πρέπει να έχουν υπερβεί την ηλικία των 30 ετών κατά την υπογραφή του συμφωνητικού συνεργασίας με τον πάροχο έστω κι αν κατά τη διάρκεια της δράσης την υπερβούν.

Ως είσοδος στη δράση (έναρξη συμμετοχής) ορίζεται η πρώτη ημέρα συμμετοχής του ωφελούμενου στη δράση (επόμενη εργάσιμη ημέρα από την ημερομηνία υπογραφής του συμφωνητικού). Ως έξοδος από τη δράση (ολοκλήρωση/λήξη της συμμετοχής) ορίζεται η τελευταία ήμερα συμμετοχής στην προεργασία.

Υπεύθυνος-επιβλέπων της προεργασίας ορίζεται ο εργοδότης ή άλλος εργαζόμενος, ο οποίος απασχολείται με σχέση πλήρους και εξαρτημένης εργασίας, και διαθέτει συναφή τίτλο σπουδών με την ειδικότητα του ωφελούμενου ή συναφή άδεια άσκησης επαγγέλματος ή τουλάχιστον ένα (1) έτος εργασιακής εμπειρίας στο αντικείμενο όπου θα εκπαιδευτεί ο ωφελούμενος.

Άρθρο 6

Αποζημίωση και διαδικασία καταβολής αποζημίωσης σε ωφελούμενους

6.1. Καταβολή επιχορήγησης

Μετά τη λήξη κάθε μήνα προεργασίας, οι πάροχοι υποβάλλουν ηλεκτρονικά τα δικαιολογητικά και σε προθεσμία που η Δημόσια Πρόσκληση ορίσει.

6.2. Αποζημίωση

1. Στους συμμετέχοντες στο πρόγραμμα προεργασίας, καταβάλλεται από τον ΟΑΕΔ, μηνιαίως, αποζημίωση ίση με τον νόμιμο κατώτατο μισθό.

Επιπρόσθετα καταβάλλεται και αναλογία δώρων εορτών και επιδόματος αδείας, τα οποία υπολογίζονται σύμφωνα με την προαναφερόμενη αποζημίωση.

Οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα προεργασίας, για το χρόνο συμμετοχής τους σε αυτό, υπάγονται στη μεικτή ασφάλιση του e-ΕΦΚΑ (ΚΠΚ 101). Ο υπολογισμός των καταβλητέων εισφορών γίνεται επί του ποσού της αποζημίωσης της προηγούμενης παραγράφου. Από το ανωτέρω ποσό ο ΟΑΕΔ παρακρατεί την προβλεπόμενη εισφορά ασφαλισμένου και την αποδίδει στον e-ΕΦΚΑ μαζί με την προβλεπόμενη εισφορά εργοδότη, που βαρύνει τον Οργανισμό.

2. Ο πάροχος υποχρεούται να διατηρεί μηνιαίο παρουσιολόγιο υπογεγραμμένο από τον ωφελούμενο, για κάθε ημέρα προεργασίας, πρωτότυπο του οποίου παραμένει στον φάκελο του προγράμματος που τηρεί ο πάροχος.

3. Οι ωφελούμενοι υποχρεούνται στη συμπλήρωση των απαιτούμενων στοιχείων και δεδομένων, στις σχετικές φόρμες (απογραφικά δελτία) κατά την είσοδο (τοποθέτηση) και τη λήξη ή την αποχώρηση από το πρόγραμμα (έως 4 εβδομάδες από την ημερομηνία λήξεως), οι οποίες συμπληρώνονται ηλεκτρονικά μέσω των ηλεκτρονικών υπηρεσιών του ΟΑΕΔ από τους ίδιους τους ωφελούμενους με τους κωδικούς πρόσβασης που διέθεταν ως άνεργοι. Στο πλαίσιο αυτό οι ωφελούμενοι (άνεργοι) πρέπει να παρέχουν τη συγκατάθεση τους για την περαιτέρω επεξεργασία από τους αρμόδιους φορείς, των προσωπικών δεδομένων τους, συμπεριλαμβανομένων και των ευαίσθητων, που τηρούνται για τις ανάγκες υλοποίησης του παρόντος προγράμματος, για τον σκοπό εξαγωγής στατιστικών δεδομένων.

Το δελτίο εισόδου πρέπει να έχει συμπληρωθεί, με ευθύνη του ωφελούμενου, προκειμένου να καταβληθεί η πρώτη πληρωμή του, όπως αντίστοιχα και το δελτίο εξόδου, προκειμένου να καταβληθεί σε αυτόν η τελευταία πληρωμή. Σε διαφορετική περίπτωση, δεν καταβάλλεται στον ωφελούμενο το ποσό της μηνιαίας αποζημίωσης που αντιστοιχεί στον πρώτο ή τον τελευταίο μήνα προεργασίας.

Στην περίπτωση εξόδου του ωφελούμενου νωρίτερα από τη λήξη του προγράμματος, το δελτίο εξόδου συμπληρώνεται σε χρονικό διάστημα έως 4 εβδομάδες μετά την αποχώρηση του, προκειμένου να καταβληθεί στον ωφελούμενο το ποσό της αποζημίωσης που αντιστοιχεί στο διάστημα της προεργασίας του.

Η υποχρέωση συμπλήρωσης των απογραφικών δελτίων ισχύει και για τους τυχόν αντικαταστάτες ωφελουμένων.

Άρθρο 7

Δεσμεύσεις

1. Σε περίπτωση που αποχωρήσει ωφελούμενος για λόγους που δεν αφορούν στον ίδιο αλλά στον πάροχο, είναι δυνατή η τοποθέτηση του σε άλλο πάροχο για το υπολειπόμενο χρονικό διάστημα μέχρι τη συμπλήρωση των επτά (7) μηνών. Ο ωφελούμενος που αποχωρεί από μία θέση, αποζημιώνεται για τις ημέρες που απασχολήθηκε στον πάροχο και δεν υποδεικνύεται άλλος ωφελούμενος στον πάροχο.

2. Σε περίπτωση που ο ωφελούμενος αποχωρήσει για λόγους που δεν αφορούν στον πάροχο, κατά τον πρώτο μήνα της προεργασίας το ΚΠΑ2 προχωράει στην τοποθέτηση άλλου ωφελούμενου, για το υπολειπόμενο χρονικό διάστημα. Σε αυτή την περίπτωση ο ωφελούμενος που αποχωρεί από μία θέση, αποζημιώνεται για τις ημέρες που ασκήθηκε και δεν υποδεικνύεται σε άλλον πάροχο.

3. Οποιαδήποτε μεταβολή προκύπτει δηλώνεται από τον πάροχο ή τον ωφελούμενο στο αρμόδιο ΚΠΑ2.

4. Στην περίπτωση λύσης του συμφωνητικού συνεργασίας με υπαιτιότητα του παρόχου, μετά από εισήγηση της αρμόδιας Υπηρεσίας (ΚΠΑ2) και απόφαση του Δ.Σ. του ΟΑΕΔ, δύναται να επιβληθεί κύρωση αποκλεισμού του παρόχου από όμοια προγράμματα προεργασίας ή προγράμματα απόκτησης εργασιακής εμπειρίας ή προγράμματα απασχόλησης που υλοποιεί ο ΟΑΕΔ.

5. Σε περίπτωση που ο πάροχος κατά την 7μηνη διάρκεια του προγράμματος προβεί σε μείωση λόγω καταγγελίας σύμβασης εργασίας ατόμου από το προϋπάρχον προσωπικό, χωρίς να το αντικαταστήσει εντός ενός (1) μήνα, το πρόγραμμα διακόπτεται με απόφαση του Προϊσταμένου της αρμόδιας Υπηρεσίας (ΚΠΑ2). Δίνεται ωστόσο η δυνατότητα στον ωφελούμενο να ολοκληρώσει την προεργασία σε άλλο πάροχο για το υπολειπόμενο χρονικό διάστημα.

Στην έννοια της μείωσης του προϋπάρχοντος δεσμευομενου προσωπικού δεν περιλαμβάνονται οι περιπτώσεις που αναφέρονται στην παρ. 6 του άρθρου 3 της παρούσας.

6. Αναφορικά με την υλοποίηση του προγράμματος θα πρέπει να διασφαλίζονται τα ακόλουθα: - Όλες οι επιχειρήσεις που δύνανται να συμμετέχουν θα πρέπει να λάβουν ευρεία ενημέρωση για τη δράση προκειμένου να μπορούν να αποτελέσουν φορέα υποδοχής ισότιμα και χωρίς αποκλεισμούς. - Η επιλογή των φορέων υποδοχής να γίνει με διαφανή και αντικειμενικό τρόπο. - Οι ωφελούμενοι να μην καλύπτουν υφιστάμενες θέσεις εργασίας και να μην υποκαθιστούν υπαλλήλους/ εργαζόμενους της επιχείρησης (απολύσεις) στην οποία θα τοποθετηθούν. - Να μην υπάρχει υποχρέωση οι ωφελούμενοι να απασχοληθούν στις επιχειρήσεις μετά το τέλος του προγράμματος με τους ίδιους προνομιακούς για τις επιχειρήσεις όρους.

Άρθρο 8

Υποχρεώσεις παρόχου

1. Ο πάροχος διασφαλίζει την ασφάλεια και υγεία των ωφελουμένων στον τόπο προεργασίας τους ως προς όλες τις πτυχές και στο ίδιο επίπεδο προστασίας που παρέχεται και στους άλλους εργαζομένους του, σύμφωνα με τις προβλέψεις του Κώδικα Νόμων για την Υγεία και την Ασφάλεια των Εργαζομένων (ΚΝΥΑΕ), που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 3850/2010 (Α’84), καθώς και τις ειδικότερες σχετικές διατάξεις.

2. Ο πάροχος παρέχει προεργασία στους ωφελούμενους στις ειδικότητες για τις οποίες έχουν επιλεγεί και εφόσον εξασφαλίσει ότι είναι κατάλληλοι για τη θέση στην οποία θα τοποθετηθούν.

3. Ο πάροχος παρέχει στους ωφελούμενους επαρκή και κατάλληλη εκπαίδευση για την εκτέλεση των καθηκόντων τους, καθώς και τις κατάλληλες οδηγίες όσον αφορά τους κινδύνους για την ασφάλεια και την υγεία τους.

4. O πάροχος δεν αναθέτει σε ωφελούμενους καθήκοντα τα οποία απαιτούν εξειδικευμένη γνώση και εμπειρία η οποία δεν προκύπτει από την ειδικότητά τους.

Άρθρο 9

Διαδικασία παρακολούθησης και ελέγχου του προγράμματος

1. Οι έλεγχοι του προγράμματος διενεργούνται από υπαλλήλους του ΟΑΕΔ σύμφωνα με τα οριζόμενα στην υπ’ αρ. 2/82850/0022/25-9-2013 (ΥΟΔΔ 487) κοινή υπουργική απόφαση.

2. Τα αρμόδια όργανα λαμβάνουν τα αναγκαία μέτρα με στόχο:

α) τη χρηστή και αποτελεσματική διαχείριση των πόρων,

β) την τήρηση των εθνικών και ενωσιακών διατάξεων,

γ) την ορθή υλοποίηση του φυσικού αντικειμένου,

δ) την πρόληψη ή τη διαπίστωση τυχόν παραβάσεων και την επιβολή κυρώσεων και

ε) την εξασφάλιση επαρκούς διαδρομής ελέγχου.

3. Ο ΟΑΕΔ διενεργεί δύο τουλάχιστον επιτόπιους ελέγχους προς τους παρόχους/επιχειρήσεις για την πιστοποίηση της απόκτησης εργασιακής εμπειρίας των ωφελουμένων/ασκουμένων.

Οι ελεγχόμενοι πάροχοι/επιχειρήσεις υποχρεούνται:

α. να παρέχουν κάθε δυνατή βοήθεια, κατά τον έλεγχο, στους ελεγκτές υπαλλήλους του ΟΑΕΔ σύμφωνα με το άρθρο 29 του ν. 4144/2013,

β. να τηρούν τα αποδεικτικά στοιχεία και έγγραφα που αναφέρονται στην παρούσα απόφαση για τουλάχιστον τρία (3) έτη, μετά τη λήξη του προγράμματος.

4. Εφόσον ολοκληρωθεί ο έλεγχος, τα ελεγκτικά όργανα του ΟΑΕΔ συντάσσουν έκθεση με τα πορίσματα του επιτόπιου ή/και διοικητικού ελέγχου και ενημερώνεται σχετικά ο πάροχος/επιχείρηση. Αντίγραφο της ανωτέρω έκθεσης διατηρείται στον φάκελο του προγράμματος.

Άρθρο 10

Επίλυση διαφορών

1. Για οποιαδήποτε διαφορά προκύψει μεταξύ του ΟΑΕΔ και των παρόχων/επιχειρήσεων ή των ωφελούμενων κατά την υλοποίηση της δράσης, επιλύεται με απόφαση της Επιτροπής Εκδίκασης Ενδικοφανών Προσφυγών σύμφωνα με την υπ’αρ. 635/8-3-2016 (Β’1708) απόφαση Δ.Σ. του ΟΑΕΔ, όπως ισχύει.

2. Οι ενστάσεις υποβάλλονται στο ΚΠΑ2, στην αρμοδιότητα του οποίου ανήκει ο πάροχος/επιχείρηση εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την κοινοποίηση της απορριπτικής απόφασης.

Άρθρο 11

Τήρηση κανόνων πληροφόρησης και δημοσιότητας

1. Η πρόσκληση της δράσης αναρτάται στο πρόγραμμα ΔΙΑΥΓΕΙΑ και στην ιστοσελίδα του ΟΑΕΔ. Στην ιστοσελίδα του ΟΑΕΔ αναρτάται και δελτίο τύπου το οποίο αποστέλλεται στον ημερήσιο τύπο.

2. Ο ΟΑΕΔ υποχρεούται να ενημερώσει τον ωφελούμενο/ασκούμενο ότι τοποθετείται μέσω της παρούσας δράσης. Η ανωτέρω υποχρέωση, εκπληρώνεται μέσω του συστατικού σημειώματος που δίνει η αρμόδια Υπηρεσία ΚΠΑ2 των Περιφερειών Δυτικής Μακεδονίας και του ΚΠΑ2Τρίπολης για τους εγγεγραμμένους ανέργους των Δήμων Τρίπολης, Γορτυνίας και Μεγαλόπολης, του ΚΠΑ2 Σπάρτης για τους εγγεγραμμένους ανέργους του Δήμου Σπάρτης, του ΚΠΑ2 Καλαμάτας για τους εγγεγραμμένους ανέργους των Δήμων Καλαμάτας Οιχαλίας, όσο κατά την υπόδειξη τους από το αρμόδιο ΚΠΑ2 στον ωφελούμενο, κατά την υπόδειξη του στην επιχείρηση/ πάροχο, στο οποίο αναφέρεται ρητά ότι: «Η τοποθέτηση γίνεται στο πλαίσιο της πράξης «Πρόγραμμα προεργασίας περιοχών των Περιφερειών Δυτικής Μακεδονίας και Πελοποννήσου που επλήγησαν από τις επιπτώσεις της απολιγνιτοποίησης». Επιπλέον η εν λόγω ενημέρωση πραγματοποιείται σε κάθε έγγραφο ή άλλο πιστοποιητικό που χρησιμοποιείται κατά την υλοποίηση της δράσης ή παράγεται στο πλαίσιο αυτό.

3. Ο δικαιούχος (ΟΑΕΔ) υποχρεούται να έχει εγκατεστημένο σύστημα (είτε στην έδρα του είτε να έχει πρόσβαση σε άλλο τοπικό ή κεντρικό σύστημα) συλλογής, αποθήκευσης δεδομένων συμμετεχόντων (microdata), προκειμένου αφενός να διασφαλίζεται η ακρίβεια και επάρκεια των δεδομένων των συμμετεχόντων με τα εν λόγω στοιχεία.

4. Οι ωφελούμενοι ενημερώνονται κατάλληλα, από τους αρμοδίους φορείς, για την επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων τους που τηρούνται για τις ανάγκες υλοποίησης του προγράμματος και ενημερώνονται κατάλληλα και σε κάθε περίπτωση πριν τη συλλογή αυτών. Παράλληλα, οι υπεύθυνοι και οι τυχόν εκτελούντες την επεξεργασία υποχρεούνται να τηρούν τις απαιτήσεις του ΓΚΠΔ καθώς και του ν. 4624/2019, ώστε να είναι δυνατή η επεξεργασία και χρήση προσωπικών δεδομένων σύμφωνα με τις απαιτήσεις των Κανονισμών (ΕΕ)1303/2013 και 1304/2013.

5. Οι ωφελούμενοι μπορούν να ασκήσουν τα δικαιώματα που απορρέουν για τα υποκείμενα των δεδομένων από τις διατάξεις του ΓΚΠΔ υπό τις ειδικότερες προϋποθέσεις που ισχύουν για αυτά κάθε φορά. Οι αρμόδιες υπηρεσίες που έχουν την ευθύνη επεξεργασίας των δεδομένων των συμμετεχόντων υποχρεούνται να συμμορφώνονται πλήρως προς τις διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας για τον σκοπό της εφαρμογής και υλοποίησης της δράσης.

Άρθρο 12

Τελικές διατάξεις

1. Μετά τη δημοσίευση της παρούσας στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εκδίδεται με απόφαση του Διοικητή του Οργανισμού, Δημόσια Πρόσκληση στην οποία εξειδικεύεται κάθε λεπτομέρεια που είναι αναγκαία για την υλοποίηση της απόφασης αυτής, στη βάση της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας.

2. Η προθεσμία υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων για υπαγωγή στο πρόγραμμα, λήγει αυτόματα μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος αιτήσεων, ύστερα από την κάλυψη των κατανεμηθεισών θέσεων.

Η ισχύς της απόφασης αυτής αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 10 Νοεμβρίου 2021

Οι Υπουργοί

Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΣΚΥΛΑΚΑΚΗΣ

Υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων
ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΣΑΚΙΡΗΣ

Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!