Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Αποφάσεις - Εγκύκλιοι

Κ.Υ.Α. 277361/2021 Καθορισμός της διαδικασίας επιβολής της διοικητικής κύρωσης της αναστολής ή ακύρωσης του ορισμού της Τεχνικής Υπηρεσίας και του οργάνου επιβολής της, της διαδικασίας επιβολής προστίμων και των οργάνων είσπραξής τους, επί παραβάσεων των παρ. 1, 2, 3 και 6 του άρθρου 50 του ν. 4530/2018 (Α' 59), όπως ισχύει, για εγκρίσεις τύπου οχημάτων, αναπροσαρμογής των ποσών αυτών, καθώς και κάθε άλλου σχετικού θέματος.

Αριθμ. 277361

ΦΕΚ B’ 5126/05.11.2021

Καθορισμός της διαδικασίας επιβολής της διοικητικής κύρωσης της αναστολής ή ακύρωσης του ορισμού της Τεχνικής Υπηρεσίας και του οργάνου επιβολής της, της διαδικασίας επιβολής προστίμων και των οργάνων είσπραξής τους, επί παραβάσεων των παρ. 1, 2, 3 και 6 του άρθρου 50 του ν. 4530/2018 (Α' 59), όπως ισχύει, για εγκρίσεις τύπου οχημάτων, αναπροσαρμογής των ποσών αυτών, καθώς και κάθε άλλου σχετικού θέματος.

ΟΙ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΙ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις:

α. Του ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης» (Α' 133).

β. Της παρ. 8 του άρθρου 50 του ν. 4530/2018 «Ρυθμίσεις θεμάτων μεταφορών και άλλες διατάξεις» (Α' 59), όπως αυτό τροποποιήθηκε με το άρθρο 59 του ν. 4784/2021 «Η Ελλάδα σε κίνηση: Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα - Μικροκινητικότητα - Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση και την ψηφιοποίηση διαδικασιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και άλλες διατάξεις» (Α' 40).

γ. Του άρθρου 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα (π.δ. 63/2005 - Α' 98) το οποίο διατηρήθηκε σε ισχύ με την παρ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α'133).

δ. Του ν.δ. 356/1974 «Περί Κώδικος Εισπράξεως Δημοσίων Εσόδων» (Α' 90).

ε. Του άρθρου 19 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (ν. 2690/1999 - Α' 45).

στ. Των άρθρων 47, 54 και 57 του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας (ν. 2717/1999, Α' 97).

ζ. Του ν. 4727/2020 «Ψηφιακή Διακυβέρνηση (Ενσωμάτωση στην Ελληνική Νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2102 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1024) - Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες (Ενσωμάτωση στο Ελληνικό Δίκαιο της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/1972) και άλλες διατάξεις» (Α' 184).

η. Του π.δ. 123/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών» (Α' 151).

θ. Του π.δ. 142/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Οικονομικών» (Α' 181).

ι. Του π.δ. 123/2016 «Ανασύσταση και μετονομασία του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, ανασύσταση του Υπουργείου Τουρισμού, σύσταση Υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής και Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, μετονομασία Υπουργείων Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων» (Α' 208).

ια. Του π.δ. 81/2019 (Α' 119) «Σύσταση, συγχώνευση, μετονομασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους - Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων».

ιβ. Του π.δ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» και (Α'121 και Α'126 για διόρθωση σφάλματος).

ιγ. Του π.δ. 84/2019 «Σύσταση και κατάργηση Γενικών Γραμματειών και Ειδικών Γραμματειών/Ενιαίων Διοικητικών Τομέων Υπουργείων» (Α' 123).

ιδ. Του π.δ. 68/2021 «Διορισμός Υπουργών, αναπληρώτριας Υπουργού και Υφυπουργών» (Α'155).

ιε. Της υπ’ αρ. 317/22-9-2021 κοινής απόφασης του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Μιχαήλ Παπαδόπουλο» (Β'4383).

ιστ. Της υπ’ αρ. 339/18.07.2019 κοινής απόφασης του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Οικονομικών «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Οικονομικών, Απόστολο Βεσυρόπουλο» (Β'3051).

2. Τη υπ’ αρ. 197876/21-7-2021 Εισηγητική έκθεση δημοσιονομικών επιπτώσεων της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

3. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:

Άρθρο 1

Σκοπός - Αντικείμενο

Αντικείμενο της παρούσης απόφασης είναι:

1. Ο καθορισμός της διαδικασίας επιβολής της διοικητικής κύρωσης της αναστολής ή ακύρωσης του ορισμού της Τεχνικής Υπηρεσίας και του οργάνου επιβολής της,

2. ο καθορισμός των περιπτώσεων των παραβάσεων των παρ. 1, 2, 3 και 6 του άρθρου 50 (Κυρώσεις για εγκρίσεις τύπου οχημάτων) του ν. 4530/2018 «Ρυθμίσεις θεμάτων μεταφορών και άλλες διατάξεις» (Α' 59), για τις οποίες επιβάλλονται τα, κατά περίπτωση παράβασης, πρόστιμα σε κατασκευαστές οχημάτων, αντιπροσώπους των κατασκευαστών οχημάτων, ή εισαγωγείς ή διανομείς οχημάτων, που αφορούν στη διαδικασία εγκρίσεων τύπου οχημάτων, συστημάτων, μηχανικών μερών ή χωριστών τεχνικών μονάδων αυτών,

3. η κατηγοριοποίηση και υποκατηγοριοποίηση των ανωτέρω προστίμων,

4. η διαδικασία επιβολής των ανωτέρω προστίμων,

5. τα όργανα και η διαδικασία είσπραξης των ανωτέρω προστίμων και,

6. η αναπροσαρμογή των ποσών των ανωτέρω προστίμων.

Άρθρο 2

Πεδίο εφαρμογής

Η παρούσα απόφαση εφαρμόζεται στο πλαίσιο των διαδικασιών της έγκρισης τύπου οχημάτων σύμφωνα με:

1. Τον Κανονισμό (Ε.Ε.) 858/2018 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018 «για την έγκριση και την εποπτεία της αγοράς μηχανοκίνητων οχημάτων και των ρυμουλκουμένων τους και των συστημάτων, κατασκευαστικών στοιχείων και χωριστών τεχνικών μονάδων που προορίζονται για τα οχήματα αυτά, για την τροποποίηση των κανονισμών (ΕΚ) αριθ. 715/2007 και (ΕΚ) 595/2009 και για την κατάργηση της οδηγίας 2007/46/ΕΚ» και των κανονιστικών πράξεων που αναφέρονται στον υπόψη Κανονισμό, η εφαρμογή του οποίου ορίζεται από την 1η Σεπτεμβρίου του έτους 2020.

2. Τον Κανονισμό (Ε.Ε.) 168/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 15ης Ιανουαρίου 2013 «για την έγκριση και την εποπτεία της αγοράς δίκυκλων ή τρίκυκλων οχημάτων και τετράκυκλων», όπως ισχύει και των κανονιστικών πράξεων που αναφέρονται στον ανωτέρω Κανονισμό.

3. Την υπό στοιχεία ΣΤ/29900/10-12-1977 απόφαση του Υπουργού Συγκοινωνιών «Περί της διαδικασίας εκδόσεως των εγκρίσεων για την κυκλοφορία στην Ελλάδα αυτοκινήτων οχημάτων κ.λπ.» (Β' 1318).

Άρθρο 3

Ορισμοί

1. Για τους σκοπούς της παρούσας ισχύουν οι ορισμοί:

α. Του άρθρου 3 του Κανονισμού (Ε.Ε) 858/2018 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018 «για την έγκριση και την εποπτεία της αγοράς μηχανοκίνητων οχημάτων και των ρυμουλκουμένων τους και των συστημάτων, κατασκευαστικών στοιχείων και χωριστών τεχνικών μονάδων που προορίζονται για τα οχήματα αυτά, για την τροποποίηση των κανονισμών (ΕΚ) αριθ. 715/2007 και (ΕΚ) 595/2009 και για την κατάργηση της οδηγίας 2007/46/ΕΚ» και των κανονιστικών πράξεων που αναφέρονται στον υπόψη Κανονισμό,

β. του άρθρου 3 του Κανονισμού (Ε.Ε) 168/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 15ης Ιανουαρίου 2013 «για την έγκριση και την εποπτεία της αγοράς δίκυκλων ή τρίκυκλων οχημάτων και τετράκυκλων», όπως ισχύει και των κανονιστικών πράξεων που αναφέρονται στον ανωτέρω Κανονισμό,

γ. της υπό στοιχεία ΣΤ/29900/10-12-1977 απόφασης του Υπουργού Συγκοινωνιών «Περί της διαδικασίας εκδόσεως των εγκρίσεων για την κυκλοφορία στην Ελλάδα αυτοκινήτων οχημάτων κ.λπ.» (Β' 1318).

2. Όπου στην παρούσα αναφέρεται παράβολο για την έκδοση της έγκρισης τύπου οχημάτων, νοείται το ειδικό τέλος της παρ. 1 του άρθρου 3 της με αριθμ. πρωτ. 8913/1089/2013 απόφασης των Υπουργών Οικονομικών και Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων «Καθορισμός των τελών διενέργειας των τεχνικών ελέγχων από τα Δημόσια ΚΤΕΟ, των τελών έκδοσης εθνικών εγκρίσεων τύπου και δελτίων κοινοποίησης κοινοτικών εγκρίσεων τύπου των διαφόρων κατηγοριών οχημάτων, της διαδικασίας επιβολής και είσπραξής τους» (Β' 501).

Άρθρο 4

Καθορισμός των παραβάσεων που τελούνται από τους κατασκευαστές οχημάτων

1. Οι παραβάσεις για τις οποίες, σε εφαρμογή της περ. α της παρ.1 του άρθρου 50 του ν. 4530/2018, επιβάλλονται σε κατασκευαστή οχημάτων τα πρόστιμα του άρθρου 6, είναι οι ακόλουθες:

α) Υποβολή ψευδούς/ών δήλωσης/εων στο πλαίσιο των διαδικασιών έγκρισης ή των διαδικασιών που οδηγούν σε ανάκληση έγκρισης τύπου,

β) παραποίηση των αποτελεσμάτων των δοκιμών για την έγκριση τύπου ή τη συμμόρφωση εν χρήσει,

γ) απόκρυψη στοιχείων ή τεχνικών προδιαγραφών που μπορεί να οδηγήσουν στην ανάκληση ή την ακύρωση (απόσυρση) της έγκρισης τύπου,

δ) χρησιμοποίηση ελαττωματικών συσκευών ή συστημάτων αναστολής για την έκδοση έγκρισης ή τη διατήρηση σε ισχύ αυτής,

ε) άρνηση στην παροχή πρόσβασης σε πληροφορίες που απαιτούνται για τη διαπίστωση των παραβάσεων των ανωτέρω περ. (α) έως (δ).

Στα αποτελέσματα των δοκιμών περιλαμβάνονται και οι μαθηματικοί υπολογισμοί που προβλέπονται ή απαιτούνται από τις σχετικές κανονιστικές πράξεις.

2. Αν ο κατασκευαστής υποπέσει εκ νέου στις πράξεις ή παραλείψεις των ανωτέρω περ. (α) έως (ε) του παρόντος, μέσα σε μία πενταετία από την τέλεση αυτών, επιβάλλεται νέο πρόστιμο πενταπλάσιο της αξίας του ήδη επιβληθέντος.

Άρθρο 5

Καθορισμός των παραβάσεων που τελούνται από Τεχνικές Υπηρεσίες

Οι παραβάσεις για τις οποίες, σε εφαρμογή της περ. β της παρ. 1 του άρθρου 50 του ν. 4530/2018, επιβάλλεται διοικητική κύρωση, σύμφωνα με τις παρ. 4 και 5 του ανωτέρω άρθρου, σε τεχνική υπηρεσία η οποία δεν συμμορφώνεται με τις απαιτήσεις του ορισμού της, ή εκτελεί πλημμελώς τα καθήκοντά της, κατηγοριοποιούνται ως εξής:

α. Παραβάσεις των απαιτήσεων που αφορούν:

  • στην ανεξαρτησία των Τεχνικών Υπηρεσιών,
  • σε θέματα σχετικά με τις θυγατρικές και τους υπεργολάβους των Τεχνικών Υπηρεσιών,
  • σε θέματα σχετικά με την αξιολόγηση και τον ορισμό των Τεχνικών Υπηρεσιών,
  • σε θέματα σχετικά με τις αλλαγές και την ανανέωση του ορισμού των Τεχνικών Υπηρεσιών,
  • σε θέματα σχετικά με την παρακολούθηση των Τεχνικών Υπηρεσιών.

β. Παραβάσεις των απαιτήσεων που αφορούν:

  • την επάρκεια των Τεχνικών Υπηρεσιών,
  • την ορθότητα της μεθοδολογίας δοκιμών και ελέγχου και την ορθότητα των αποτελεσμάτων των δοκιμών των Τεχνικών Υπηρεσιών.

γ. Άρνηση, παρεμπόδιση, αδικαιολόγητη καθυστέρηση παροχής πληροφόρησης και συνεργασίας με την εθνική Εγκριτική Αρχή του άρθρου 3 του Κανονισμού (Ε.Ε) 168/2013 και του Κανονισμού (Ε.Ε) 858/2018 κατά τη διερεύνηση θεμάτων που σχετίζονται με τη λειτουργία και τους ελέγχους της Τεχνικής Υπηρεσίας.

Άρθρο 6

Καθορισμός των παραβάσεων που τελούνται από κατασκευαστές οχημάτων, αντιπροσώπους του κατασκευαστή, εισαγωγείς ή διανομείς

1. Οι παραβάσεις για τις οποίες, σε εφαρμογή των παρ. 2 και 6 του άρθρου 50 του ν. 4530/2018, επιβάλλονται σε κατασκευαστή οχημάτων, αντιπρόσωπο του κατασκευαστή, εισαγωγέα ή διανομέα, τα πρόστιμα του άρθρου 7, πέραν των παραβάσεων που προβλέπονται στο ίδιο άρθρο είναι οι ακόλουθες:

α) διάθεση στην αγορά οχημάτων, συστημάτων, μηχανικών μερών ή χωριστών τεχνικών μονάδων, που υπόκεινται σε έγκριση, σύμφωνα με οποιαδήποτε εθνική ή κοινοτική κανονιστική πράξη, χωρίς να έχει χορηγηθεί τέτοια έγκριση,

β) παραποίηση των σχετικών εγγράφων ή σημάτων,

γ) άρνηση της παροχής πρόσβασης σε πληροφορίες που απαιτούνται για τη διαπίστωση των παραβάσεων αυτών,

δ) διάθεση και κυκλοφορία στην ελληνική επικράτεια οχημάτων, είτε συστημάτων τους, είτε μηχανικών μερών τους ή χωριστών τεχνικών μονάδων που υπόκεινται σε έγκριση, τα οποία:

δα) δεν είναι σύμφωνα με την έγκριση τύπου, ή

δβ) έχουν υποβληθεί για αυτά ψευδείς δηλώσεις στο πλαίσιο των διαδικασιών έγκρισης ή των διαδικασιών που οδηγούν σε ανάκληση έγκρισης τύπου, ή

δγ) έχουν δηλωθεί για αυτά παραποιημένα αποτελέσματα δοκιμών για την έγκριση τύπου ή τη συμμόρφωση εν χρήσει, ή

δδ) έχουν αποκρυφθεί για αυτά στοιχεία ή τεχνικές προδιαγραφές που μπορεί να οδηγήσουν στην ανάκληση ή την απόσυρση της έγκρισης τύπου, ή

εε) έχουν χρησιμοποιηθεί ελαττωματικές συσκευές ή συστήματα αναστολής για την έκδοση έγκρισης ή τη διατήρηση σε ισχύ αυτής.

2. Αν ο κατασκευαστής, αντιπρόσωπος του κατασκευαστή, εισαγωγέας ή διανομέας, που διαθέτει στην αγορά τα ανωτέρω οχήματα υποπέσει εκ νέου σε πράξεις ή παραλείψεις του προηγούμενου εδαφίου επιβάλλεται νέο πρόστιμο πενταπλάσιο της αξίας του ήδη επιβληθέντος.

Άρθρο 7

Καθορισμός της παράβασης της παρ. 3 του άρθρου 50 του ν. 4530/2018, και επιβαλλόμενα πρόστιμα

1. Σε κατασκευαστή που εκδίδει πιστοποιητικά συμμόρφωσης για έγκριση τύπου οχήματος κατά παράβαση των ευρωπαϊκών και εθνικών διατάξεων, ή με τη μη νόμιμη χρήση συστημάτων αναστολής, επιβάλλεται πρόστιμο ανά όχημα που τέθηκε σε κυκλοφορία βάσει των παραπάνω πιστοποιητικών συμμόρφωσης, ποσού ίσου με την τιμή κτήσης του οχήματος, εφόσον το όχημα έχει τεθεί σε κυκλοφορία κατά τα προηγούμενα τρία (3) έτη.

2. Για οχήματα που έχουν τεθεί σε κυκλοφορία προ των τριών (3) προηγούμενων ετών το ποσό του προστίμου ανά όχημα μειώνεται κατά πέντε τοις εκατό (5%), για κάθε έτος πέραν των τριών (3) από τη θέση σε κυκλοφορία του οχήματος και με ανώτατο ποσοστό μείωσης το εξήντα τοις εκατό (60%).

3. Το προαναφερόμενο πρόστιμο επιβάλλεται, εισπράττεται και αποδίδεται σύμφωνα με τις διαδικασίες των άρθρων 10 και 11 της παρούσας.

Άρθρο 8

Πρόστιμα των παραβάσεων της περ. α της παρ. 1 και των παρ. 2 και 6 του άρθρου 50 του ν. 4530/2018

1. Τα πρόστιμα των παραβάσεων της περ. α της παρ. 1 και των παρ. 2 και 6 του ν. 4530/2018, επιβάλλονται διακριτά ανά παράβαση ως εξής:

α) πρόστιμο ίσο τουλάχιστον με το 700πλάσιο και έως το 1000πλάσιο του παράβολου για την έκδοση της έγκρισης τύπου οχήματος, συστήματος, μηχανικού μέρους ή χωριστής τεχνικής μονάδας, αν από την παράβαση μπορεί να προκληθεί κίνδυνος θανάτου ή τραυματισμού, βλάβης στην περιουσία του χρήστη ή τρίτου, που αποδίδεται στα ακόλουθα:

αα) Στο σύστημα διεύθυνσης του οχήματος.

αβ) Στις συσκευές έμμεσης όρασης και στην εγκατάστασή τους.

αγ) Στο σύστημα πέδησης των οχημάτων και των ρυμουλκημένων τους.

αδ) Στις οπίσθιες προστατευτικές διατάξεις έναντι ενσφήνωσης και στην εγκατάστασή τους.

αε) Στα καθίσματα των μεγάλων επιβατικών οχημάτων (των κατηγοριών M2 και M3 του Κανονισμού (Ε.Ε) 858/2018).

αστ) Στις αγκυρώσεις των ζωνών ασφαλείας, στα συστήματα αγκυρώσεων ISOFIX και στις αγκυρώσεις άνω πρόσδεσης ISOFIX.

αζ) Στην εγκατάσταση των διατάξεων φωτισμού και φωτεινής σηματοδότησης.

αη) Στις ζώνες ασφαλείας, στα συστήματα συγκράτησης, στα συστήματα συγκράτησης παιδιών και στα συστήματα συγκράτησης παιδιών Isofix.

αθ) Στο πρόσθιο οπτικό πεδίο.

αι) Στα προσκέφαλα (υποστηρίγματα κεφαλής) ενσωματωμένα, ή μη, στα καθίσματα των οχημάτων.

αια) Στην πλευρική προστασία των οχημάτων μεταφοράς εμπορευμάτων.

αιβ) Στην εγκατάσταση των ελαστικών.

αιγ) Στις διατάξεις περιορισμού της ταχύτητας του οχήματος.

αιδ) Στα στοιχεία μηχανικής ζεύξης συνδυασμών οχημάτων.

αιε) Στη συμπεριφορά κατά την καύση υλικών που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή του εσωτερικού ορισμένων κατηγοριών μηχανοκίνητων οχημάτων.

αιστ) Στην αντοχή της υπερκατασκευής μεγάλων επιβατηγών οχημάτων (των κατηγοριών M2 και M3 του Κανονισμού (Ε.Ε) 858/2018).

αιζ) Στην προστασία των επιβατών σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης.

αιη) Στην προστασία των επιβατών σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης.

αιθ) Στις διατάξεις των οχημάτων μεταφοράς επικίνδυνων εμπορευμάτων.

ακ) Στις πρόσθιες προστατευτικές διατάξεις έναντι ενσφήνωσης και στην εγκατάστασή τους.

ακα) Στις διατάξεις προστασίας των πεζών.

ακβ) Στις διατάξεις των προηγμένων συστημάτων πέδησης έκτακτης ανάγκης.

ακγ) Στις διατάξεις ηλεκτρικής ασφάλειας των οχημάτων.

ακδ) Στα ειδικά κατασκευαστικά στοιχεία για την εγκατάσταση συστήματος υγραερίου κίνησης (LPG) σε μηχανοκίνητα οχήματα.

ακε) Στα ειδικά κατασκευαστικά στοιχεία για την εγκατάσταση συστήματος πεπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) σε μηχανοκίνητα οχήματα.

ακστ) Στα ειδικά κατασκευαστικά στοιχεία για την εγκατάσταση συστήματος υδρογόνου σε μηχανοκίνητα οχήματα.

ακζ) Στην αντοχή του θαλάμου των επιβατών.

β) πρόστιμο ίσο τουλάχιστον με το 400πλάσιο και έως το 700πλάσιο του παράβολου για την έκδοση της έγκρισης τύπου οχήματος, συστήματος, μηχανικού μέρους ή χωριστής τεχνικής μονάδας, αν από την παράβαση μπορεί να προκληθεί ζημία του περιβάλλοντος, οφειλόμενη στον εκπεμπόμενο από το όχημα θόρυβο (ηχοστάθμη), στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) και ρύπων, στην κατανάλωση καυσίμου ή σε παραβίαση των απαιτήσεων που περιλαμβάνονται στο μέρος Α' «Απαιτήσεις Περιβαλλοντικής Επίδοσης και Απαιτήσεις Επίδοσης Πρόωσης» του πίνακα του Παραρτήματος ΙΙ του Κανονισμού (ΕΕ) 168/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου.

γ) πρόστιμο ίσο τουλάχιστον με το 100πλάσιο και έως το 400πλάσιο του παράβολου για την έκδοση της έγκρισης τύπου οχήματος, συστήματος, μηχανικού μέρους ή χωριστής τεχνικής μονάδας, αν από την παράβαση μπορεί να προκληθεί ζημία του οδικού δικτύου ή παραβιάζεται η νομοθεσία έκδοσης έγκρισης τύπου. Αφορά εγκρίσεις τύπου που προβλέπονται από κανονιστικές πράξεις που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της παρούσης και δεν εμπίπτουν στις ανωτέρω περιπτώσεις (α) και (β), καθώς και κάθε άλλη διαδικασία που προβλέπεται από τις ισχύουσες διατάξεις περί έκδοσης έγκρισης τύπου οχημάτων.

2. Για την επιβολή του προστίμου σε κάθε συγκεκριμένη περίπτωση λαμβάνεται υπόψη και ο αριθμός των οχημάτων, συστημάτων χωριστών τεχνικών μονάδων, μηχανικών μερών ή χωριστών τεχνικών μονάδων που έχουν διατεθεί στην αγορά, με την έννοια του σημείου 51 του άρθρου 2 του Κανονισμού (Ε.Ε) 858/2018, ή με την έννοια του σημείου 1 του άρθρου 2 του Κανονισμού (Ε.Κ.) 765/2008.

3. Ο εκάστοτε εφαρμοζόμενος πολλαπλασιαστής που αναφέρεται στις ανωτέρω περ. (α), (β) και (γ) της παρ. 2, καθορίζεται βάσει των ακόλουθων κριτηρίων:

α) Για μεμονωμένη (επιμέρους) έγκριση (ΕΚ ή Εθνική) ή έγκριση (ΕΚ ή Εθνική) τύπου οχημάτων μικρών σειρών, βάσει της οποίας πωλήθηκαν ή διατέθηκαν προς πώληση από μηδέν (0) έως και δέκα (10) οχήματα, εφαρμόζεται ο πολλαπλασιαστής 700 ή 400 ή 100 επί των παραβάσεων των περ. (α), (β) και (γ) της παρ. 1, αντίστοιχα.

β) Για έγκριση (ΕΚ ή Εθνική) τύπου οχημάτων μικρών σειρών, βάσει της οποίας πωλήθηκαν ή διατέθηκαν προς πώληση από έντεκα (11) έως και πενήντα (50) οχήματα, εφαρμόζεται ο πολλαπλασιαστής 800 ή 500 ή 200, επί των παραβάσεων των περ. (α), (β) και (γ) της παρ. 1, αντίστοιχα.

γ) Για έγκριση ΕΚ τύπου οχημάτων ή συστημάτων ή χωριστών τεχνικών μονάδων, μηχανικών μερών ή χωριστών τεχνικών μονάδων βάσει της οποίας πωλήθηκαν ή διατέθηκαν προς πώληση από μηδέν (0) έως και εκατό (100) οχήματα ή συστήματα ή χωριστές τεχνικές μονάδες, μηχανικά μέρη ή χωριστές τεχνικές μονάδες εφαρμόζεται ο πολλαπλασιαστής 900 ή 600 ή 300, επί των παραβάσεων των περ. (α), (β) και (γ) της παρ. 1, αντίστοιχα.

δ) Για έγκριση (ΕΚ ή Εθνική) τύπου οχημάτων μικρών σειρών, βάσει της οποίας πωλήθηκαν ή διατέθηκαν προς πώληση από πενήντα ένα (51) έως και εκατό (100) οχήματα, εφαρμόζεται ο πολλαπλασιαστής 900 ή 600 ή 300, επί των παραβάσεων των περ. (α), (β) και (γ) της παρ. 1, αντίστοιχα.

ε) Για έγκριση ΕΚ τύπου οχημάτων ή συστημάτων ή χωριστών τεχνικών μονάδων, μηχανικών μερών ή χωριστών τεχνικών μονάδων ή και για έγκριση (ΕΚ ή Εθνική) τύπου οχημάτων μικρών σειρών βάσει της οποίας πωλήθηκαν ή διατέθηκαν προς πώληση άνω των εκατό (100) οχημάτων, ή συστήματα ή χωριστές τεχνικές μονάδες, μηχανικά μέρη ή χωριστές τεχνικές μονάδες εφαρμόζεται ο πολλαπλασιαστής 1000 ή 700 ή 400, επί των παραβάσεων των περ. (α), (β) και (γ) της παρ. 1, αντίστοιχα.

Άρθρο 9

Διοικητικές κυρώσεις των παραβάσεων από τις Τεχνικές Υπηρεσίες

1. Οι διοικητικές κυρώσεις των παραβάσεων της περ. β της παρ. 1 του άρθρου 50 του ν. 4530/2018, επιβάλλονται διακριτά ανά παράβαση της Τεχνικής Υπηρεσίας ως εξής:

α) πρόστιμο από πεντακόσια (500) έως χίλια (1.000) ευρώ. Αν διαπιστωθούν περισσότερες παραβάσεις, το ανώτατο ύψος του συνολικού προστίμου μπορεί να ανέλθει έως το ποσό των είκοσι χιλιάδων (20.000) ευρώ,

β) αναστολή του ορισμού του φορέα από δέκα (10) ημέρες έως και έναν (1) χρόνο.

Σε περίπτωση υποτροπής μέσα σε ένα (1) έτος από την προηγούμενη παράβαση επιβάλλεται διπλάσια ποινή και σε νέα υποτροπή εντός του έτους από την προηγούμενη επιβάλλεται τριπλάσια ποινή.

2. Για την άρνηση, παρεμπόδιση, αδικαιολόγητη καθυστέρηση παροχής πληροφόρησης και συνεργασίας με την Εγκριτική Αρχή κατά τη διερεύνηση θεμάτων που σχετίζονται με τη λειτουργία και τους ελέγχους της Τεχνικής Υπηρεσίας, αναστέλλεται ο ορισμός της για τριάντα (30) ημέρες. Σε περίπτωση υποτροπής μέσα σε ένα έτος από την προηγούμενη παράβαση επιβάλλεται διπλάσια ποινή και σε νέα υποτροπή εντός ενός (1) έτους από την προηγούμενη ακυρώνεται ο ορισμός της τεχνικής υπηρεσίας.

3. Εκτός των ανωτέρω διοικητικών κυρώσεων ο ορισμός της Τεχνικής Υπηρεσίας αναστέλλεται μέχρι ικανοποίησης εκ μέρους της, όλων των απαιτήσεων που αφορούν τον ορισμό της.

Άρθρο 10

Διαδικασία επιβολής προστίμων επί παραβάσεων των παρ. 1, 2, 3 και 6 του άρθρου 50 του ν. 4530/2018

1. Στην περίπτωση κατά την οποία τα διαθέσιμα στοιχεία διενέργειας του ελέγχου κρίνονται επαρκή για τη θεμελίωση των παραβάσεων συντάσσεται έκθεση βεβαίωσης παράβασης από τις, κατά λόγο αρμοδιότητας, Υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ως ακολούθως:

α. Για τις παραβάσεις των άρθρων 4 και 5, η έκθεση βεβαίωσης παράβασης συντάσσεται από το Τμήμα Εγκρίσεων Τύπου Οχημάτων ή Τεχνολογίας και Εγκρίσεων Τύπου Οχημάτων Ειδικής Χρήσης και των εξαρτημάτων τους, της Διεύθυνσης Τεχνολογίας Οχημάτων, του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, κατά λόγο αρμοδιότητας, η οποία υπογράφεται από τον Προϊστάμενο της εν λόγω Διεύθυνσης.

β. Για τις παραβάσεις των άρθρων 6 και 7, η έκθεση βεβαίωσης παράβασης συντάσσεται από το Τμήμα Εποπτείας Αγοράς και Ασφάλειας Προϊόντων, της Διεύθυνσης Εποπτείας και Ελέγχου, του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η οποία υπογράφεται από τον Προϊστάμενο της εν λόγω Διεύθυνσης.

2. Η κατά τα ανωτέρω έκθεση βεβαίωσης παράβασης, με κλήση σε ακρόαση εντός δέκα (10) ημερών από την επομένη της ημέρας παραλαβής της υπόψη έκθεσης, αποστέλλεται με συστημένη επιστολή με απόδειξη παραλαβής στη διεύθυνση της έδρας του κατασκευαστή ή αντιπροσώπου αυτού, όταν αυτή βρίσκεται εντός της χώρας, ή του εισαγωγέα ή διανομέα. Ο καθ’ ου επί της έκθεσης βεβαίωσης της παράβασης δύναται εντός είκοσι (20) ημερών από την επίδοση αυτής να εκθέσει εγγράφως τις απόψεις του.

3. Στην περίπτωση που ο κατασκευαστής δεν έχει έδρα και Α.Φ.Μ. στη χώρα μας, αλλά στην αλλοδαπή, η ανωτέρω κλήση αποστέλλεται είτε στη διεύθυνση της έδρας του κατασκευαστή, εάν αυτή βρίσκεται σε ένα από τα Κράτη - Μέλη της Ε.Ε., είτε στη διεύθυνση της έδρας του αντιπρόσωπου αυτού που βρίσκεται σε ένα από τα Κράτη - Μέλη της Ε.Ε., στην περίπτωση που η έδρα του κατασκευαστή δεν βρίσκεται σε ένα από τα Κράτη - Μέλη της Ε.Ε. Στην προκειμένη περίπτωση, η διαδικασία επίδοσης της κλήσης σε ακρόαση, επί της έκθεσης βεβαίωσης παράβασης, διενεργείται με κάθε πρόσφορο τρόπο σύμφωνα με το άρθρο 19 του ν. 2690/1999, σε συνδυασμό με τη διαδικασία που προβλέπεται στα άρθρα 47, 54 και 57 του ν. 2717/1999 «Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας» (Α' 97) και, συνακόλουθα η επίδοση της υπόψη κλήσης θεωρείται συντελεσθείσα με την παράδοσή της στο Υπουργείο Εξωτερικών. Τούτο όμως δεν απαλλάσσει την αρμόδια οικεία προξενική αρχή/πρεσβεία από την υποχρέωση να προβεί σε πραγματική επίδοση, στον καθ’ ου, της κλήσης σε ακρόαση εντός δέκα (10) ημερών από την επομένη της ημέρας παραλαβής της υπόψη έκθεσης, καταβάλλοντας κάθε δυνατή προσπάθεια για την ολοκλήρωση της σχετικής διαδικασίας και την απόκτηση του σχετικού αποδεικτικού επίδοσής της. Ο καθ’ ου επί της έκθεσης βεβαίωσης της παράβασης δύναται εντός τριάντα (30) ημερών από την επίδοση αυτής να εκθέσει εγγράφως τις απόψεις του.

4. Μετά την υποβολή των απόψεων του καθ’ ου και εφόσον αυτές κριθούν βάσιμες διαγράφεται η παράβαση και δεν επιβάλλεται το, κατά περίπτωση, πρόστιμο. Στην περίπτωση που οι απόψεις του καθ’ ου δεν κριθούν βάσιμες και απορριφθούν αιτιολογημένα, ή δεν υποβληθούν, ή υποβληθούν εκπρόθεσμα μετά την πάροδο των τιθέμενων ως άνω προθεσμιών, εκδίδεται απόφαση του Γενικού Διευθυντή Οχημάτων και Εγκαταστάσεων για την επιβολή του προστίμου, με ειδική αιτιολογία και με βάση τη σχετική έκθεση βεβαίωσης παράβασης, η οποία κοινοποιείται απαραιτήτως στη ΔΟΥ του παραβάτη, εφόσον αυτός έχει έδρα και Α.Φ.Μ. στη χώρα μας.

5. Η απόφαση επιβολής του διακριτού, ανά παράβαση, προστίμου του άρθρου 8 και του προστίμου του άρθρου 9, αποστέλλεται με συστημένη επιστολή με απόδειξη παραλαβής στην έδρα του κατασκευαστή στην περίπτωση που αυτή βρίσκεται εντός της χώρας, ή στην έδρα του εισαγωγέα ή διανομέα του οχήματος. Στην απόφαση αναγράφεται και ο έκτου βαθμoύ ανάλυσης κωδικός αναλυτικής οικονομικής ταξινόμησης εσόδων του Κρατικού Προϋπολογισμού, υπέρ του οποίου αποδίδεται το επιβληθέν πρόστιμο στη ΔΟΥ, το οποίο καλείται να καταβάλλει ο νόμιμος εκπρόσωπος του καθ’ ου εντός δέκα (10) εργάσιμων ημερών από την παραλαβή της απόφασης επιβολής του.

Στην περίπτωση που ο κατασκευαστής δεν έχει έδρα και Α.Φ.Μ. στη χώρα μας, αλλά στην αλλοδαπή, η υπόψη απόφαση αποστέλλεται είτε στη διεύθυνση της έδρας του κατασκευαστή, εάν αυτή βρίσκεται σε ένα από τα Κράτη - Μέλη της Ε.Ε., είτε στη διεύθυνση της έδρας του αντιπρόσωπου αυτού που βρίσκεται σε ένα από τα Κράτη - Μέλη της Ε.Ε., στην περίπτωση που η έδρα του κατασκευαστή δεν βρίσκεται σε ένα από τα Κράτη - Μέλη της Ε.Ε.

Στην προκειμένη περίπτωση, η διαδικασία επίδοσης της απόφασης επιβολής του ανωτέρω προστίμου, διενεργείται με κάθε πρόσφορο τρόπο κατά το άρθρο 19 του ν. 2690/1999, σε συνδυασμό με τη διαδικασία που προβλέπεται στα άρθρα 47, 54 και 57 του ν. 2717/1999 «Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας» (Α' 97) και, συνακόλουθα η επίδοση της υπόψη απόφασης θεωρείται συντελεσθείσα με την παράδοσή της στο Υπουργείο Εξωτερικών. Τούτο όμως δεν απαλλάσσει την αρμόδια οικεία προξενική αρχή από την υποχρέωση να προβεί σε πραγματική επίδοση της απόφασης, καταβάλλοντας κάθε δυνατή προσπάθεια για την ολοκλήρωση της σχετικής διαδικασίας και την απόκτηση του σχετικού αποδεικτικού επίδοσής της.

6. Αντίγραφο του παραστατικού καταβολής του προστίμου, υποβάλλεται από τον καθ’ ου ή τον νόμιμο εκπρόσωπο αυτού, στις αναφερόμενες στις παρ. 1α και 1β Υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την έκδοσή του. Σε περίπτωση που η προθεσμία αυτή παρέλθει άπρακτη συντάσσεται και αποστέλλεται στην αρμόδια ΔΟΥ, από τις αναφερόμενες στις παρ. 1α και 1β Υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, χρηματικός κατάλογος, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.Δ. 356/1974 (Κώδικας Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων). Στον χρηματικό κατάλογο επισυνάπτεται (για λόγους ενημέρωσης) και η απόφαση επιβολής του προστίμου.

Άρθρο 11

Διαδικασία είσπραξης προστίμων επί παραβάσεων των παρ. 1, 2, 3 και 6 του άρθρου 50 του ν. 4530/2018

1. Τα πρόστιμα των παραβάσεων των περ. (α) και (β) της παρ. 1 και των παρ. 2, 3 και 6 του άρθρου 50 του ν. 4530/2018 (Α' 59), καταβάλλονται και εγγράφονται καθ’ ύψος στον τακτικό προϋπολογισμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών σε κωδικό που δημιουργείται ειδικά για το σκοπό αυτό στην Αναλυτική Οικονομική Ταξινόμηση εσόδων και εξόδων του Κρατικού Προϋπολογισμού και χρησιμοποιούνται, κατά περίπτωση παράβασης των περ. (α) και (β) της παρ. 1 και των παρ. 2, 3 και 6 του άρθρου 50 του ν. 4530/2018 (Α' 59) ως ακολούθως:

α) στην περίπτωση παράβασης των περ. (α) και (β) της παρ. 1 του άρθρου 50 του ν. 4530/2018 (Α' 59), χρησιμοποιούνται για τις ανάγκες λειτουργίας της εθνικής «εγκριτικής αρχής» αυτοκινήτων οχημάτων που αναφέρεται στον Κανονισμό (ΕΕ) 168/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 15 Ιανουαρίου 2013, για την έγκριση και την εποπτεία της αγοράς δίκυκλων ή τρίκυκλων οχημάτων και τετράκυκλων και στον Κανονισμό (ΕΕ) 858/2018 του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018, για την έγκριση και την εποπτεία της αγοράς μηχανοκίνητων οχημάτων και των ρυμουλκουμένων τους και των συστημάτων, κατασκευαστικών στοιχείων και χωριστών τεχνικών μονάδων που προορίζονται για τα οχήματα αυτά, για την τροποποίηση των Κανονισμών (ΕΚ) αριθμ. 715/2007 και (ΕΚ) αριθμ. 595/2009 και για την κατάργηση της Οδηγίας 2007/46/ΕΚ, καθώς και για την ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς,

β) στις περιπτώσεις παράβασης των παρ. 2, 3 και 6, του άρθρου 50 του ν. 4530/2018 (Α' 59), όπως ισχύει, χρησιμοποιούνται για τη λειτουργία, τον εξοπλισμό και τη συντήρηση του εργαστηρίου ανάλυσης καυσαερίων του υπουργείου, για τις ανάγκες λειτουργίας της εθνικής «εποπτικής αρχής» της εγχώριας αγοράς αυτοκινήτων οχημάτων και των εξαρτημάτων τους, που αναφέρεται στον Κανονισμό (ΕΕ) 168/2013 και στον Κανονισμό (ΕΕ) 858/2018, καθώς και για την ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς.

3. Τα πρόστιμα των ανωτέρω παρ. 1 και 2 καταβάλλονται μέσω της διαδικασίας του ηλεκτρονικού παράβολου αυτόματης δέσμευσης σύμφωνα με τα οριζόμενα στην υπό στοιχεία Α.1047/12.3.2020 «Όροι και διαδικασία είσπραξης - επιστροφής για την εφαρμογή του ηλεκτρονικού παράβολου» (Β' 979).

4. Στην περίπτωση που τα επιβληθέντα πρόστιμα δεν καταβληθούν εντός της προθεσμίας της παρ. 5 του άρθρου 10, η αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών της παρ. 1 του εν λόγω άρθρου, αποστέλλει εντός δέκα (10) ημερών τα στοιχεία του καθ’ ου (επωνυμία, ταχυδρομική διεύθυνση, τηλέφωνο, ΑΦΜ και ΔΟΥ) και την απόφαση επιβολής του προστίμου στη Διεύθυνση Οικονομικής Διαχείρισης του ανωτέρω Υπουργείου, η οποία συντάσσει και αποστέλλει στην αρμόδια ΔΟΥ χρηματικό κατάλογο, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.δ. 356/1974 (Κώδικας Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων). Στον χρηματικό κατάλογο επισυνάπτεται και η απόφαση επιβολής του προστίμου.

Άρθρο 12

Έναρξη Ισχύος

Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει τρεις (3) μήνες από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Παπάγου, 11 Οκτωβρίου 2021

Οι Υφυπουργοί

Οικονομικών
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΒΕΣΥΡΟΠΟΥΛΟΣ

Υποδομών και Μεταφορών
ΜΙΧΑΗΛ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!