Τροπολογία Υπουργείου Οικονομικών Επέκταση της απαλλαγής μισθώματος επαγγελματικών μισθώσεων και άλλες διατάξεις
Κατατέθηκε τροπολογία από το Υπουργείο Οικονομικών στο σχέδιο νόμου του «α) Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία διατάξεων των Οδηγιών (ΕΕ) 2017/2455, (ΕΕ) 2019/1995 και (ΕΕ) 2018/1910 όσον αφορά υποχρεώσεις που απορρέουν από τον φόρο προστιθέμενης αξίας για παροχές υπηρεσιών και πωλήσεις αγαθών εξ αποστάσεως και σχετικές ρυθμίσεις – β) Τροποποιήσεις του ν. 4649/2019 «Πρόγραμμα παροχής εγγύησης σε τιτλοποιήσεις πιστωτικών ιδρυμάτων» (Α΄206), βάσει της C(2021) 2545/09.04.2021 (2021/N) εγκριτικής απόφασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για παράταση του προγράμματος «ΗΡΑΚΛΗΣ» – γ) Διατάξεις για τη ρύθμιση οφειλών και την παροχή δεύτερης ευκαιρίας – Τροποποιήσεις ν. 4738/2020»
Με την τροπολογία ρυθμίζονται τα παρακάτω θέματα:
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α'
ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΑΠΑΛΛΑΓΗΣ ΜΙΣΘΩΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΜΙΣΘΩΣΕΙΣ - ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΦΟΡΟ ΠΡΟΣΤΙΘΕΜΕΝΗΣ ΑΞΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΙΔΙΚΟ ΦΟΡΟ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
Άρθρο 1 Επέκταση της απαλλαγής μισθώματος επαγγελματικών μισθώσεων - Τροποποίηση της παρ. 10 του άρθρου δεύτερου της από 20.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου, η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4683/2020
Αντιμετωπίζεται η ανατροπή της οικονομικής κατάστασης των επαγγελματικών ομάδων για τη λειτουργία των επιχειρήσεων των οποίων έχουν ληφθεί ειδικά και έκτακτα μέτρα περί αναστολής ή προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας για προληπτικούς ή κατασταλτικούς λόγους που σχετίζονται με τον κορωνοίό COVID-19 ή οι οποίες πλήττονται οικονομικά λόγω της διάδοσης του κορωνο'ίού COVID-19. Στο πλαίσιο περιορισμού της διασποράς του COVID-19, καθώς εξακολουθεί να υφίσταται διαρκής ο κίνδυνος εξάπλωσής του, με την αξιολογούμενη ρύθμιση θεσπίζονται έκτακτα και υποστηρικτικά μέτρα για τις επιχειρήσεις για τις οποίες έχουν ληφθεί ειδικά και έκτακτα μέτρα περί αναστολής ή προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας για προληπτικούς ή κατασταλτικούς λόγους που σχετίζονται με τον κορωνοίό COVID-19 ή οι οποίες πλήττονται οικονομικά. Προς τον σκοπό αυτό τροποποιείται το δεύτερο άρθρο της από 20.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α' 68), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4683/2020 (Α' 83), προκειμένου να επεκτείνεται η πλήρης απαλλαγή από την υποχρέωση καταβολής μισθώματος, για τις περιπτώσεις των επιχειρήσεων για τις οποίες έχουν ληφθεί μέτρα αναστολής ή προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας ή οι οποίες πλήττονται οικονομικά λόγω της διάδοσης του κορωνο’ίού COVID-19 και ανήκουν σε συγκεκριμένους κλάδους επιχειρήσεων πέραν των αναφερόμενων στις αποφάσεις που εκδίδονται κατ' εξουσιοδότηση της περ. α' της παρ. 8 και για τον μήνα Ιούλιο 2021.
Άρθρο 2 Εφαρμογή μειωμένου συντελεστή Φ.Π.Α. στις ψηφιακές δημοσιεύσεις επί υλικού υποθέματος και στις ηλεκτρονικές δημοσιεύσεις - Τροποποιήσεις του Παραρτήματος III και του άρθρου 21 του Κώδικα Φ.Π.Α.
Με την προτεινόμενη διάταξη, με την οποία αντικαθίσταται η παρ. 40 του Κεφαλαίου Α' του Παραρτήματος III του Κώδικα Φ.Π.Α. και προστίθεται νέα παρ. 8 στο Κεφάλαιο Β' αυτού, προβλέπεται η υπαγωγή στον υπερμειωμένο συντελεστή Φ.Π.Α. έξι τοις εκατό (6%) στα βιβλία που παρέχονται σε υλικό υπόθεμα/συσκευή (εγγεγραμμένες οπτικές ή ακουστικές εκδόσεις), καθώς και στις ηλεκτρονικά παρεχόμενες δημοσιεύσεις βιβλίων. Σημειώνεται ότι η δυνατότητα υπαγωγής των εν λόγω αγαθών παρέχεται από την Οδηγία 2009/47/ΕΚ με την οποία αντικαταστάθηκε η παρ. 6 του Παραρτήματος III της Οδηγίας 2006/112/ΕΚ, ώστε να εφαρμόζονται μειωμένοι συντελεστές Φ.Π.Α. όχι μόνο στα βιβλία σε έντυπη μορφή αλλά και στα βιβλία, που είναι εγγεγραμμένα σε υποθέματα CD, CD-ROM, DVD, USB. Ανάλογη δυνατότητα παρέχεται από την Οδηγία (ΕΕ) 2018/1713 και στις ηλεκτρονικά παρεχόμενες δημοσιεύσεις βιβλίων που εμπίπτουν στο σημείο 6 του Παραρτήματος III της Οδηγίας 2006/112/ΕΚ.
Επίσης, με την προτεινόμενη διάταξη αντικαθίσταται το τελευταίο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 21 του Κώδικα Φ.Π.Α., ώστε ο συντελεστής Φ.Π.Α. που ορίζεται για τα αγαθά και τις υπηρεσίες του Παραρτήματος III, να μην εφαρμόζεται στις ηλεκτρονικές παρεχόμενες υπηρεσίες, με εξαίρεση τις υπηρεσίες της παρ. 8 του Κεφαλαίου Β' με τίτλο «ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ» του Παραρτήματος III του Κώδικα Φ.Π.Α..
Άρθρο 3 Ρυθμίσεις για τον Ειδικό φόρο Κατανάλωσης ληγμένων προϊόντων μπύρας που μετά τη διάθεσή τους στην αγορά επεστράφησαν στον πωλητή εξαιτίας των περιορισμών της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19
Με την προτεινόμενη διάταξη παρέχεται η δυνατότητα επιστροφής ή συμψηφισμού του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (Ε.Φ.Κ.) που έχει βεβαιωθεί και εισπραχθεί από τα τελωνεία, σύμφωνα με τον ν. 2960/2001 (Α' 265) για τα προϊόντα μπύρας τα οποία, μετά τη διάθεσή τους στην αγορά, επεστράφησαν στον πωλητή κατά το χρονικό διάστημα από 1.11.2020 έως και 31.5.2021, λόγω παρέλευσης της ημερομηνίας ανάλωσής τους μέχρι και τις 15.5.2021.
Η προτεινόμενη διάταξη προωθείται στο πλαίσιο της στήριξης των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των αλκοολούχων προϊόντων και, ειδικότερα, στον κλάδο της παραγωγής και εμπορίας προϊόντων μπύρας και της αντιμετώπισης των οικονομικών προβλημάτων που προέκυψαν από την αναστολή της λειτουργίας των καταστημάτων εστίασης λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19.
Άρθρο 4 Καταστροφή αποθεμάτων ενσήμων ταινιών καπνικών παλαιού τύπου -Τροποποίηση του άρθρου εικοστού ένατου του Μέρους Δεύτερου του ν. 4411/2016
Με την αξιολογούμενη ρύθμιση προστίθεται παρ. 4 στο άρθρο εικοστό ένατο του ν. 4411/2016 (Α' 142), προκειμένου για την πρόβλεψη νομικής βάσης για την καταστροφή των αποθεμάτων παλαιών ενσήμων ταινιών φορολογίας καπνού, τα οποία δεν διατέθηκαν έως τις 20.5.2019 και δεν φέρουν τα χαρακτηριστικά ασφαλείας του άρθρου 106Β του ως άνω Κώδικα και της Εκτελεστικής Απόφασης (ΕΕ) 2018/576 «για τα τεχνικά πρότυπα των χαρακτηριστικών ασφαλείας που εφαρμόζονται στα προϊόντα καπνού» (L 96) και έχουν καταστεί άνευ σκοπού, με έξοδα του Δημοσίου. Επιπλέον, προβλέπεται η αναγκαία εξουσιοδοτική διάταξη για έκδοση κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε., με την οποία καθορίζονται η διαδικασία καταστροφής των αποθεμάτων ενσήμων ταινιών, συγκρότησης των επιτροπών για την καταστροφή των ως άνω ταινιών και κάθε άλλο σχετικό θέμα. Τέλος, καθορίζεται, για λόγους ασφάλειας δικαίου, το εύλογο χρονικό διάστημα εντός του οποίου θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία της καταστροφής των παλαιών ενσήμων ταινιών.
Άρθρο 5 Διαχείριση κατασχεμένων ενεργειακών προϊόντων και εύφλεκτων ή επικινδύνων υλικών - Τροποποίηση άρθρου 171 του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
Με την προτεινόμενη διάταξη προβλέπεται στον Εθνικό Τελωνειακό Κώδικα, (ν. 2960/2001 (Α' 265)), μια κατ' εξαίρεση ταχύτατη διαδικασία διαχείρισης των κατασχεμένων επικίνδυνων χημικών υλικών, ώστε να αποφεύγονται οι κίνδυνοι για τη δημόσια ασφάλεια και το περιβάλλον.
Άρθρο 6 Προσθήκη εξουσιοδοτικής διάταξης για τον καθορισμό υπηρεσιακών ταυτοτήτων των υπαλλήλων της Γενικής Διεύθυνσης Σ.Δ.Ο.Ε. - Προσθήκη παρ. 18Α στο άρθρο 30 του ν.3296/2004
Με την προτεινόμενη ρύθμιση γίνεται ρητή αναφορά στον νόμο στη χρήση υπηρεσιακής ταυτότητας από τους υπαλλήλους της Γενικής Διεύθυνσης του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος (Γ.Δ. του Σ.Δ.Ο.Ε.) και επιδιώκεται η κανονιστική ρύθμιση του τύπου και περιεχομένου, καθώς και της διαδικασίας έκδοσης των δελτίων υπηρεσιακών ταυτοτήτων των υπαλλήλων της Γ.Δ. του Σ.Δ.Ο.Ε.. Η έκδοση υπουργικής απόφασης που θα ρυθμίζει τα ζητήματα που άπτονται των δελτίων υπηρεσιακών ταυτοτήτων των υπαλλήλων της Γ.Δ. του Σ.Δ.Ο.Ε. αναμένεται να λειτουργήσει προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης της ασφάλειας δικαίου των εν δυνάμει υποκείμενων σε έλεγχο από τη Γ.Δ. του Σ.Δ.Ο.Ε. φυσικών και νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων, παρέχοντας τα εχέγγυα αυξημένης διαφάνειας κατά τους ελέγχους.
Άρθρο 7 Επίδομα απομακρυσμένων - παραμεθορίων περιοχών - Αποζημίωση για εργασία καθ' υπέρβαση υποχρεωτικού ωραρίου - Διορθώσεις παραπομπών στα άρθρά 9 και 13 του ν. 4778/2021
Με τις περ. α', β' και γ' της παρ. 1 της αξιολογούμενης ρύθμισης επιδιώκεται η αναδρομική, από την έναρξη ισχύος του ν. 4778/2021 (Α' 26), διόρθωση της εσφαλμένης παραπομπής στις εξουσιοδοτικές διατάξεις του άρθρου 25 και εισάγεται η ορθή παραπομπή στις διατάξεις του άρθρου 47 του ν. 4778/2021 (Α' 26).
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β'
ΤΕΛΟΣ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ, ΔΗΛΩΣΗ ΑΚΙΝΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ
Άρθρο 8 Κατάργηση της Ειδικής Επιτροπής για τον προσδιορισμό της φορολογητέας αξίας για την επιβολή του τέλους ταξινόμησης των αυτοκινήτων οχημάτων, καθώς και για τον υπολογισμό του ιστορικού τέλους ταξινόμησης - Τροποποίηση του άρθρου 126 του ν. 2960/2001- Καταργούμενες και μεταβατικές διατάξεις
Με το προτεινόμενο άρθρο αντιμετωπίζονται τα ακόλουθα θέματα:
Με την παρ. 1 απαλείφεται το δεύτερο εδάφιο της παρ. 4 του άρθρου 126 του ν. 2960/2001 (Α' 265), περί σύστασης της Ειδικής Επιτροπής για τον προσδιορισμό της φορολογητέας αξίας για την επιβολή του τέλους ταξινόμησης των αυτοκινήτων οχημάτων της παρ. 5 του άρθρου 126, καθώς και για τον υπολογισμό του ιστορικού τέλους ταξινόμησης της παρ. 7 του άρθρου 121 του ν. 2960/2001.
Με την παρ. 2 προβλέπεται η κατάργηση της παρ. 5 του άρθρου 126 του ν. 2960/2001. Σημειώνεται ότι η δυνατότητα προσφυγής στην Ειδική Επιτροπή καθιερώθηκε με το άρθρο 27 του ν. 3156/2003 (Α' 157) και το δεύτερο εδάφιο της παρ. 4 του άρθρου 126 του ίδιου νόμου. Αυτή η δυνατότητα είχε προβλεφθεί, προκειμένου να καλυφθούν οι ελλείψεις του συστήματος απομείωσης της φορολογητέας αξίας, οι οποίες ωστόσο αποκαταστάθηκαν στο πλαίσιο των ληφθέντων μέτρων από τη χώρα μας για την οριστική διευθέτηση της υπόθεσης C-74/06 (Επιτροπή κατά της Ελλάδας). Ειδικότερα, με το άρθρο 5 του ν. 4211/2013 (Α' 256) καθορίζονται τα ποσοστά απομείωσης της αξίας των μεταχειρισμένων επιβατικών αυτοκινήτων, με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, ανά κατηγορία αμαξώματος, καθώς και ανά εξάμηνο και έτος ηλικίας αυτοκινήτου. Επίσης, το κριτήριο των διανυθέντων χιλιομέτρων απέκτησε ουσιαστική βαρύτητα στη συνολική απομείωση της φορολογητέας αξίας των μεταχειρισμένων επιβατικών αυτοκινήτων.
Με την παρ. 3 εξακολουθούν να ισχύουν, μέχρι τις 30.9.2021, οι αποφάσεις που έχουν εκδοθεί κατ' εξουσιοδότηση των καταργούμενων διατάξεων για την εξέταση των εκκρεμών αιτήσεων υπολογισμού του ιστορικού τέλους ταξινόμησης βάσει της παρ. 7 του άρθρου 121 του ν. 2960/2001, κατ' εφαρμογή της περ. α' της παρ. 3 του άρθρου 9 του ν. 4714/2020 (Α' 148) και του άρθρου 49 του ν. 4797/2021 (Α' 66), προκειμένου η Επιτροπή να ολοκληρώσει το έργο της σχετικά με τις ανωτέρω εκκρεμείς υποθέσεις της παρ. 7 του άρθρου 121 του ν. 2960/2001.
Άρθρο 9 Αντικατάσταση λόγω ολικής καταστροφής αυτοκινήτου που παραλήφθηκε από άτομα με αναπηρία με απαλλαγή από το τέλος ταξινόμησης - Προσθήκη παρ. 8Α στο άρθρο 132 του ν. 2960/2001
Σε περίπτωση ολικής καταστροφής αυτοκινήτου που έχει παραληφθεί με απαλλαγή από το τέλος ταξινόμησης με βάση τις διατάξεις που ισχύουν για τα άτομα με αναπηρίες, επιτρέπεται η αντικατάσταση του αυτοκινήτου με απαλλαγή από το φόρο αυτόν, εντός του ισχύοντος περιοριστικού διαστήματος τελωνειακής παρακολούθησής του.
Άρθρο 10 Απαλλαγές από Φ.Π.Α. σε μειονεκτούντες ιδιοκτήτες Ι.Χ. - Τροποποίηση άρθρου 16 ν. 1798/1988
Επέρχονται διορθώσεις στο άρθρο 72 του ν. 4758/2020 (Α' 242), με το οποίο προστέθηκαν νέες κατηγορίες ατόμων με αναπηρία στους δικαιούχους απαλλαγής από το τέλος ταξινόμησης και τα τέλη κυκλοφορίας επιβατικού αυτοκινήτου της υποπερ. δ' της περ. Γ' της παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 1798/1988 (Α' 166).
Ειδικότερα, ενώ στην αιτιολογική έκθεση αναφέρεται ρητώς ότι στην υποπερ. δ' της περ. Γ' της παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 1798/1988 συμπεριλαμβάνονται και οι πάσχοντες από καρδιακή ανεπάρκεια τελικού σταδίου, καθώς και οι πνευμονοπαθείς μεταμοσχευμένοι, οι εν λόγω κατηγορίες δεν αναφέρθηκαν εκ παραδρομής στο άρθρο.
Άρθρο 11 Ρυθμίσεις για τη δήλωση ακινησίας οχήματος - Τροποποίηση της παρ. 3 του άρθρου 22 του ν. 2367/1953
Με την παρ. 2 του άρθρου 66 του ν. 4758/2020 (Α'242) αντικαταστάθηκε η παρ. 3 του άρθρου 22 του ν. 2367/1953 (Α' 82), ενώ κατά την αντικατάσταση, στην πλήρη αναφορά της παρ. 3, όπως διαμορφώθηκε τελικώς, εκ παραδρομής, δεν συμπεριελήφθησαν τα τρία τελευταία εδάφια αυτής, όπως αυτά είχαν προστεθεί με την περ. 1 της υποπαρ. Δ4 του άρθρου τρίτου του ν. 4254/2014 (Α' 85). Καθώς τα εν λόγω εδάφια ρυθμίζουν σημαντικά ζητήματα διαγραφής οχημάτων από το μητρώο οχημάτων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, απαιτείται η επαναφορά των εδαφίων αυτών.
Επιπροσθέτως, μετά και τη θέσπιση των ως άνω διατάξεων κρίθηκε απαραίτητη και η θέσπιση διαδικασίας διαγραφής οχήματος, από τα μητρώα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, των οχημάτων που βρίσκονται σε ακινησία ηλεκτρονικά, χωρίς να γίνεται άρση της ακινησίας αυτής, καθώς η φύλαξη των στοιχείων κυκλοφορίας δεν γίνεται με παράδοση στη Δ.Ο.Υ, αλλά τα στοιχεία κρατούνται από τους ίδιους τους ιδιοκτήτες. Στην περίπτωση αυτή, παραδίδονται τα στοιχεία κυκλοφορίας του προς διαγραφή οχήματος από τον ιδιοκτήτη/κάτοχο αυτού στην αρμόδια περιφερειακή διεύθυνση μεταφορών, χωρίς να αίρεται η ακινησία του οχήματος.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ
ΛΟΙΠΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
Άρθρο 12 Παράταση ειδικής διαχείρισης της ΛΑΡΚΟ ΓΕΝΙΚΗ ΜΕΤΑΛΛΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑΛΛΟΥΡΓΙΚΗ Α.Ε.— Τροποποίηση του άρθρου 21 του ν. 4664/2020
Με την αξιολογούμενη ρύθμιση με την οποία τροποποιείται το πρώτο εδάφιο της παρ. 10 του άρθρου 21 του ν. 4664/2020 (Α' 32), αντιμετωπίζεται το ζήτημα της αναγκαίας παράτασης κατά τρεις (3) επιπλέον μήνες από την πάροδο των εννέα (9) μηνών από την έκδοση της διαιτητικής απόφασης με την οποία επιλύθηκε η διαφορά μεταξύ της εταιρείας «ΛΑΡΚΟ» και του ελληνικού Δημοσίου για το ιδιοκτησιακό καθεστώς του Συγκροτήματος Εργοστασίου Λαρύμνης (Σ.Ε.Λ.) και των εγκαταστάσεων και γηπέδων εντός του χώρου του Δημοσίου Μεταλλείου Λάρυμνας. Στη νομοθεσία προβλέπεται η λήξη της διάρκειας της ειδικής διαχείρισης εντός χρονικού διαστήματος εννέα (9) μηνών από την έκδοση της ως άνω απόφασης, δηλαδή η ημερομηνία λήξης είναι η 7η.7.2021. Με το προτεινόμενο άρθρο παρατείνεται έως την 7η.10.2021 κατά τα ανωτέρω, η χρονική διάρκεια της ειδικής διαχείρισης, η οποία έχει καταστεί αναγκαία, κατά κύριο λόγο, εξαιτίας των καθυστερήσεων που σημειώθηκαν στην κανονική ροή του αρχικού χρονοδιαγράμματος της Ειδικής Διαχείρισης λόγω των συνεπειών που προκλήθηκαν από την πανδημία του κορωνοϊού COVID-19.
Δείτε αναλυτικά την τροπολογία εδώ:
Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!