METRO ΑΕΒΕ Αύξηση πωλήσεων και κερδών το 2020
Σημαντική αύξηση μεγεθών καταγράφουν τα οικονομικά αποτελέσματα της METRO ΑΕΒΕ για το 2020. Τα κέρδη προ φόρων αποσβέσεων και τόκων (EBITDA) ανήλθαν σε 58,7 εκατ. ευρώ, έναντι 45,3 εκατ. ευρώ το 2019 (αύξηση 29,6%).
Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 24,1 εκατ. ευρώ έναντι 10,1 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος. Το 2020 έκλεισε με καθαρές πωλήσεις ύψους 1,33 δισ. ευρώ, έναντι 1,26 δισ. ευρώ το 2019 (αύξηση 5,6%).
Σύμφωνα με την εταιρεία, η σημαντική κερδοφορία της METRO AEBE αποδίδεται στην ωρίμανση της επένδυσης από την εξαγορά της Βερόπουλος.
Σε επίπεδο ενοποιημένων αποτελεσμάτων (συμπεριλαμβάνοντας δηλαδή και τις δραστηριότητες της εταιρείας στην Κύπρο καθώς και τα αποτελέσματα της NET SPIRIT η οποία έχει πλέον πλήρως απορροφηθεί), το 2020 έκλεισε με καθαρές πωλήσεις ύψους 1,34 δισ. ευρώ, έναντι 1,26 δισ. ευρώ το 2019 (αύξηση 6%).
Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 22,4 εκατ. ευρώ έναντι 9,5 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος (αύξηση 135,8%).
Τα κέρδη προ φόρων αποσβέσεων και τόκων (EBITDA) ανήλθαν σε 57,2 εκατ. ευρώ, έναντι 44,9 εκατ. ευρώ το 2019 (αύξηση 27,4%).
Η αλυσίδα My market εμφάνισε σημαντική αύξηση του κύκλου εργασιών της, ακολουθώντας την αντίστοιχη τάση του κλάδου.
Παράλληλα, αντιμετώπισε με επιτυχία σημαντικές προκλήσεις όπως η αυξημένη και ξαφνική ζήτηση ιδιαίτερα σε συγκεκριμένους κωδικούς. Σημαντική αύξηση κατά 250% εμφάνισαν οι πωλήσεις του ηλεκτρονικού καταστήματος. Με βάση τα νέα δεδομένα, απαιτήθηκε η άμεση προσαρμογή των υποδομών στις νέες ανάγκες.
Παρατηρήθηκε σημαντική αύξηση στο μέσο καλάθι του καταναλωτή.
Το μέσο καλάθι αυξήθηκε κατά 23,73% σε σχέση με το 2019, που σε ένα βαθμό οφείλεται στη μείωση της επισκεψιμότητας λόγω των περιοριστικών μέτρων.
Παράλληλα, παρατηρήθηκε αύξηση σε αρκετές κατηγορίες προϊόντων όπως στα είδη ατομικής υγιεινής, τα άλευρα, τα υλικά ζαχαροπλαστικής, τα υλικά καθαρισμού.
Εντός του 2020, λειτούργησαν 3 νέα καταστήματα My market και ανακαινίστηκαν άλλα 8. Η αλυσίδα αριθμεί σήμερα 227 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα.
Τα αποτελέσματα των METRO Cash & Carry επηρέασε η κρίση στην αγορά της HO.RE.CA. που για αρκετούς μήνες παρέμεινε κλειστή ή υπολειτούργησε. Ωστόσο, αντιστάθμισε τις απώλειες μέσω της ενίσχυσης της μεταπώλησης.
Στα διαστήματα των lockdown, οι πωλήσεις βασίστηκαν στη μικρή λιανική και στα καταστήματα HO.RE.CA. που πρόσφεραν υπηρεσίες delivery και take away.
Ειδικότερα στον κλάδο της μικρής λιανικής, υλοποιήθηκαν στοχευμένα προγράμματα στήριξης, μέσω της ομάδας των Συμβούλων Πωλήσεων που περιλάμβαναν διανομή, προσφορές και χρηματοοικονομικές λύσεις.
Αυτό οδήγησε σε αύξηση της επισκεψιμότητας των συγκεκριμένων συνεργατών μας κατά 3% και αύξηση της μέσης αξίας του καλαθιού τους κατά 8%.
Σημειώνεται ότι το επενδυτικό πλάνο για τα METRO Cash & Carry υλοποιήθηκε απρόσκοπτα.
Μεταξύ άλλων, για το 2020, περιελάβανε τη δημιουργία 6 νέων κρεοπωλείων και 1 ιχθυοπωλείου, την ενίσχυση της διανομής με 4 νέα φορτηγά και επτά van διανομής, ολική ανακαίνιση 2 καταστημάτων και την ενίσχυση του προσωπικού με νέες προσλήψεις όσο και με εκπαίδευση των εργαζομένων.
Η METRO ΑΕΒΕ έχει προχωρήσει σε φιλόδοξο σχεδιασμό και υλοποίηση πλάνων ανάπτυξης και στη χονδρική και στην λιανική αγορά. Τα πλάνα αυτά έχουν οδηγήσει σε θετικά οικονομικά αποτελέσματα ήδη από το 2019.
Προχωράει η η επέκταση και ανακαίνιση του Κέντρου Διανομής «Γέφυρα», ύψους πάνω από 10 εκατ., όπου με την ολοκλήρωσή της θα μπορεί να εξυπηρετήσει άλλα 60 καταστήματα.
Το δίκτυο των 227 καταστημάτων των My market έχει προσαρμοστεί πλήρως στα νέα δεδομένα της εποχής και στοχεύει στην περαιτέρω αύξηση της διείσδυσής του σε ευρύτερες ομάδες καταναλωτών.
Η στήριξη των ανθρώπων του και η βελτίωση των υπηρεσιών - με τη χρήση της τεχνολογίας αλλά και της επιστημονικής εξειδίκευσης - και η περαιτέρω υιοθέτηση «πράσινων» βιώσιμων αναπτυξιακών μοντέλων αποτελούν βασικά όπλα στο πλαίσιο αυτό. Μέσα στο 2021 θα εγκαινιαστούν 6 με 8 νέα καταστήματα.
Παράλληλα, θα συνεχιστεί απρόσκοπτα η στήριξη των METRO Cash & Carry.
Το πενταετές στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης περιλαμβάνει επενδύσεις σε υποδομές, νέα καταστήματα σε στρατηγικά σημεία της τουριστικής αγοράς, νέα τμήματα στο υπάρχον δίκτυο, εξειδικευμένο κωδικολόγιο, νέες υπηρεσίες σε διανομή με δημιουργία hubs στα μεγάλα αστικά κέντρα, χρηματοοικονομικές προτάσεις, καθώς και προσωποποιημένη εξυπηρέτηση των πελάτων.
Επίσης, εντός του 2021, θα λειτουργήσει η πρώτη ολοκληρωμένη πλατφόρμα B2B e-shop για επαγγελματίες.
Τέλος, το αναπτυξιακό πλάνο της «BEST VALUE ΓΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ», στην Κύπρο θα προχωρήσει κανονικά.
Η έναρξη της πανδημίας που επηρέασε σημαντικά τον κλάδο HO.RE.CA αγορά συνέπεσε με την έναρξη της λειτουργίας του καταστήματος της Λεμεσού, ωστόσο το πελατολόγιο του καταστήματος έχει ενισχυθεί.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!