Γεωργιάδης Οι εισπρακτικές πρέπει να τηρούν αυστηρά το κανονιστικό πλαίσιο και να προσφέρουν διακανονισμούς με μειώσεις δόσεων στους αδύναμους
ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/ Παντελής Σαίτας
Αυστηρό μήνυμα στις εισπρακτικές εταιρείες να συμπεριφέρονται με «αξιοπρέπεια και σεβασμό στις τηλεφωνικές επικοινωνίες τους με οφειλέτες» έστειλε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης, τονίζοντας πως σε αντίθετες συμπεριφορές προβλέπονται πολύ αυστηρές ποινές που ήδη έχουν επιβληθεί τους τελευταίους μήνες.
Ο κ. Γεωργιάδης, απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση της βουλευτού του ΚΙΝΑΛ Νάντιας Γιαννακοπούλου, ανέφερε πως «υπάρχει σύσταση και οι διαχειριστικές εταιρείες και οι τράπεζες είναι υποχρεωμένες όταν οι οφειλέτες δηλώνουν αδυναμία αποπληρωμής, να τους προσφέρουν εναλλακτικές λύσεις πληρωμών με προγράμματα μειωμένης δόσης, ακόμα και κάτω από το 50%, ακόμα και κάτω από το 60%, ακόμα και κάτω από το 70% της δόσης για τα επόμενα δύο με τρία χρόνια, έτσι ώστε να προλάβουμε να αποκαταστήσουμε τη λειτουργία της οικονομίας και μετά να μπορέσει να ξαναμπεί ο ρυθμός πληρωμής στο κανονικό επίπεδο που ήταν πριν από την πανδημία».
Ο κ. Γεωργιάδης, ανέφερε ότι πέρυσι τον Μάρτιο, όταν ξεκίνησε η πανδημία, υπήρξε μία παρέμβαση πολύ έντονη της κυβέρνησης και υπήρξε ένα μορατόριουμ για τη διαδικασία εισπράξεως οφειλών.
Αυτό τηρήθηκε μέχρι τον Δεκέμβριο του 2020, όταν πανευρωπαϊκά, με απόφαση των ευρωπαϊκών εποπτικών τραπεζικών αρχών απαγορεύθηκε το μορατόριουμ και πλέον δεν υπάρχει σε κανένα κράτος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και δεν δύναται καμία κυβέρνηση νομοθετικά να παρέμβει για να το δημιουργήσει.
Οι εισπρακτικές εταιρείες, συνεπώς ανέφερε ο υπουργός, νομίμως τηλεφωνούν, αλλά οφείλουν να τηρούν με αυστηρό τρόπο το θεσμικό πλαίσιο που ισχύει ήδη από τον νόμο του 2009, δηλαδή, να τηλεφωνούν μία φορά την ημέρα, να τηλεφωνούν μόνο σε εργάσιμες ώρες και ημέρες και όχι το Σαββατοκύριακο, να μην τηλεφωνούν στο χώρο εργασίας, να μην τηλεφωνούν σε συγγενικά πρόσωπα κ.ο.κ. Δεν μπορούν να ενοχλήσουν οφειλέτη εάν δεν περάσουν δέκα μέρες από την ημέρα που κατέστη ληξιπρόθεσμη η οφειλή.
Η όχληση αυτή να γίνεται με αξιοπρέπεια και σεβασμό στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια.
Καθώς και είναι υποχρεωμένοι να προσφέρουν στον άνθρωπο που θα επικαλεσθεί αδυναμία πληρωμής, λόγω πανδημίας, χαμηλότερη δόση.
Σε αντίθετες περιπτώσεις, οι οφειλέτες μπορούν να καταγγέλλουν αντίθετες συμπεριφορές εταιρειών στο 1520 στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή και θα επιβάλλεται αμέσως πρόστιμο.
Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων απέρριψε, επίσης, τις επικρίσεις της βουλευτού του ΚΙΝΑΛ πως έχει αφήσει χωρίς στήριξη τους δανειολήπτες.
«Το υπουργείο Οικονομικών σε συνεργασία με το υπουργείο Ανάπτυξης, με το Πρόγραμμα Γέφυρα κατέβαλαν για αρκετούς μήνες πληρωμές των στεγαστικών τόκων και των τοκοχρεολυσίων των στεγαστικών δανείων εκατοντάδων χιλιάδων δανείων νοικοκυριών, ακριβώς γιατί αναγνωρίζουμε ότι δεν μπορούν να τα πληρώσουν. Ενώ έχει ανακοινωθεί και το Πρόγραμμα Γέφυρα ΙΙ για να πληρώνουμε για τους επόμενους εννέα μήνες τα τοκοχρεολύσια και των ενήμερων και των μη ενήμερων επιχειρηματικών δανείων εκατοντάδων χιλιάδων επιχειρήσεων και όλα αυτά είναι η έμπρακτη απόδειξη της μέριμνας του κράτους να βοηθήσει τους ανθρώπους υπό τις έκτακτες οικονομικές συνθήκες να μπορούν να πληρώσουν τα χρέη τους», είπε ο υπουργός.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!