Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Αποφάσεις - Εγκύκλιοι

Υ.Α. οικ. 1898 ΕΞ 2021 Διαδικασία αξιολόγησης των εισερχομένων καταγγελιών/λοιπών αιτημάτων και προτεραιοποίησης των εκτάκτων ελέγχων της Γενικής Διεύθυνσης Δημοσιονομικών Ελέγχων (Γ.Δ.Δ.Ε.) σε φορείς του Δημόσιου Τομέα

Αριθμ. οικ. 1898 ΕΞ 2021

ΦΕΚ B’ 78/15.01.2021

Διαδικασία αξιολόγησης των εισερχομένων καταγγελιών/λοιπών αιτημάτων και προτεραιοποίησης των εκτάκτων ελέγχων της Γενικής Διεύθυνσης Δημοσιονομικών Ελέγχων (Γ.Δ.Δ.Ε.) σε φορείς του Δημόσιου Τομέα.

Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις:

α) του ν. 3492/2006 «Οργάνωση συστήματος ελέγχου για τη διασφάλιση της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης του κρατικού προϋπολογισμού και των εκτός του κρατικού προϋπολογισμού φορέων και άλλες διατάξεις» (Α’ 210), όπως ισχύει,

β) του άρθρου 137 του ν. 4537/2018 (Α’ 84),

γ) της περ. ιδ του άρθρου 21 του ν. 4270/2014 (Α’ 143),

δ) της υποπερ. αα της περ. γ της παρ. 3 του άρθρου 54 του π.δ. 142/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Οικονομικών» (Α’ 181),

ε) του άρθρου 13 του ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης» (Α’ 133), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 174 του ν. 4635/2019 (Α’ 167).

στ) του άρθρου 90 Κωδικοποίηση της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα (π.δ. 63/2005, Α’ 98), το οποίο διατηρήθηκε σε ισχύ με την παρ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019,

ζ) του π.δ. 62/2020 «Διορισμός Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 155).

2. Την υπό στοιχεία Υ70/30.10.2020 απόφαση του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών Θεόδωρο Σκυλακάκη» (Β’ 4805).

3. Την ανάγκη εξειδίκευσης της διαδικασίας αξιολόγησης των καταγγελιών/λοιπών αιτημάτων, καθώς και προτεραιοποίησης των ελέγχων σε φορείς του δημόσιου τομέα με τον καθορισμό αναλυτικών κριτηρίων και της στάθμισης αυτών, για την προτεραιοποίηση των ελέγχων και την αποτελεσματικότερη λειτουργία του σχεδιασμού και της εκτέλεσης των έκτακτων ελέγχων της Γενικής Διεύθυνσης Δημοσιονομικών Ελέγχων.

4. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της απόφασης αυτής δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:

1. Καθορίζουμε τον τρόπο και τα κριτήρια αξιολόγησης των εισερχόμενων καταγγελιών/λοιπών αιτημάτων καθώς και προτεραιοποίησης των έκτακτων ελέγχων σε φορείς του άρθρου 3 του ν. 3492/2006, αρμοδιότητας της Διεύθυνσης Προγραμματισμού και Συντονισμού Ελέγχων της Γενικής Διεύθυνσης Δημοσιονομικών Ελέγχων της Γενικής Γραμματείας Δημοσιονομικής Πολιτικής, ως εξής:

I. Τρόπος αξιολόγησης των εισερχομένων καταγγελιών/λοιπών αιτημάτων

Μετά από τεκμηριωμένη πρόταση του αρμόδιου Τμήματος και εισήγηση του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Προγραμματισμού και Συντονισμού Ελέγχων που βασίστηκε σε μεθοδολογία και ανάλυση, οι καταγγελίες και τα λοιπά αιτήματα εισάγονται στην Επιτροπή Συντονισμού Ελέγχων (ΕΣΕΛ), προκειμένου αυτή να αποφασίσει βάσει κριτηρίων για:

α) Την διενέργεια ή μη των ελέγχων, και

β) Την αρχειοθέτηση ή μη των καταγγελιών ή των λοιπών αιτημάτων.

II. Κριτήρια αξιολόγησης των εισερχόμενων καταγγελιών/λοιπών αιτημάτων και προτεραιοποίηση των ελέγχων.

Α) Για τα αιτήματα/καταγγελίες, τίθεται σειρά προτεραιότητας, με γνώμονα αφενός τη διεκπεραίωση των υποθέσεων με βάση τις αρχές της διαφάνειας και της ίσης μεταχείρισης και αφετέρου την αποφυγή παραγραφής τυχόν αδικημάτων ή διοικητικών κυρώσεων λόγω παλαιότητας. Για το σκοπό αυτό, τα αιτήματα/καταγγελίες ταξινομούνται σε φθίνουσα διάταξη βάσει αλγόριθμου στον οποίο μετέχουν, με τον αντίστοιχο συντελεστή βαρύτητας, τα κάτωθι κριτήρια:

1) Κριτήριο προέλευσης καταγγελίας/αιτήματος ελέγχου. Παρέχεται προτεραιότητα σε αιτήματα για έλεγχο τα οποία υποβάλλονται από τον Υπουργό ή Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών ή το Διοικητή της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας (Ε.Α.Δ.).

Οι συντελεστές βαρύτητας της προέλευσης καταγγελίας/ελέγχου είναι:

α) για αιτήματα ελέγχων του Υπουργού ή Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών και του Διοικητή της Ε.Α.Δ., δέκα (10),

β) για αιτήματα λοιπών διοικητικών αρχών, τρία (3) και

γ) για καταγγελίες/αιτήματα φυσικών προσώπων, ένα (1).

2) Η σαφήνεια της καταγγελίας/αιτήματος.

Οι συντελεστές σαφήνειας είναι:

α) για πλήρως ασαφείς έως ακατάληπτες καταγγελίες/ αιτήματα, μηδέν (0),

β) για καταγγελίες/αιτήματα που αναφέρεται ο χρόνος (συγκεκριμένο διαχειριστικό έτος), ο τόπος τέλεσης του καταγγελλόμενου γεγονότος ή/και συγκεκριμένα εμπλεκόμενα πρόσωπα, ένα (1) και

γ) για καταγγελίες που αναφέρονται συγκεκριμένα στοιχεία, γεγονότα ή/και υπάρχει σαφής παραπομπή σε έγγραφα ή επισύναψη τέτοιων τα οποία στοιχειοθετούν τις πληροφορίες που αναφέρονται στην καταγγελία, τρία (3).

3) Η αρμοδιότητα/συμβατότητα της καταγγελίας.

Οι συντελεστές βαρύτητας είναι:

α) Για υποθέσεις οι οποίες αναφέρονται σε φορείς που δεν εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 3 του ν. 3492/2006 και το αίτημα δεν προέρχεται από τον Υπουργό ή Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών ή τον Διοικητή της Ενιαίας Αρχής Διαφάνειας Ε.Α.Δ., μηδέν (0) και διαβίβαση φακέλου στην αρμόδια Υπηρεσία.

β) Για υποθέσεις οι οποίες αναφέρονται σε φορείς που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 3 του ν. 3492/2006, ή το αίτημα ελέγχου προέρχεται από τον Υπουργό Οικονομικών ή τον Διοικητή της Ενιαίας Αρχής Διαφάνειας Ε.Α.Δ., ένα (1).

γ) Για υποθέσεις οι οποίες αναφέρονται σε φορείς που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 3 του ν. 3492/2006, αλλά σε αντικείμενο ελέγχου αρμοδιότητας άλλης Υπηρεσίας, μηδέν (0) και διαβίβαση φακέλου στην αρμόδια Υπηρεσία.

4) Ο χρόνος εισαγωγής της υπόθεσης στην Γ.Δ.Δ.Ε., με βάση την ημερομηνία πρωτοκόλλου του εισερχομένου εγγράφου.

Οι συντελεστές βαρύτητας της παλαιότητας είναι:

α) για τα εισαχθέντα στην Υπηρεσία αιτήματα/καταγγελίες κατά το τελευταίο ημερολογιακό έτος, ένα (1),

β) για τα εισαχθέντα πέραν του ενός έτους και μέχρι πέντε ημερολογιακά έτη, τέσσερα (4),

γ) για τα εισαχθέντα πέραν των πέντε ετών και μέχρι δέκα ημερολογιακά έτη, δύο (2),

στ) για τα εισαχθέντα πέραν των δέκα ετών και μέχρι είκοσι ημερολογιακά έτη, ένα (1) και

ζ) για τα εισαχθέντα άνω των είκοσι ημερολογιακών ετών, μηδέν (0).

Ως χρόνος εισαγωγής της υπόθεσης στη Γ.Δ.Δ.Ε. νοείται και ο χρόνος εισαγωγής του αιτήματος/καταγγελίας στην καταργηθείσα Υπηρεσία της Οικονομικής Επιθεώρησης ή σε άλλη Ελεγκτική Υπηρεσία του Ελληνικού Δημοσίου.

5) Η τυχόν διενέργεια ή μη προηγούμενου ελέγχου (εξαιρουμένων ελέγχων κατόπιν εισαγγελικής εντολής), σε διαχειριστική χρήση της τελευταίας πενταετίας από την Γ.Δ.Δ.Ε., ώστε να δοθεί προτεραιότητα σε φορείς του άρθρου 3 του ν. 3492/2006 στους οποίους δεν έχει διενεργηθεί έλεγχος.

Ο συντελεστής βαρύτητας σε περίπτωση που δεν έχει διεξαχθεί προηγούμενος έλεγχος την τελευταία πενταετία είναι τρία (3). Σε διαφορετική περίπτωση είναι ένα (1).

6) Το ύψος των ετήσιων δαπανών του φορέα, για τον οποίο η καταγγελία/αίτημα ελέγχου, κατά το έτος 2019.

Οι συντελεστές βαρύτητας για το ύψος της ετήσιας δαπάνης είναι:

α) για ετήσια δαπάνη μέχρι 500.000 ευρώ, ένα (1),

β) για ετήσια δαπάνη από 500.001 ευρώ μέχρι 1.000.000 ευρώ, (2),

γ) για ετήσια δαπάνη από 1.000.001 ευρώ μέχρι 3.000.000 ευρώ, τρία (3),

δ) για ετήσια δαπάνη από 3.000.001 ευρώ μέχρι 10.000.000 ευρώ, τέσσερα (4),

ε) για ετήσια δαπάνη από 10.000.001 ευρώ μέχρι 20.000.000 ευρώ, πέντε (5),

στ) για ετήσια δαπάνη από 20.000.001 ευρώ μέχρι 50.000.000 ευρώ, έξι (6) και

ζ) για ετήσια δαπάνη από 50.000.001 ευρώ και άνω, επτά (7).

Σε περίπτωση που ο φορέας έχει καταργηθεί πριν το 2019, λαμβάνεται υπόψη το ύψος της ετήσιας δαπάνης κατά τον τελευταίο απολογισμό του.

Σε περίπτωση που ο φορέας έχει συγχωνευθεί σε άλλο φορέα πριν το 2019, λαμβάνεται υπόψη το ύψος της δημόσιας δαπάνης του νέου φορέα.

Το γινόμενο των ανωτέρω συντελεστών κάθε υπόθεσης αποτελεί τον βαθμό της βαρύτητας, που καθορίζει την σειρά προτεραιότητας ελέγχου σύμφωνα με τα προαναφερθέντα (φθίνουσα ταξινόμηση).

Σε περίπτωση που το γινόμενο των ανωτέρω συντελεστών είναι το ίδιο για περισσότερες από μία περιπτώσεις καταγγελίας/αιτήματος, για τη φθίνουσα ταξινόμηση, μεταξύ αποκλειστικά των ανωτέρω περιπτώσεων, λαμβάνεται υπόψη το ύψος της ετήσιας δαπάνης των καθ’ων η καταγγελία/αίτημα ελέγχου φορέων, όπως αυτή απεικονίζεται στον απολογισμό του 2019.

Υποθέσεις που το γινόμενο των ανωτέρω συντελεστών είναι μηδέν τίθενται στο αρχείο.

Β) Διερευνάται και πραγματοποιείται συσχέτιση και ενοποίηση των υποθέσεων, εφόσον αναφέρονται στο ίδιο αντικείμενο ελέγχου.

2. Ειδικά για τις εκκρεμείς υποθέσεις διενέργειας ελέγχου που είχαν εισαχθεί στις πρώην Διευθύνσεις Δημοσιονομικών Ελέγχων και Εκτάκτων και Ειδικών Ελέγχων του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους και για τις οποίες δεν είχε εκδοθεί εντολή ελέγχου μέχρι την έναρξη της ισχύος του π.δ. 142/2017 (4.12.2012), η αξιολόγηση της ανάγκης διενέργειας ελέγχου θα γίνει από την προβλεπόμενη στην παρ. 6 του άρθρου 137 του ν. 4537/2018 (Α’ 84) επιτροπή, βάσει των ιδίων ως ανωτέρω κριτηρίων.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως

Αθήνα, 8 Ιανουαρίου 2021

Ο Αναπληρωτής Υπουργός

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΣΚΥΛΑΚΑΚΗΣ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!