Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Αποφάσεις - Εγκύκλιοι

Υπ. Εσωτερικών Εγκ. 426/2020 Ενημέρωση για την οργάνωση και λειτουργία των δήμων κατά το διάστημα εφαρμογής των μέτρων για τον περιορισμό της διάδοσης της πανδημίας

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ
ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ & ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ &
ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ
ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΠΙΚΗΣ
ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

Αριθμός Εγκυκλίου: 426

ΑΠ: 77233/ 13.11.2020

Α.Δ.Α.: 6ΩΚΛ46ΜΤΛ6-ΥΔ4

Θέμα: «Ενημέρωση για την οργάνωση και λειτουργία των δήμων κατά το διάστημα εφαρμογής των μέτρων για τον περιορισμό της διάδοσης της πανδημίας»

1. Εισαγωγή

Η Τοπική Αυτοδιοίκηση ανέλαβε και υλοποίησε μεγάλο μέρος των δημόσιων πολιτικών και μέτρων εφαρμογής που προβλέφθηκαν για την αποφυγή και τον περιορισμό της διάδοσης του κορωνοϊού (Covid-19). Η αναγκαιότητα ενημέρωσης των οργάνων και των υπηρεσιών της Αυτοδιοίκησης για τις προβλεπόμενες πολιτικές αποτροπής της πανδημίας παραμένει και το επόμενο χρονικό διάστημα, κατά το οποίο η Δημόσια Διοίκηση οφείλει να τηρεί τόσο τα προβλεπόμενα μέτρα προς επίτευξη της αποτελεσματικής αντιμετώπισης της διασποράς του κορωνοϊού όσο και να εκτελεί με συνέπεια και επιμέλεια τα καθήκοντά της, στο πλαίσιο υλοποίησης των ως άνω μέτρων.

Καθ’ όλο το χρονικό διάστημα λήψης μέτρων για την αποφυγή και τον περιορισμό της διάδοσης του κορωνοϊού (Covid-19), το Υπουργείο Εσωτερικών παρείχε συνεχή ενημέρωση και οδηγίες στους δήμους, με την έκδοση σχετικών εγκυκλίων.

Σε συνέχεια των ανωτέρω οδηγιών και κατόπιν έκδοσης της κοινής υπουργικής απόφασης υπ’ αριθμ. Δ1α/ΓΠ.οικ.: 71342/6.11.2020 «Έκτακτα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας από τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 στο σύνολο της Επικράτειας για το διάστημα από το Σάββατο, 7 Νοεμβρίου 2020 έως και τη Δευτέρα, 30 Νοεμβρίου 2020» (Β’4899), επιχειρείται, με την παρούσα εγκύκλιο, μία συνολική θεώρηση των δεδομένων, οδηγιών και κατευθύνσεων που η Τοπική Αυτοδιοίκηση καλείται να γνωρίζει και να ακολουθεί, ώστε να συμβάλει αποτελεσματικά από πλευράς της στην προστασία της δημόσιας υγείας και στην αποτροπή της διασποράς του κορωνοϊού.

Τονίζεται ότι και στην περίοδο αυτή, οι αιρετοί των δήμων οφείλουν, στο πλαίσιο των δυνατοτήτων που τους παρέχει η ισχύουσα νομοθεσία, να ασκούν τις αρμοδιότητές τους, με γνώμονα την ικανοποίηση και εξυπηρέτηση των αναγκών της τοπικής τους κοινωνίας.

2. Λειτουργία των οργάνων διοίκησης των δήμων

Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 10 της από 11 Μαρτίου 2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Π.Ν.Π.) (Α’ 55), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 2 του ν. 4682/2020 (Α’ 76), και ειδικότερα για το χρονικό διάστημα από 7.11.2020 έως 30.11.2020, σύμφωνα με τις διατάξεις της κοινής υπουργικής απόφασης υπ’ αριθμ. Δ1α/ΓΠ.οικ.: 71342/6.11.2020 (Β’ 4899), τα συλλογικά όργανα των δήμων (δημοτικό συμβούλιο, οικονομική επιτροπή, επιτροπή ποιότητα ζωής, συμβούλια κοινοτήτων, δημοτική επιτροπή διαβούλευσης, κ.ά.), μπορούν να συνεδριάζουν με τους ακόλουθους τρόπους, κατ’ επιλογή του προέδρου τους:

- Με τηλεδιάσκεψη, η οποία πραγματοποιείται με κάθε πρόσφορο τηλεπικοινωνιακό μέσο, όπως εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης με δυνατότητα βιντεοκλήσης, skype, κ.ά., το οποίο καθορίζεται στην πρόσκληση που απευθύνει ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου ή του προέδρου του κάθε συλλογικού οργάνου.

Στην περίπτωση, ωστόσο, χρήσης της υπηρεσίας e-presence (www.epresence.gov.gr), εφαρμογή έχει η κοινή υπουργική απόφαση υπ’ αριθ. 429/12.03.2020 (Β’ 850), όπως τροποποιήθηκε με την όμοια αριθ. ΔΙΔΑΔ/Φ.37 Α.1/27/οικ.9413/06.05.2020 (Β’ 1704), καθώς και η υπ’ αριθμ. 1822/16.03.2020 (Α.Δ.Α.: ΨΕΚ946ΜΤΛΠ-004) εγκύκλιος του Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Επίσης, στις συνεδριάσεις με τηλεδιάσκεψη συνεχίζουν να έχουν εφαρμογή οι ισχύουσες διατάξεις που ρυθμίζουν τη σύγκληση, την απαρτία, τον τρόπο λήψης των αποφάσεων και γενικότερα τη λειτουργία του εκάστοτε συλλογικού οργάνου.

Επισημαίνεται ότι, εφόσον τα μέλη του συλλογικού οργάνου που το συγκροτούν και τα οποία θα παραστούν στη συνεδρίαση, υπερβαίνουν τα επτά (7) άτομα, η συνεδρίαση του οργάνου πραγματοποιείται υποχρεωτικά με τηλεδιάσκεψη ή δια περιφοράς.

- Δια περιφοράς, η οποία πραγματοποιείται, με έκδοση πρόσκλησης από τον Πρόεδρο του συλλογικού οργάνου, με την οποία περιγράφεται η δια περιφοράς λήψη της απόφασης και εφόσον, συμμετέχουν τουλάχιστον τα δύο τρίτα (2/3) των μελών του συλλογικού οργάνου.

Κατά τη χρονική περίοδο ισχύος των μέτρων για την αποτροπή της μετάδοσης του κορωνοϊού Covid-19, η δια περιφοράς συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου λαμβάνει χώρα, χωρίς να προϋποτίθεται ότι ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου (ή ο πρόεδρος του οικείου συλλογικού οργάνου) πρέπει να αιτιολογεί την επιλογή του αυτή, σύμφωνα με το τέταρτο εδάφιο της παρ. 5 του άρθρου 67 του ν. 3852/2010. Η ύπαρξη της αιτιολόγησης θεωρείται ότι τεκμαίρεται, κατά πλάσμα, ευθέως από τη διάταξη του άρθρου 10 της από 11 Μαρτίου 2020 Π.Ν.Π., για όλα τα θέματα που περιλαμβάνονται στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου (καθώς και των άλλων συλλογικών οργάνων του δήμου) καθ’ όλη τη διάρκεια της ανωτέρω περιόδου.

Ακολούθως, για τη διεξαγωγή της δια περιφοράς συνεδρίασης απαιτείται η έκδοση πρόσκλησης από τον Πρόεδρο του συλλογικού οργάνου.

Στην πρόσκληση αναγράφεται:

α) ο τρόπος συνεδρίασης (ήτοι δια περιφοράς),

β) ο τρόπος ψήφισης (μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, τηλεφώνου, κ.λπ.),

γ) η διαδικασία, ο χρόνος και το διάστημα διεξαγωγής της συνεδρίασης (ο χρόνος έναρξης και λήξης της συνεδρίασης) και

δ) τα θέματα της ημερήσιας διάταξης. Εύλογο είναι ότι παραλείπεται ο τόπος συνεδρίασης.

Για την έκδοση και γνωστοποίηση της πρόσκλησης στα μέλη του συλλογικού οργάνου, εφαρμογή έχουν οι ισχύουσες για κάθε συλλογικό όργανο διατάξεις. Ο πρόεδρος του συλλογικού οργάνου οφείλει να αποστέλλει έγκαιρα στα μέλη τις εισηγήσεις των θεμάτων, καθώς και την πρόταση επί της οποίας τα μέλη καλούνται να ψηφίσουν για κάθε θέμα. Ο Πρόεδρος, επίσης, του συλλογικού οργάνου μπορεί να εκδίδει πρόσκληση για δια περιφοράς συνεδρίαση και σε κατεπείγουσες περιπτώσεις, κατά τις οποίες η πρόσκληση αυτή μπορεί να επιδοθεί ή να γνωστοποιηθεί την ημέρα της συνεδρίασης, σύμφωνα με τα εδάφια α’-γ’ της παρ. 5 του άρθρου 67 του ν. 3852/ 2010. Στην περίπτωση αυτή, στην πρόσκληση πρέπει να αναφέρεται ο λόγος για τον οποίο το συλλογικό όργανο καλείται να συνεδριάσει με κατεπείγοντα τρόπο, δηλαδή γιατί η συνεδρίαση έχει κατεπείγοντα χαρακτήρα και συγκαλείται εντός της ίδιας ημέρας που εκδόθηκε η πρόσκληση. Το συμβούλιο αποφαίνεται για το κατεπείγον των θεμάτων που δικαιολογούν το επείγον της πρόσκλησης.

Τα μέλη του συλλογικού οργάνου αποστέλλουν την ψήφο τους με οποιοδήποτε τρόπο υποδεικνύεται στην πρόσκληση από τον πρόεδρο (π.χ. ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, μήνυμα κινητής τηλεφωνίας, τηλεομοιότυπο, κ.ά.) κατά το οριζόμενο σε αυτή χρονικό διάστημα.

Σημειώνεται ότι στη συνεδρίαση δια περιφοράς μπορεί να συζητούνται και θέματα εκτός ημερησίας διάταξης, τηρουμένης της προβλεπόμενης διαδικασίας.

Προϋπόθεση για τη νομιμότητα της δια περιφοράς συνεδρίασης είναι η συμμετοχή των δύο τρίτων (2/3) του συνόλου του συλλογικού οργάνου. Δεν ισχύουν, επομένως, οι παρ. 2 και 3 του άρθρου 96 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (Κ.Δ.Κ., ν. 3463/2006, Α’ 114), καθώς και η παρ. 1 του άρθρου 75 του ν. 3852/ 2010 περί απαρτίας του δημοτικού συμβουλίου και της οικονομικής επιτροπής ή επιτροπής ποιότητας ζωής, αντίστοιχα.

Επισημαίνεται, ωστόσο, ότι δεν απαιτείται η λήψη διακριτής, εκ των προτέρων απόφασης, με την οποία τα μέλη θα αποφαίνονται για τη διεξαγωγή ή μη της συνεδρίασης δια περιφοράς, αλλά θεωρείται ότι η συναίνεση εξασφαλίζεται με την, κατά το χρονικό διάστημα που ορίζεται στην πρόσκληση, συμμετοχή των μελών στη συνεδρίαση, δηλαδή με το εάν έστω και σε ένα θέμα της ημερήσιας διάταξης ψηφίζουν συνολικά, είτε θετικά είτε αρνητικά, είτε δηλώσουν έστω ότι απέχουν από τη ψηφοφορία (δήλωση παρόν) ή και από τη συνεδρίαση, τουλάχιστον, τα δύο τρίτα των μελών του δημοτικού συμβουλίου.

Για τη διεξαγωγή της δια περιφοράς συνεδρίασης, τηρείται πρακτικό. Σε αυτό σημειώνεται οπωσδήποτε η εισήγηση επί του θέματος, τυχόν απόψεις των μελών που έχουν διατυπωθεί εγγράφως (ή αναγραφεί σε ηλεκτρονικό μήνυμα), ή κάθε κείμενο που τυχόν θα παραδώσει ο σύμβουλος, καθώς και οι ψήφοι επί της πρότασης. Δεν είναι απαραίτητη, επομένως, η υπογραφή αυτών από τους συμμετέχοντες δημοτικούς συμβούλους, αφού η συμμετοχή, η ψήφος ή η, τυχόν, τοποθέτησή τους αποδεικνύονται από το αποστελλόμενο έγγραφό (ή ηλεκτρονικό μήνυμά) τους.

Σημειώνεται ότι οι αποφάσεις που λαμβάνονται με τον τρόπο αυτό, ανακοινώνονται από τον πρόεδρο του συλλογικού οργάνου στην πρώτη συνεδρίαση, μετά τη λήξη των μέτρων αποφυγής της διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19. Σκόπιμο, όμως, είναι να ανακοινώνονται από τον πρόεδρο του συλλογικού οργάνου και στην πρώτη με τηλεδιάσκεψη συνεδρίαση του συλλογικού οργάνου, ώστε το σώμα να είναι ενήμερο για τις αποφάσεις που λήφθησαν στις δια περιφοράς συνεδριάσεις.

- Κεκλεισμένων των θυρών, εφόσον οι συμμετέχοντες είναι έως επτά (7) άτομα (συμπεριλαμβανομένου και του πρακτικογράφου, και όποιων άλλων συμμετεχόντων) και τηρουμένης της απόστασης του ενάμισι (1,5) μέτρου μεταξύ των συμμετεχόντων.

3. Μετακινήσεις αιρετών των δήμων για την άσκηση των καθηκόντων τους

Σύμφωνα με το άρθρο 3 της κοινής υπουργικής απόφασης υπ’ αριθμ. Δ1α/ΓΠ.οικ.: 71342/06.11.2020 (Β’ 4899), εξαιρούνται από τον προσωρινό περιορισμό της κυκλοφορίας των πολιτών εν όλω στην Επικράτεια για το απολύτως αναγκαίο χρονικό διάστημα, οι δήμαρχοι και οι αντιδήμαρχοι (που ορίζονται σύμφωνα με τις παρ. 2 και 7 του άρθρου 59 του ν. 3852/2010) όλων των δήμων. Επίσης, εξαιρούνται από τον προσωρινό περιορισμό της κυκλοφορίας των πολιτών οι αιρετοί της Περιφερειακής Ενότητας Σάμου.

Ο δήμαρχος δύναται να επιδεικνύει στα όργανα ελέγχου εφαρμογής των μέτρων (άρθρο πρώτο, παρ. 7 της ανωτέρω κοινής υπουργικής απόφασης) την απόφαση ανακήρυξής του από αρμόδιο Πολυμελές Πρωτοδικείο (άρθρο 44 του ν. 3852/2010) και ο αντιδήμαρχος την απόφαση ορισμού του (άρθρο 59, παρ. 5 του ν. 3852/2010).

Από τα περιοριστικά αυτά μέτρα εξαιρούνται, επίσης, οι μετακινήσεις αιρετών οργάνων των δήμων και των κοινοτήτων από και προς την εργασία τους, που συνδέονται με την άσκηση των αρμοδιοτήτων τους, όπως, δημοτικοί σύμβουλοι, πρόεδρος δημοτικού συμβουλίου, εντεταλμένοι σύμβουλοι, πρόεδροι κοινοτήτων, κ.ά., και οι οποίες δεν μπορεί να ασκηθούν με άλλο τρόπο (παρ. 2α του άρθρου 3 της εν λόγω κοινής υπουργικής απόφασης).

Για την ορθή εφαρμογή της διάταξης αυτής, ο δήμαρχος πρέπει να χορηγήσει στους εν λόγω αιρετούς βεβαίωση, η οποία θα περιλαμβάνει υποχρεωτικά τα κάτωθι στοιχεία:

- Στοιχεία ταυτότητας του αιρετού (ονοματεπώνυμο, πατρώνυμο, Α.Δ.Τ. ή αριθμό διαβατηρίου, αιρετό αξίωμα στο δήμο)

- Τόπο κατοικίας (ταχυδρομική διεύθυνση)

- Τόπο εργασίας: ταχυδρομική διεύθυνση του δημοτικού καταστήματος, όπου παρέχει τις υπηρεσίες του ο αιρετός

- Λόγω του ότι οι αιρετοί δεν είναι υπάλληλοι του δήμου όπου έχουν εκλεγεί, το πλαίσιο «Ωράριο εργασίας» εκλαμβάνεται ως ο απαιτούμενος χρόνος για την επιμελή άσκηση των αιρετών τους καθηκόντων και συμπληρώνονται ανάλογα τα πεδία:

α) ώρα προσέλευσης:……/ώρα προβλεπόμενης αποχώρησης:……….

β) ώρα προβλεπόμενης αποχώρησης λόγω υπερωριακής απασχόλησης:……

- Χρονικό διάστημα ισχύος της βεβαίωσης/ Πάγιας Διάρκειας:

Η ως άνω βεβαίωση χορηγείται με πρωτότυπη υπογραφή του δημάρχου και με στρογγυλή σφραγίδα. Στην ως άνω βεβαίωση συμπεριλαμβάνεται οποιαδήποτε άλλη απαραίτητη πληροφορία, η οποία σχετίζεται με την άσκηση των καθηκόντων του αιρετού, εξαιτίας των οποίων προκύπτει υποχρέωση μετακίνησης κατά τη διάρκεια της εργασίας του.

Το μετακινούμενο αιρετό όργανο οφείλει να φέρει υποχρεωτικά μαζί του την αστυνομική του ταυτότητα ή διαβατήριο, καθώς και τη βεβαίωση κίνησης, σε έντυπη ή σε ηλεκτρονική μορφή.

Προς διευκόλυνση των δημάρχων, επισυνάπτεται, στο τέλος της εγκυκλίου, πρότυπο βεβαίωσης κίνησης των αιρετών των δήμων.

4. Εποπτεία επί των πράξεων των δήμων

Άμεση απόρροια των μέτρων για την αντιμετώπιση των συνεπειών του κινδύνου διασποράς του κορωνοϊού Covid-19 αποτελεί και η αναγκαία προσαρμογή του νομοθετικού πλαισίου που διέπει την άσκηση της κρατικής εποπτείας επί των Ο.Τ.Α., το ρυθμιστικό πλαίσιο της οποίας δεν αναστέλλεται κατά τη χρονική διάρκεια ισχύος των περιοριστικών αυτών μέτρων.

Πιο συγκεκριμένα, η άσκηση υποχρεωτικού ελέγχου νομιμότητας επί των πράξεων της αυτοδιοίκησης που εμπίπτουν στην παρ. 1 του άρθρου 225 του ν. 3852/2010 περαιώνεται εντός αποκλειστικής προθεσμίας όχι τριάντα (30), αλλά εξήντα (60), ημερών από την περιέλευσή τους στην οικεία Αποκεντρωμένη Διοίκηση.

5. Ο ρόλος των υπηρεσιών της Aυτοδιοίκησης

Ι. Με την έκδοση της κοινής υπουργικής απόφασης υπ’ αριθμ. Δ1α/ΓΠ.οικ.: 71342/6.11.2020 (Β’ 4899), ορίζονται τα Υγειονομικά Πρωτόκολλα, τα οποία περιλαμβάνουν τα προληπτικά μέτρα και τους κανόνες που ισχύουν για όλη την Επικράτεια της χώρας, και τα οποία μπορούν να ανευρεθούν στο Χάρτη Υγειονομικής Ασφάλειας και Προστασίας από τον Covid-19, ο οποίος είναι διαθέσιμος στη τοποθεσία: https://covid19.gov.gr/covid-map)

Στο άρθρο 8 της προαναφερόμενης κ.υ.α., ως αρμόδιες αρχές για τη διασφάλιση τήρησης των μέτρων και επιβολής των προβλεπόμενων διοικητικών κυρώσεων ορίστηκαν, μεταξύ άλλων δημόσιων φορέων, οι Υγειονομικές Υπηρεσίες των Ο.Τ.Α. α’ και β’ βαθμού, τα αρμόδια όργανα των Διευθύνσεων Ανάπτυξης των Περιφερειακών Ενοτήτων και η Δημοτική Αστυνομία.

ΙΙ. Στον ιστότοπο του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (Ε.Ο.Δ.Υ.) διατίθενται επικαιροποιημένες οδηγίες για τον περιορισμό της διάδοσης του κορωνοϊού (Covid19): https://www.eody.gov.gr/neos-koronaios-covid-19/

Επίσης, στην «Ειδική διοικητική κωδικοποίηση νομοθεσίας κατεπειγόντων μέτρων αποφυγής και περιορισμού της διάδοσης του κορωνοϊού Covid-19 και αντιμετώπισης σχετικών προβλημάτων», η οποία επικαιροποιείται ανά τακτά χρονικά διαστήματα, επιχειρείται η συγκέντρωση σε ένα δικτυακό τόπο (https://gslegal.gov.gr/?p=7255) και η αποτελεσματικότερη διαχείριση του κανονιστικού πλαισίου και των ερμηνευτικών αυτού εγκύκλιων οδηγιών, αναφορικά με τα μέτρα που λαμβάνονται για την αποτροπή διάδοσης του Covid-19.

ΙΙΙ. Στο πλαίσιο αυτό και ως ακολουθία της τήρησης όλων των προβλεπόμενων πρωτοκόλλων και οδηγιών που εκδίδονται από τον Ε.Ο.Δ.Υ., παρακαλούνται οι φορείς των Ο.Τ.Α. α’ βαθμού, να συνεργάζονται με τους κατά λόγω αρμοδιότητας φορείς της κεντρικής κυβέρνησης που ασκούν την αντίστοιχη δημόσια πολιτική, προκειμένου να επιτελεστούν οι αρμοδιότητες τους.

Παράδειγμα επιτυχούς συνεργασίας είναι αυτό της Δημοτικής Αστυνομίας και της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας (βλ. https://aead.gr/press/pressreleases/synergasia_ead_dimotiki_astynomia ), αναφορικά με τη διεξαγωγή ελέγχων τήρησης των μέτρων αποφυγής διάδοσης του Covid-19.

6. Ο ρόλος των αιρετών της αυτοδιοίκησης

Ο ρόλος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και, κυρίως, η αποτελεσματική επιτέλεση των απονεμημένων σε αυτή αρμοδιοτήτων είναι σημαντική, όχι μόνο για την εμπέδωση του αισθήματος ασφάλειας και εμπιστοσύνης των πολιτών, αλλά και για την επιβράδυνση της εξάπλωσης του κορωνοϊού στην Ελληνική Επικράτεια.

Υπό τις παρούσες συνθήκες, η συνδρομή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης συνίσταται α) στην ενίσχυση της κατά προτεραιότητα περαιτέρω ενημέρωσης των δημοτών, σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων (άρθρο 13 της προαναφερόμενης κ.υ.α.), για τα μέτρα που εκδίδει ο Ε.Ο.Δ.Υ. και η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας και β) στη στενή συνεργασία όλων των αρμόδιων υπηρεσιών της και η ετοιμότητα αυτών προς συνδρομή στους λοιπούς κρατικούς ελεγκτικούς φορείς.

Επίσης, αναγκαία είναι η επιτήρηση της εφαρμογής των μέτρων σε υπηρεσίες, που, λόγω του αντικειμένου τους, δεν έχουν τεθεί σε αναστολή, σύμφωνα με τα κατά περίπτωση υγειονομικά πρωτόκολλα, όπως οι βρεφικοί, βρεφονηπιακοί και παιδικοί σταθμοί [βλ. Παράρτημα V της κοινής υπουργικής απόφασης υπ’ αριθμ. Δ1α/ΓΠ.οικ.: 71342/6.11.2020 (Β’ 4899)]. Μείζονος δε σημασίας αυτοδιοικητική πολιτική αποτελεί η εξασφάλιση ενός υγιεινού περιβάλλοντος, μέσω του προγράμματος της καθαριότητας, τόσο των ως άνω δομών όσο και των σχολικών μονάδων χωρικής αρμοδιότητας των οικείων δήμων. Σε κάθε περίπτωση, οι δημοτικές αρχές οφείλουν να επιτηρούν και να λαμβάνουν όλα τα αναγκαία μέτρα, ώστε, τόσο ο σχολικός πληθυσμός όσο και τα φιλοξενούμενα στους σταθμούς παιδιά να δραστηριοποιούνται σε υγιεινό περιβάλλον και να αποφεύγονται οι ανθυγιεινές εστίες μετάδοσης (π.χ. επαρκής και τακτικός αερισμός αιθουσών, επαρκής και καθημερινή καθαριότητα χώρων, αιθουσών και γραφείων).

Επίσης, εφιστάται η προσοχή των δήμων, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 7 της προαναφερόμενης κ.υ.α., στην ενημέρωση του πληθυσμού Ρομά των περιοχών τους για τον προσωρινό περιορισμό της κυκλοφορίας, στην φιλοξενία των αστέγων και τοξικοεξαρτημένων ανέστιων ατόμων σε δημοτικούς χώρους φιλοξενίας και στην παροχή κάθε δυνατής φροντίδας, συσσιτίου και περίθαλψης. Επίσης, οι κοινωνικές δομές και υπηρεσίες των δήμων οφείλουν να μεριμνούν για την κατ’ οίκον παράδοση του ημερησίου συσσιτίου σε δικαιούχους οργανωμένων συσσιτίων και δικαιούχους προγραμμάτων επισιτιστικής και βασικής υλικής συνδρομής (ΤΕΒΑ).

Η συντονισμένη εφαρμογή των εξαγγελλόμενων Υγειονομικών μέτρων από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης καθώς και η ανάληψη από πλευράς της πολιτείας όλων των αναγκαίων νομοθετικών πρωτοβουλιών προς εξασφάλιση του κανονιστικού πλαισίου για την απρόσκοπτη άσκηση των καθηκόντων σας, θα μας οδηγήσουν από κοινού στην επιτυχή αντιμετώπιση των κοινωνικών και οικονομικών προβλημάτων που προκαλεί ο Covid-19.

Για την καλύτερη εξυπηρέτησή σας, λόγω των έκτακτων συνθηκών της πανδημίας Covid-19 και του μέτρου της παροχής εξ αποστάσεως εργασίας, παρακαλούμε να προκρίνετε για τη διατύπωση ερωτημάτων επί της εγκυκλίου τη χρήση της διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: info@ypes.gr

Την παρούσα εγκύκλιο μπορείτε να την αναζητήσετε και στον ιστότοπο του Υπουργείου Εσωτερικών, στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://www.ypes.gr

Ο Υφυπουργός

Θεόδωρος Λιβάνιος

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!