ΓΣΕΒΕΕ Οι MME δεν αναμένουν παρά αργή ανάκαμψη από την κρίση
ΓΣΕΒΕΕ
Τρίτη, 13 Οκτωβρίου 2020
Δελτίο Τύπου
Οι MME δεν αναμένουν παρά αργή ανάκαμψη από την κρίση
Βρυξέλλες, 12/10/2020 – Το τελευταίο Ευρωπαϊκό Βαρόμετρο ΜΜΕ που παρουσιάστηκε σήμερα δείχνει πρωτοφανή πτώση του Επιχειρηματικού Κλίματος ΜΜΕ που προκλήθηκε από την κρίση COVID-19.
Αυτό οφείλεται κυρίως στα πολύ αρνητικά αποτελέσματα του προηγούμενου εξαμήνου, αλλά και οι προσδοκίες για το δεύτερο εξάμηνο είναι υποτονικές.
Ως αποτέλεσμα, ο Δείκτης Κλίματος ΜΜΕ σημειώνει πτώση κατά 18,8, φτάνοντας τις 54.6 μονάδες, που αποτελεί το χαμηλότερο επίπεδο που έχει ποτέ καταγραφεί.
Παρ’ όλα αυτά, υπάρχουν επίσης σημαντικές διαφορές σε ό,τι αφορά τον οικονομικό αντίκτυπο της κρίσης. Μετά από αρκετά χρόνια σύγκλησης μεταξύ Βορρά και Νότου, η υφιστάμενη κρίση μεγάλωσε ξανά το χάσμα στις 15,8 μονάδες.
Η αυστηρότητα των περιορισμών κυκλοφορίας (lockdowns), οι αντοχές του συστήματος υγειονομικής περίθαλψης, και η δημοσιονομική ισχύς αντίδρασης διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο για την εξήγηση διαφορών στην οικονομική ύφεση ανάμεσα στις διαφορετικές χώρες.
Σήμερα, ο Διευθυντής Οικονομικής και Δημοσιονομικής Πολιτικής της SMEunited, Gerhard Huemer, παρουσίασε το τελευταίο Ευρωπαϊκό Βαρόμετρο ΜΜΕ, το οποίο εξέδωσε η Μονάδα Μελετών της SMEunited.
Κατά την παρουσίαση της Φθινοπωρινής έκδοσης του Ευρωπαϊκού Βαρόμετρου ΜΜΕ, ο Διευθυντής Οικονομικής Πολιτικής Gerhard Huemer δήλωσε «το τελευταίο Βαρόμετρό μας για τις ΜΜΕ δείχνει ότι οι ΜΜΕ έχουν επηρεαστεί βαρύτατα από την κρίση, και τα lockdowns ιδίως επέφεραν δραματικές επιπτώσεις σε πολλούς κλάδους υπηρεσιών».
Ως προς το μέλλον, η έκδοση που διενεργήθηκε από τη Μονάδα Μελετών της SMEunited δίνει κάποια ελπίδα, καθώς τα στοιχεία για το τρέχον εξάμηνο βελτιώνονται σε όλες τις κατηγορίες.
Παρ’ όλα αυτά, ο κ. Huemer διόρθωσε προς τα κάτω τις προσδοκίες λέγοντας ότι «η κατάσταση για το φθινόπωρο πόρρω απέχει από την επιστροφή στο κανονικό και υπάρχουν πρώτες ενδείξεις ότι ένα δεύτερο κύμα μπορεί να σταματήσει την ανάκτηση κατά τον επόμενο μήνα».
Σε κάθε περίπτωση, οι ΜΜΕ δεν αναμένουν μια πραγματική ανάκαμψη βραχυπρόθεσμα.
Ο κ. Huemer επεσήμανε ακόμα ότι «ο τομέας κατασκευών βίωσε μια πιο μετριασμένη πτώση κατά την τελευταία περίοδο σε σύγκριση με τους άλλους, επωφελούμενος από εργασίες ανακαίνισης και αυξανόμενη ζήτηση για πιο άνετη ιδιωτική κατοικία».
Από την άλλη μεριά, ο τομέας προσωπικών υπηρεσιών, περιλαμβανομένης της φιλοξενίας, του μικρού λιανεμπορίου, και του κλάδου καλλυντικών, επλήγησαν περισσότερο από την κρίση και ανέφεραν τα χειρότερα στοιχεία.
Για να ξεπεραστεί η κρίση και την επανεκκίνηση της οικονομίας, ο Gerhard Huemer μεταξύ άλλων προτείνει ότι στο επίκεντρο των προγραμμάτων ανάκαμψης θα πρέπει να βρίσκεται η αύξηση του αναπτυξιακού δυναμικού και της ανθεκτικότητας της οικονομίας, συνέχιση εφαρμογής μέτρων στήριξης λόγω COVID όπου απαιτείται και δικαιολογείται, και στήριξη της καινοτομίας και της μετάβασης σε μια ψηφιακή και πιο οικολογική οικονομία.
Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!