Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

ΦΠΑ

ΠΟΛ. 1066/15-2-2002 Συμμετοχή στο κοινοτικό Πρόγραμμα FISCALIS - Ανταλλαγές 2002

YΠOIK 1015403/930/135/E0014/ΠOΛ. 1066/15.2.2002 Συμμετοχή στο κοινοτικό Πρόγραμμα FISCALIS - Ανταλλαγές 2002

Στα πλαίσια του κοινοτικού προγράμματος FISCALIS, το οποίο υιοθετήθηκε με την απόφαση 888/98 του Ευρωπαϊκού κοινοβουλίου και του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου και καλύπτει τα έτη 1998 - 2002, πραγματοποιούνται κάθε χρόνο ανταλλαγές υπαλλήλων, τα έξοδα των οποίων καλύπτονται πλήρως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Σκοπός του προγράμματος ανταλλαγών είναι η εξοικείωση των υπαλλήλων των φορολογικών διοικήσεων με τον τρόπο οργάνωσης και τις πρακτικές εφαρμογής της κοινοτικής νομοθεσίας, περί ΦΠA, στα κράτη μέλη, με απώτερο στόχο την αποτελεσματικότερη εφαρμογή της νομοθεσίας αυτής στο εσωτερικό της κοινότητας, στα πλαίσια της εσωτερικής αγοράς, μετά την κατάργηση των φορολογικών συνόρων.

Στα πλαίσια αυτά, οι υπάλληλοι της ελληνικής φορολογικής διοίκησης, που ασχολούνται, κατά κύριο λόγο, με την εφαρμογή του ΦΠA, μπορούν να επισκεφθούν τις φορολογικές διοικήσεις των άλλων κρατών μελών, για χρονικό διάστημα από 2 εβδομάδες μέχρι 1 μήνα. Συνήθως το διάστημα των δύο εβδομάδων κρίνεται αρκετό.

Προκειμένου να συμμετάσχουν οι υπάλληλοι στο πρόγραμμα αυτό, θα πρέπει να συμπληρώσουν και να αποστείλουν στη 14η Δ/νση ΦΠA - Τμήμα E, μέχρι τις 29 Μαρτίου 2002 τα παρακάτω:

1. Αίτηση συμμετοχής

Το έντυπο αυτό (επισυνάπτεται στην παρούσα) συμπληρώνεται σε μια ξένη γλώσσα, κατά προτίμηση Γαλλικά ή Αγγλικά, καθώς και στην Ελληνική γλώσσα.

Για την αποτελεσματικότερη διεξαγωγή των ανταλλαγών, θα πρέπει στο έντυπο αυτό να αναγράφονται με σαφήνεια και αναλυτικά τα θέματα που θα μελετηθούν κατά τη διάρκεια της ανταλλαγής και τα οποία θα πρέπει να έχουν άμεση σχέση με το αντικείμενο εργασίας του συμμετέχοντα υπαλλήλου.

H ακριβής συμπλήρωση του εντύπου από τους ενδιαφερομένους διευκολύνει, τόσο την επιλογή των κατάλληλων εφοριακών υπαλλήλων που θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα, όσο και την σωστή προετοιμασία της ανταλλαγής, από τη χώρα υποδοχής. Σημειώνεται ότι κάθε ανταλλαγή αξιολογείται τελικώς, τόσο από τον συμμετέχοντα υπάλληλο, όσο και από την υπηρεσία του K.M. που τον υποδέχθηκε.

Oι ενδιαφερόμενοι υπάλληλοι δηλώνουν με αριθμό προτίμησης τις χώρες που θέλουν να επισκεφθούν, σε κάθε περίπτωση όμως η τελική χώρα αποστολής ορίζεται μετά από συνεννόηση των συντονιστών του προγράμματος, της χώρας αποστολής και της χώρας υποδοχής και με στόχο την ομοιόμορφη κατανομή των υπαλλήλων σε όλα τα K.M.

2. Βιογραφικό σημείωμα

H υποχρέωση υποβολής του επισυναπτόμενου εντύπου, προβλέπεται από την EYO 1112135/1700/0001/A/30.11.99, σε κάθε περίπτωση αποστολής υπαλλήλων σε υπηρεσιακό ταξίδι και συμπληρώνεται στην ελληνική γλώσσα.

καθώς οι προτεραιότητες, όσον αφορά τη λειτουργία του προγράμματος, έχουν καθοριστεί σε κοινοτικό επίπεδο, για τα έτη 2001 - 2002, οι υπάλληλοι πρέπει να σημειώσουν σε ποια ή σε ποιες από τις αναγραφόμενες προτεραιότητες ανταποκρίνεται η αίτηση συμμετοχής τους (Πεδίο V). H συμπλήρωση αυτή είναι απαραίτητη για την εκ των υστέρων αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας του Προγράμματος.

3. Αντίγραφο κτήσης τίτλου σπουδών ξένης γλώσσας

Δεδομένου ότι το πρόγραμμα πραγματοποιείται σε ξένη γλώσσα, σύμφωνα με τις επιλογές της χώρας υποδοχής, οι συμμετέχοντες θα πρέπει να διαθέτουν πολύ καλό επίπεδο γνώσης ξένης γλώσσας, ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν ικανοποιητικά και ειδικά, όσον αφορά την ορολογία στον τομέα της φορολογίας.

Σε περίπτωση καλής γνώσης ξένης γλώσσας, χωρίς την κτήση συγκεκριμένου τίτλου σπουδών, θα πρέπει να βεβαιώνεται το επίπεδο γνώσης με υπεύθυνη δήλωση του N. 1599/99 του υπαλλήλου.

O συνολικός αριθμός των συμμετεχόντων στις ανταλλαγές είναι ανάλογος με τη χρηματοδότηση που λαμβάνει κάθε KM από τον προϋπολογισμό του προγράμματος. Με βάση τη χρηματοδότηση αυτή, η χώρα μας μπορεί να οργανώσει περίπου 25 - 30 ανταλλαγές ετησίως.

Σημειώνεται ότι στο πρόγραμμα μπορούν να λάβουν μέρος εφοριακοί υπάλληλοι μόνο μία φορά καθ` όλη τη διάρκεια της πενταετίας (1998 - 2002), εκτός και υπάρχουν σοβαροί υπηρεσιακοί λόγοι, οπότε είναι δυνατή η συμμετοχή τους για μια ακόμη φορά, μετά από προηγούμενη έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

κατόπιν των ανωτέρω, παρακαλούνται οι Προϊστάμενοι όλων των υπηρεσιών του Yπουργείου να μεριμνήσουν ώστε να λάβουν γνώση της εγκυκλίου όλοι οι εφοριακοί υπάλληλοι, λαμβάνοντας υπόψη ότι η συμμετοχή στο πρόγραμμα αυτό βελτιώνει τη λειτουργία της ελληνικής φορολογικής διοίκησης στο σύνολό της.

Σημειώνεται ότι απαραίτητη προϋπόθεση για τη συμμετοχή στο υπόψη πρόγραμμα είναι η πολύ καλή γνώση της νομοθεσίας και της πρακτικής εφαρμογής του Φ.Π.A. στη χώρα μας, καθώς και/ή η γνώση των διαδικασιών διοικητικής συνεργασίας με τα άλλα κράτη μέλη.

Oι υπάλληλοι που πληρούν τις ανωτέρω προϋποθέσεις και επιθυμούν να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα θα πρέπει να αποστείλουν τα ανωτέρω αναφερόμενα δικαιολογητικά μέχρι 29 Μαρτίου 2002, στη συντονίστρια του προγράμματος Fiscalis για την Ελλάδα, κα Βάσω Τάτση: 14η Δ/νση ΦΠA, Fax: 010 - 36.45.413 με κοινοποίηση στο Γραφείο Γεν. Δ/ντή Φορολογίας. H διαβίβαση των δικαιολογητικών πρέπει να γίνει με υπηρεσιακό σημείωμα και με την υπογραφή του Προϊσταμένου της συγκεκριμένης υπηρεσίας όπου υπηρετεί ο υπάλληλος.

Oι εφοριακοί υπάλληλοι που υπέβαλλαν αίτηση συμμετοχής για το έτος 2001 και δεν συμμετείχαν τελικά, θα πρέπει υποβάλλουν νέα αίτηση.

Αποτελεσματικότερη εφαρμογή του προγράμματος

Από τη μέχρι σήμερα λειτουργία του προγράμματος, φαίνεται ότι το πρόγραμμα αυτό είναι επωφελές για τη φορολογική μας διοίκηση, η ωφέλεια όμως αυτή περιορίζεται κυρίως σε ατομικό επίπεδο των συμμετεχόντων υπαλλήλων, με την απόκτηση γνώσεων και εμπειριών.

Είναι όμως βέβαιο ότι το πρόγραμμα μπορεί να αξιοποιηθεί περισσότερο, για τη βελτίωση της ελληνικής φορολογικής διοίκησης στο σύνολό της. Για την επίτευξη του σκοπού αυτού απαιτείται η ενεργός εμπλοκή των ανωτέρων ιεραρχικά στελεχών της φορολογικής μας διοίκησης - Προϊστάμενοι των υπηρεσιών και ειδικότερα των κεντρικών υπηρεσιών του Yπουργείου.

Στα πλαίσια αυτά, οι Προϊστάμενοι μπορούν και θα πρέπει:

- Να υποδείξουν θέματα προς διερεύνηση, τα οποία θεωρούν ότι θα βοηθήουν την υπηρεσία τους ή το σύνολο της φορολογικής διοίκησης. H υπόδειξη αυτή μπορεί να γίνει, είτε προς τους υπαλλήλους που οι ίδιοι θα προτείνουν να συμμετάσχουν, είτε προς τη 14η Δ/νση - Τμήμα E, ώστε να δοθούν σε όλους τους υπαλλήλους για διερεύνηση.

- Να ζητήσουν την πραγματοποίηση ειδικών προγραμμάτων με συγκεκριμένο αντικείμενο μελέτης, υποδεικνύοντας ενδεχομένως και συγκεκριμένους υπαλλήλους.Τέτοια προγράμματα μπορεί να έχουν και μικρότερη διάρκεια π.χ. 3-5 ημέρες.

Oι ανωτέρω προτάσεις θα ομαδοποιηθούν από την ομάδα διαχείρισης του προγράμματος, που υπηρετεί στη 14η Δ/νση και μετά την έγκρισή τους από την υπηρεσιακή και πολιτική ηγεσία του Yπουργείου θα επιδιωχθεί η υλοποίησή τους.

Για οποιαδήποτε διευκρίνηση, οι ενδιαφερόμενοι υπάλληλοι μπορούν να επικοινωνούν με τη συντονίστρια του προγράμματος στο τηλέφωνο 010- 36.45.869.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!