Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΟΕΕ, Ο.Ε.Ε.)

ΟΕΕ Να σταματήσει η υποβάθμιση των οικονομικών μαθημάτων

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Μητροπόλεως 12-14, Τ.Κ.10563, Αθήνα, τηλ. 213 2141810, fax: 210 5227300 ΠΡΟΕΔΡΟΣ

Αθήνα, 27 Απριλίου 2018
Αρ. Πρωτ: Φ/1/3731

Προς:
- Πρόεδρο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής
κ. Γεράσιμο Κουζέλη
Κοιν:
- Πρόεδρο του ΚΕΜΕΤΕ
κ. Ανδρινόπουλο Γεώργιο
- Αντιπρόεδρο του ΚΕΜΕΤΕ
κ. Παύλο Χαραμή

Αξιότιμε κύριε Πρόεδρε,

Είναι γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια σταθερή υποβάθμιση της Οικονομικής Παιδείας στη χώρα μας και συγκεκριμένα μια διαρκής συρρίκνωση της διδασκαλίας των οικονομικών μαθημάτων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Η εξέλιξη αυτή έρχεται σε πλήρη αντίφαση με τις συνεχώς αυξανόμενες ανάγκες παροχής οικονομικών γνώσεων στους σημερινούς μαθητές, οι οποίοι θα αποτελέσουν τους αυριανούς πολίτες μιας διαρκώς και ραγδαία εξελισσόμενης οικονομικά κοινωνίας. Με την παρούσα επιστολή επιθυμούμε να σας γνωστοποιήσουμε τις απόψεις του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος για τις επικείμενες αλλαγές, που προσφάτως δημοσιοποιήθηκαν, και αφορούν στο Γενικό Λύκειο και την εισαγωγή των μαθητών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Σύμφωνα με αυτές τις προτάσεις, η εισαγωγή των υποψηφίων στα Τμήματα Οικονομίας προϋποθέτει, την εξέταση σε πανελλήνιο επίπεδο του μαθήματος «Κοινωνία - Οικονομία». Διαβλέπουμε, με την εν λόγω πρόταση, ταύτιση της Οικονομικής επιστήμης και της Κοινωνιολογίας χωρίς να οριοθετούνται τα αντικείμενα και οι μέθοδοι αυτών των επιστημών και θεωρούμε ότι κινείται προς τη λάθος κατεύθυνση. Με αυτό τον τρόπο δεν ολοκληρώνεται στον αναγκαίο βαθμό η μάθηση του αντικειμένου της κάθε επιστήμης και δεν διακρίνονται οι θεωρητικές και οι μεθοδολογικές αρχές, καθώς και τα κριτήρια συγκρότησης, οργάνωσης και δομής του περιεχομένου τους. Κάθε επιστήμη χρησιμοποιεί διακριτές αρχές, νόμους, κανόνες και μεθόδους για να προσεγγίσει και να εξετάσει το γνωστικό της αντικείμενο.  2

Πιστεύουμε ότι πρέπει να υπάρχει σαφής διαχωρισμός των επιστημονικών αντικειμένων «Οικονομίας» και «Κοινωνιολογίας» παρά το γεγονός ότι και οι δύο ανήκουν στις Κοινωνικές Επιστήμες. Να υπάρχει δηλαδή αντιστοιχία επιστήμης και μαθήματος ώστε να μην προκαλείται σύγχυση, αταξία και έλλειψη συστηματοποίησης των γνώσεων που θα διδαχθεί ο μαθητής. Η τάση συνεχούς υποβάθμισης της διδασκαλίας των Οικονομικών μαθημάτων που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, μας βρίσκει εντελώς αντίθετους. Επισημαίνουμε ότι:

  • Έχει καταργηθεί από το σχολικό έτος 2013-2014 η διδασκαλία του μαθήματος «Αρχές Οικονομίας», ως μαθήματος Γενικής Παιδείας στην Α’ τάξη του Γενικού και του Επαγγελματικού Λυκείου. Στο ωρολόγιο πρόγραμμα του ΕΠΑΛ εντάσσεται στα μαθήματα επιλογής.
  • Έχει καταργηθεί (2015-2016) το μάθημα «Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης» από Πανελλαδικά εξεταζόμενο και επιπλέον δεν έχει συμπεριληφθεί ούτε στην Ομάδα Προσανατολισμού Οικονομίας και Πληροφορικής της Γ΄ τάξης ΓΕΛ, αλλά είναι μάθημα επιλογής.
  • Έχει μειωθεί ο συντελεστής βαρύτητας, από 1,3 σε 0,7, του Πανελλαδικά εξεταζόμενου μαθήματος «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας» που διδάσκεται στην Ομάδα Προσανατολισμού Οικονομίας και Πληροφορικής της Γ’ τάξης του Γενικού Λυκείου. Πιστεύουμε, ότι η ενίσχυση της Οικονομικής Παιδείας στο Εκπαιδευτικό μας σύστημα μπορεί να συμβάλει στην απόκτηση ορθής οικονομικής σκέψης, που αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την προαγωγή τόσο της ατομικής όσο και της συλλογικής οικονομικής ευημερίας των αυριανών κοινωνιών και των πολιτών τους.

Στο πλαίσιο των διαρθρωτικών αλλαγών που δρομολογούνται στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, σας υποβάλλουμε τις παρακάτω προτάσεις, προσβλέποντας στην ευρύτερη δυνατή αποδοχή τους από μέρους σας:

α. Να επανέλθει η διδασκαλία του μαθήματος «Αρχές Οικονομίας» στη Α’ τάξη του Γενικού Λυκείου και του ΕΠΑΛ, ως μάθημα γενικής παιδείας, και να υπάρχει κοινό πρόγραμμα σπουδών στην Α΄ τάξη Γενικού Λυκείου και στην Α΄ τάξη Επαγγελματικού Λυκείου με στόχο την εγκαθίδρυση της πολυκλαδικότητας.

β. Στη Β΄ τάξη επειδή τα περισσότερα μαθήματα θα είναι 4ωρα, οι μαθητές/τριες να δοκιμάζουν τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντά τους στο ΓΕΛ με τη μορφή επιλογών εμβάθυνσης ενώ στα ΕΠΑΛ, με τη μορφή μαθημάτων τομέα.

γ. Ο μαθητής, που επιθυμεί την εισαγωγή του στα Τμήματα Οικονομίας, να έχει τη δυνατότητα να επιλέξει, το μάθημα «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας» στη Β΄ τάξη με τη μορφή επιλογών εμβάθυνσης.

δ. Να επεκταθεί η Ομάδα Προσανατολισμού Οικονομίας και Πληροφορικής στη Β’ τάξη του Γενικού Λυκείου και να εισαχθεί το μάθημα «Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων». ε. Ο υποψήφιος, που επιθυμεί την εισαγωγή του στα Τμήματα Οικονομίας, να εξετάζεται σε πανελλήνιο επίπεδο στο διακριτό μάθημα «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας», που θα περιλαμβάνει  3
στοιχεία μικροοικονομικής και μακροοικονομικής ανάλυσης, και όχι στο μάθημα «Κοινωνία - Οικονομία».

στ. Προτείνουμε ως τρίτο μάθημα επιλογής πέραν των άλλων ο μαθητής να έχει τη δυνατότητα να επιλέξει και τα μαθήματα «Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων και Οργανισμών» και «Λογιστική».

ζ. Να επανέλθει ο συντελεστής βαρύτητας του μαθήματος «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας» στο 1,3 για τους υποψηφίους των Οικονομικών Σχολών.

η. Να εκσυγχρονιστούν τα Προγράμματα Σπουδών (Ωρολόγια και Αναλυτικά) των Οικονομικών μαθημάτων που διδάσκονται στα Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια. Αξιότιμε κύριε Πρόεδρε,

Είμαστε βέβαιοι ότι θα μελετήσετε τις προτάσεις του ΟΕΕ, του Φορέα των 110.000 οικονομολόγων, στη διαμόρφωση του τελικού νομοθετικού πλαισίου που θα αφορά στο Νέο Λύκειο και στο νέο σύστημα εισαγωγής των μαθητών στα ΑΕΙ.

Είμαστε στη διάθεσή σας για να συζητήσουμε και να σας εκθέσουμε τις απόψεις μας για τις αλλαγές στην Παιδεία σε συνάντηση, που εσείς θα ορίσετε, με το Προεδρείο του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος.

Ο Πρόεδρος του ΟΕΕ  Κωνσταντίνος Β. Κόλλιας

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!