ΔΕΦΚΦ Δ 1111001 ΕΞ 2017 Πρόστιμο για παράνομη διασκευή αυτοκινήτου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΑΑΑΕ Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων & Ε.Φ.Κ. ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Ε.Φ.Κ. & Φ.Π.Α. ΤΜΗΜΑ Δ’ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΩΝ ΕΛΕΓΧΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΒΑΣΕΩΝ ΤΜΗΜΑ Δ Ταχ. Δ/νση:Καρ.Σερβίας 10 Ταχ. Κώδικας:10184 Αθήνα Πληροφορίες:Θανάσας Γ. Βιδάλης Ν. Β.Μπάρκη Τηλέφωνο:210 6987406,462 2107259326 Fax:210 6987408 E-Mail:finexcis@2001.syzefxis.gov.gr UrI:www.aade.gr |
Αθήνα, 20 Ιουλίου 2017 Αριθ. Πρωτ.: ΔΕΦΚΦ Δ 1111001 ΕΞ 2017 ΕΠΕΙΓΟΝ ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ ΠΡΟΣ: Αυτοτελές Τμήμα |
ΘΕΜΑ: Απάντηση σε ερώτηση Βουλευτή.
ΣΧΕΤ.: α) Η με αρ. πρωτ. 7124/U-07-17 ερώτηση του Βουλευτή κ. Βασιλείου Κεγκέρογλου.
β) Το αρ. πρωτ. ΑΤΚΕ0007875 ΕΞ 2017/1577/13-07-2017 υπηρεσιακό σημείωμά σας.
Κατόπιν της ανωτέρω α' σχετικής, που κατέθεσε στη Βουλή των Ελλήνων, ο Βουλευτής κ. Β. Κεγκέρογλου, και η οποία διαβιβάστηκε με το ανωτέρω β' σχετικό έγγραφό σας, σε θέματα αρμοδιότητας μας, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:
α. Ως προς το τέλος ταξινόμησης
Σύμφωνα με τις διατάξεις της περίπτωσης ζ' της παραγράφου 1 του άρθρου 123 του ν.2960/2001 (265 Α'), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, ως αυτοκίνητο όχημα με μόνιμο κλειστό αμάξωμα νοείται όχι μόνο αυτό που εκ κατασκευής το αμάξωμά του είναι κλειστό, αλλά και αυτό που προκύπτει με την προσθήκη στο αμάξωμα ανοικτού φορτηγού της περίπτωσης β' της ίδιας παραγράφου, καθώς και στον ανοικτό χώρο φόρτωσης των οχημάτων της περίπτωσης ε' της ίδιας παραγράφου, καλύμματος από άκαμπτα στερεά υλικά, ανεξάρτητα αν αφαιρείται εύκολα ή δύσκολα ή αν το πίσω μέρος του αμαξώματος παραμένει ανοικτό.
Με τις ως άνω διατάξεις ορίζεται επίσης ότι για τα αυτοκίνητα οχήματα που καθορίζονται στις περιπτώσεις β' και ε' του εν λόγω άρθρου, τα οποία με την προσθήκη στον ανοικτό χώρο φόρτωσης καλύμματος από άκαμπτο στερεό υλικό, διασκευάζονται σε οχήματα με μόνιμο κλειστό αμάξωμα των δασμολογικών κλάσεων 87.04 και 87.03, εφαρμόζονται οι διατάξεις του ν. 1573/1985 (201 Α').
Ειδικότερα, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 5 του άρθρου 123 του ν.2960/01, τα ανοικτά φορτηγά αυτοκίνητα που διασκευάζονται σε κλειστά, υποβάλλονται αντί των φορολογικών επιβαρύνσεων που προβλέπονται από το άρθρο 6 του ν. 1573/1985 (διαφορά τέλους ταξινόμησης), σε τέλος ταξινόμησης, το ύψος του οποίου κυμαίνεται από 733 έως 2.347 ευρώ ανάλογα με το κυλίνδρισμά του κινητήρα τους.
β. Ως προς τα πρόστιμα
Με τις διατάξεις της περίπτωσή 2 της υποπαραγράφου Δ5 του Ν.4254/2014 ( Κεφάλαιο Β, άρθρο τρίτο, παράγραφος Δ: Φορολογικές και τελωνειακές ρυθμίσεις σχετικά με τα οχήματα) προστέθηκε περίπτωση 12 στη παράγραφο Γ του άρθρου 137 του Ν.2960/2001 «περί Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα».
Η εν λόγω διάταξη κρίθηκε απαραίτητη καθώς υπήρχε πολυνομία όσον αφορά του κολασμό της διασκευής οχημάτων χωρίς την τήρηση των προβλεπόμενων διατυπώσεων και για το λόγο αυτό προβλέφθηκε η αντικατάσταση - κατάργηση των παλαιότερων διατάξεων, ήτοι του άρθρου 9 του Ν.1573/1985 και των παραγράφων 11&12 του άρθρου 15 του Ν.2386/1996.
Με το πρώτο εδάφιο της περίπτωσης 12 αντιμετωπίζονται οι διασκευές οχημάτων χωρίς την έγκριση της τελωνειακής αρχής με την επιβολή προστίμου ίσου με το 1/5 του αναλογούντος σε αυτά τέλους ταξινόμησης, με ανώτατο όριο το ποσό των δύο χιλιάδων ευρώ(2.000).
Με το δεύτερο εδάφιο της περίπτωσης 12, παρέχεται η δυνατότητα επαναφοράς των αυτοκινήτων οχημάτων που διασκευάστηκαν παράτυπα στην αρχική τους μορφή χωρίς την καταβολή των αναλογουσών φορολογικών επιβαρύνσεων υπό την προϋπόθεση καταβολής του οφειλόμενου προστίμου.
Σύμφωνα με τα ανωτέρω εκτεθέντα οι παράνομες διασκευές δεν συνιστούν λαθρεμπορία αλλά απλή τελωνειακή παράβαση με την επιβολή διοικητικού προστίμου.
Η ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΤΕΛΩΝΕΙΩΝ & Ε.Φ.Κ. Ε. ΓΙΑΛΟΥΡΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!