Υ.Α. 60195/5172/13/2013 Βασικοί όροι ανάληψης υποχρέωσης μεταφοράς προσώπων με λεωφορεία ενταγμένα στις ΚΤΕΛ Α.Ε..
Αριθμ. Β−οικ.60195/5172/13
ΦΕΚ Β 3067/3-12-2013
Βασικοί όροι ανάληψης υποχρέωσης μεταφοράς προσώπων με λεωφορεία ενταγμένα στις ΚΤΕΛ Α.Ε..
Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ,
ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ
Έχοντας υπόψη:
α) τις διατάξεις του άρθρου 90 του «Κώδικα για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα», που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (Α΄ 98) «Κωδικοποίηση της Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα»
β) τις διατάξεις του άρθρου 3 παράγραφος 2 περίπτωση β εδάφιο ιιι του ν. 2963/2001 (Α΄ 268) "Οργάνωση και λειτουργία των δημοσίων επιβατικών μεταφορών με λεωφορεία, τεχνικός έλεγχος οχημάτων και ασφάλεια χερσαίων μεταφορών και άλλες διατάξεις", όπως το άρθρο αυτό τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με τις παραγράφους 5 και 6 του άρθρου 52 του ν. 4199/2013 (Α΄ 216)
γ) το π.δ. 118/2013 (Α΄ 152) με το οποίο τροποποιείται το π.δ. 85/2012 (Α΄ 141) και ιδρύεται το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
δ) την αριθ. 329/2013 (ΦΕΚ Β΄ 1655) Κοινή Απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων «Καθορισμός αρμοδιοτήτων Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχαήλ Παπαδόπουλου», όπως έχει τροποποιηθεί
ε) το γεγονός ότι από τις διατάξεις της απόφασης αυτής δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:
Άρθρο 1
Βασικοί όροι ανάληψης υποχρέωσης μεταφοράς προσώπων
1. Κάθε ΚΤΕΛ το οποίο έχει μετατραπεί σε Α.Ε., σύμφωνα με τις διατάξεις της περίπτωσης β της παραγράφου 2 του άρθρου 3 του ν. 2963/2001 (Α΄ 268), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, αναλαμβάνει την υποχρέωση μεταφοράς προσώπων, από κοινού, εκ μέρους των φυσικών ή νομικών προσώπων, που έχουν στην κυριότητά τους λεωφορεία, που είναι ενταγμένα σε αυτά, καθώς και αυτών που θα προέρχονται από αντικατάσταση.
2. Η ανάληψη της υποχρέωσης μεταφοράς προσώπων συνεπάγεται την ανεπιφύλακτη αποδοχή από την ΚΤΕΛ Α.Ε. και των μετόχων της Ανωνύμου Εταιρείας των υποχρεώσεων που απορρέουν από τις διατάξεις του Ν. 2963/2001 (Α268) και των κατ’ εξουσιοδότηση αυτού εκδιδομένων υπουργικών αποφάσεων και Προεδρικών Διαταγμάτων.
3. Η ΚΤΕΛ Α.Ε. εγγυάται ότι θα δρομολογεί κάθε λεωφορείο σε προσδιορισμένη, σύμφωνα με την παρούσα, διαχειριστική περίοδο, ο δε μέτοχος της εταιρείας και ιδιοκτήτης του λεωφορείου υποχρεούται να το έχει σε πλήρη ετοιμότητα.
4. Η ΚΤΕΛ Α.Ε. εγγυάται την πραγματοποίηση των ελάχιστων εγγυημένων χιλιομέτρων, τα οποία υπολογίζονται σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 2 της παρούσας, καθώς και τη χιλιομετρική αποζημίωση του λεωφορείου, που εξαρτάται από την κλάση, τον τύπο και την ηλικία του αυτοκινήτου και κάθε άλλη αποζημίωση, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 3 της παρούσας.
Άρθρο 2
Ελάχιστα εγγυημένα χιλιόμετρα
1. Για τον προσδιορισμό των ελάχιστων εγγυημένων χιλιομέτρων λαμβάνεται ως τιμή βάσης το μέσο έργο που εκτελεί ένα λεωφορείο ηλικίας άνω των είκοσι (20) ετών, εκφρασμένο σε πραγματικά διανυόμενα χιλιόμετρα, μέσα σε μία προσδιορισμένη χρονικά διαχειριστική περίοδο, που δεν μπορεί να είναι μικρότερη του ενός τριμήνου.
2. Το μέσο έργο που πρέπει να εκτελέσει το ως άνω προσδιοριζόμενο λεωφορείο, μέσα σε μία προσδιορισμένη χρονικά διαχειριστική περίοδο, καθορίζεται ως πηλίκο της παράστασης, που έχει αριθμητή το σύνολο των πραγματικών χιλιομέτρων, που πραγματοποίησαν τα ενταγμένα λεωφορεία στην ΚΤΕΛ Α.Ε. στην ίδια χρονική περίοδο, και παρονομαστή το άθροισμα των συντελεστών πραγματικών χιλιομέτρων, που αντιστοιχούν σε κάθε λεωφορείο ενταγμένο στην ΚΤΕΛ Α.Ε., προσαυξημένου ενός εκάστου κατά μία ακέραια μονάδα. Από το σύνολο των πραγματικών χιλιομέτρων αφαιρούνται τα χιλιόμετρα που εκτελούν τα λεωφορεία που ανήκουν κατά ακέραια μονάδα στην ΚΤΕΛ Α.Ε. Ομοίως, αφαιρούνται από τον παρονομαστή οι συντελεστές πραγματικών χιλιομέτρων που αντιστοιχούν στα ως άνω λεωφορεία.
3. Συντελεστής πραγματικών χιλιομέτρων ορίζεται ποσοστό επί τοις εκατό, εκφρασμένο σε δεκαδικό αριθμό, το οποίο πολλαπλασιαζόμενο επί το μέσο έργο, όπως αυτό προσδιορίστηκε στην παράγραφο 2 του παρόντος άρθρου, καθορίζει τα επιπλέον πραγματικά χιλιόμετρα που δικαιούται να διανύσει σε μια συγκεκριμένη διαχειριστική περίοδο ένα λεωφορείο. Ο συντελεστής πραγματικών χιλιομέτρων αφορά τα ενταγμένα στην ΚΤΕΛ Α.Ε. λεωφορεία και καθορίζεται ανάλογα με την ηλικία τους, την κλάση τους και τον εξοπλισμό τους με σύστημα κλιματισμού. Το άθροισμα του μέσου έργου και του γινομένου του συντελεστή πραγματικών χιλιομέτρων επί το μέσο έργο προσδιορίζει τα ελάχιστα εγγυημένα χιλιόμετρα για κάθε ενταγμένο λεωφορείο για τη συγκεκριμένη διαχειριστική περίοδο.
4. Ο συντελεστής πραγματικών χιλιομέτρων προσδιορίζεται ανάλογα με την ηλικία των λεωφορείων ως ακολούθως:
α) Για λεωφορεία ηλικίας μέχρι και έντεκα (11) ετών σε είκοσι πέντε τοις εκατό (25%) ή 0,25.
β) Για λεωφορεία ηλικίας άνω των έντεκα (11) μέχρι και είκοσι τριών (23) ετών, σε δεκαπέντε τοις εκατό (15%) ή 0,15.
γ) Για λεωφορεία ηλικίας άνω των είκοσι τριών (23) ετών ο συντελεστής είναι επτά τοις εκατό (7%) ή 0,07. 5. Για όλα τα λεωφορεία που είναι εφοδιασμένα με σύστημα κλιματισμού (ψύξη), προσδιορίζεται συντελεστής πραγματικών χιλιομέτρων ίσος με τα τρία τοις εκατό (3%) ή 0,03 του αριθμού των ελαχίστων εγγυημένων χιλιομέτρων που εκτέλεσε κατά μέσο όρο ένα λεωφορείο της ίδιας κλάσης καθ' όλο το προηγούμενο έτος. Τα επιπλέον χιλιόμετρα που προκύπτουν, πραγματοποιούνται κατά την περίοδο από 1 Ιουνίου μέχρι και 30 Σεπτεμβρίου κάθε έτους.
Η παράγραφος αυτή δεν έχει εφαρμογή εφόσον όλα τα ενταγμένα λεωφορεία σε ΚΤΕΛ Α.Ε. είναι εφοδιασμένα με σύστημα κλιματισμού (ψύξη).
6. Η πραγματοποίηση των ελαχίστων εγγυημένων χιλιομέτρων, που αντιστοιχούν σε κάθε ενταγμένο λεωφορείο, γίνεται με την καθιέρωση, για κάθε λεωφορείο, δρομολογίων σε μία ή περισσότερες γραμμές και με ένα τρόπο που αποφεύγονται, κατά το δυνατόν, ή που περιορίζονται στο ελάχιστο, οι διανυκτερεύσεις εκτός έδρας, οι υπερωριακές απασχολήσεις του προσωπικού, η χρονικά άνιση απασχόληση των λεωφορείων και η πραγματοποίηση χιλιομέτρων έξω από τα κανονικά δρομολόγια.
7. Για τα λεωφορεία που ανήκουν στην ιδιοκτησία εταιρειών, οι οποίες έχουν συσταθεί σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 29 του ν.588/1977, επιτρέπεται η πραγματοποίηση των ελαχίστων εγγυημένων χιλιομέτρων να γίνεται ενιαία για το σύνολο των λεωφορείων της εταιρείας, με την έννοια ότι τα χιλιόμετρα, που δεν πραγματοποιεί ένα λεωφορείο της εταιρείας, μπορεί να τα πραγματοποιεί κάποιο άλλο λεωφορείο αυτής.
8. Ειδικά για τις ΚΤΕΛ Α.Ε. οι οποίες εκμεταλλεύονται μόνο αστικές λεωφορειακές γραμμές και στις οποίες εφαρμόζεται κυκλωματική εργασία, δεν εφαρμόζονται οι παράγραφοι 1−4 και 6 του άρθρου αυτού. Ο αριθμός των ελαχίστων εγγυημένων χιλιομέτρων προσδιορίζεται εν προκειμένω ως πηλίκο της παράστασης που έχει αριθμητή το σύνολο των πραγματικών χιλιομέτρων που πραγματοποίησαν τα ενταγμένα λεωφορεία στην ΚΤΕΛ Α.Ε. σε συγκεκριμένη χρονική περίοδο και παρονομαστή τον αριθμό των ενταγμένων λεωφορείων της ιδίας Α.Ε. Και για τα λεωφορεία της παραγράφου αυτής, τα οποία ανήκουν σε εταιρείες που έχουν συσταθεί σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 29 του ν.588/1977, δύναται να εφαρμοσθεί αναλογικά η ρύθμιση της προηγουμένης παραγράφου.
9. Κάθε ΚΤΕΛ Α.Ε. μεριμνά ώστε, στο τέλος κάθε τριμηνιαίας διαχειριστικής περιόδου, κάθε ενταγμένο λεωφορείο να πραγματοποιεί τα σύμφωνα με την παρούσα ελάχιστα εγγυημένα χιλιόμετρα.
Σε περίπτωση που τούτο δεν είναι εφικτό, η ΚΤΕΛ Α.Ε. δρομολογεί τα ενταγμένα λεωφορεία της ώστε στο τέλος και της τετάρτης τριμηνιαίας διαχειριστικής περιόδου, που συμπίπτει με τη λήξη της ετήσιας διαχειριστικής περιόδου, όλα τα ενταγμένα λεωφορεία της να έχουν πραγματοποιήσει τα ελάχιστα εγγυημένα χιλιόμετρα που τους αντιστοιχούν σύμφωνα με το άρθρο 2 της παρούσας.
Σε περίπτωση που ένα ή περισσότερα ενταγμένα λεωφορεία δεν έχουν δρομολογηθεί και δεν έχουν πραγματοποιήσει, χωρίς να είναι υπαίτιοι οι ιδιοκτήτες τους, στο τέλος της ετήσιας διαχειριστικής περιόδου, τα αναλογούντα ελάχιστα εγγυημένα χιλιόμετρα, η ΚΤΕΛ Α.Ε. υποχρεούται στην καταβολή της αποζημίωσης που αντιστοιχεί στα χιλιόμετρα αυτά.
Οίκοθεν νοείται ότι σε περίπτωση καταλογισμού απωλειών στο συγκεκριμένο λεωφορείο τα αντιστοιχούντα ποσά αφαιρούνται από το καταβλητέο ποσό.
Απώλειες θεωρούνται τα αναλογούντα, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρούσας, χιλιόμετρα που δεν πραγματοποιήθηκαν από υπαιτιότητα του ιδιοκτήτη (δεν εκτελέσθηκαν τα καθορισμένα δρομολόγια για λόγους επισκευής του λεωφορείου ή για άλλη αιτία), τα οποία προσαυξανόμενα κατά τριάντα στα εκατό (30%) αφαιρούνται από τα πληρωτέα.
Σε περίπτωση άρνησης του ιδιοκτήτη για εκτέλεση δρομολογίων, καταλογίζεται ως απώλεια η αντιστοιχούσα στα ημερήσια ελάχιστα εγγυημένα χιλιόμετρα του υπόψη ενταγμένου λεωφορείου κατά το χρονικό διάστημα της αντίστοιχης διαχειριστικής περιόδου.
10. Για να διευκολύνεται η κάλυψη των ελαχίστων εγγυημένων χιλιομέτρων που πραγματοποιούν τα λεωφορεία της ΚΤΕΛ Α.Ε. και για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, επιτρέπεται να δρομολογούνται προσωρινά, με απόφαση του Δ.Σ. της ΚΤΕΛ Α.Ε., υπεραστικά λεωφορεία σε αστικές γραμμές κυρίως στις ακραίες συνοικίες και αντίστροφα. Με τον τρόπο αυτό εξυπηρετούνται συγκοινωνιακές ανάγκες αιχμών ή άλλες έκτακτες ανάγκες οι οποίες δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν διαφορετικά.
11. Οι διατάξεις του άρθρου αυτού δεν ισχύουν για τα λεωφορεία που ανήκουν κατά ακέραια μονάδα στο νομικό πρόσωπο της ΚΤΕΛ Α.Ε.
12. Σε περίπτωση που ένα ή περισσότερα ενταγμένα λεωφορεία έχουν δρομολογηθεί και έχουν πραγματοποιήσει χιλιόμετρα, κατά το τέλος της ετήσιας διαχειριστικής περιόδου, περισσότερα του 2% του μέσου όρου των πραγματοποιηθέντων χιλιομέτρων από τα λεωφορεία που αντιστοιχούν στην ίδια ηλικιακή κλάση, η ΚΤΕΛ Α.Ε. δεν υποχρεούται στην καταβολή της αποζημίωσης που αντιστοιχεί στα χιλιόμετρα αυτά.
Άρθρο 3
Χιλιομετρική αποζημίωση
1. Η χιλιομετρική αποζημίωση για κάθε ενταγμένο στην ΚΤΕΛ Α.Ε. λεωφορείο είναι το γινόμενο του συντελεστή δαπάνης που αντιστοιχεί σε κάθε λεωφορείο, σύμφωνα με τους πίνακες του παρόντος άρθρου, επί την τιμή βάσης υπολογισμού της χιλιομετρικής αποζημίωσης, η οποία υπολογίζεται σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην παράγραφο 4 του άρθρου αυτού.
2. Για τον υπολογισμό της χιλιομετρικής αποζημίωσης ενταγμένου λεωφορείου στην ΚΤΕΛ Α.Ε. λαμβάνεται υπόψη ως τιμή βάσης για μεν τις ΚΤΕΛ Α.Ε. που εκμεταλλεύονται μόνον αστικές γραμμές λεωφορείο της κλάσης "3" ηλικίας άνω των οκτώ (8) ετών και έως και είκοσι (20), για δε τις υπόλοιπες ΚΤΕΛ Α.Ε. λεωφορείο της κλάσης "2" της ιδίας ως άνω ηλικίας.
Οι κλάσεις των λεωφορείων και οι εντεταγμένοι σε αυτές τύποι λεωφορείων περιγράφονται αναλυτικά στον πίνακα της παραγράφου 6 του παρόντος άρθρου με τίτλο "Πίνακας συντελεστών δαπανών λεωφορείου κατά κλάση, τύπο και ηλικία".
3. Τον ιδιοκτήτη – μέτοχο της Α.Ε. βαρύνουν οι δαπάνες μισθοδοσίας και ασφάλισης του οδηγού που αυτός προσλαμβάνει και οι λειτουργικές δαπάνες του οχήματος (καύσιμα, συντήρηση και φύλαξη του οχήματος). Για τον καθορισμό της χιλιομετρικής αποζημίωσης θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ο πίνακας συντελεστών δαπανών λεωφορείου κατά κλάση, τύπο και ηλικία, όπως περιγράφεται στην παράγραφο 6 του παρόντος άρθρου, καθώς και οι συνολικές ακαθάριστες εισπράξεις της ΚΤΕΛ Α.Ε. για τη συγκεκριμένη διαχειριστική περίοδο που αντιστοιχεί στην χιλιομετρική αποζημίωση.
4. Η χιλιομετρική αποζημίωση, όπως αυτή θα υπολογιστεί σύμφωνα με το άρθρο αυτό, προσαυξάνεται για τα χιλιόμετρα που πραγματοποιεί το ενταγμένο λεωφορείο με βάση το συντελεστή βατότητας που έχει καθορισθεί για κάθε γραμμή ή τμήμα γραμμής, που εξυπηρετεί η ΚΤΕΛ Α.Ε., σύμφωνα με την μεθοδολογία που περιγράφεται στη παράγραφο 5 του παρόντος άρθρου.
5. Συντελεστής βατότητας γραμμής είναι ο συντελεστής ο οποίος καθορίζεται ποσοστιαία από το μήκος της διαδρομής που μπορεί να πραγματοποιήσει ένα λεωφορείο σε ένα δρόμο συγκριτικά με την αντίστοιχη διάνυση σε εθνική οδό ομαλού εδάφους με τις ίδιες οικονομικές επιβαρύνσεις (καύσιμα, λιπαντικά, ελαστικά, συντήρηση). Ο συντελεστής βατότητας καθορίζεται για κάθε γραμμή ή τμήμα γραμμής, από τον αρμόδιο Αντιπεριφερειάρχη μετά από σχετική μελέτη και εισήγηση του προϊσταμένου της υπηρεσίας Μεταφορών και Επικοινωνιών και της Δ/νσης Τεχνικών Υπηρεσιών του νομού και σχετική γνώμη της ΚΤΕΛ Α.Ε. Ο συντελεστής βατότητας παίρνει την τιμή 1 για την εθνική οδό ομαλού πεδινού εδάφους και τις τιμές 1,05, 1,10, 1,15, 1,20, 1,25, 1,30, 1,35, 1,40, 1,50, 1,60, 1,70, 1,80, ανάλογα με τις ειδικές συνθήκες και τις δυσχέρειες που παρουσιάζει η κάθε γραμμή.
Σε πολύ εξαιρετικές περιπτώσεις και μετά από αιτιολογημένη απόφαση του αρμόδιου Αντιπεριφερειάρχη ο συντελεστής βατότητας μπορεί να πάρει την τιμή 2,2. Για τον καθορισμό του συντελεστή βατότητας λαμβάνονται υπόψη τα παρακάτω στοιχεία:
α) Η μέση ταχύτητα που επιτυγχάνεται κατά την πραγματοποίηση διαδρομής (στον καθορισμό της μέσης ταχύτητας συνυπολογίζεται και ο χρόνος επιβιβάσεως και αποβιβάσεως των επιβατών).
β) Το είδος της οδού (εθνική, επαρχιακή, δημοτική, κοινοτική).
γ) Η μορφολογία του εδάφους (πεδινό, ορεινό).
δ) Γεωμετρικά στοιχεία οδού (κατά μήκος και εγκάρσιες κλίσεις, καμπυλότητα, πλάτος κ.λπ.).
ε) Ποιότητα οδοστρώματος, ασφαλτοστρωμένο, χαλικόστρωτο, χωμάτινο.
στ) Πληρότητα των λεωφορείων κατά την εκτέλεση δρομολογίων στην εξεταζόμενη γραμμή.
Στις ΚΤΕΛ Α.Ε. που εκμεταλλεύονται μόνο αστικές λεωφορειακές γραμμές και η εξίσωση γίνεται μόνο με κυκλωματική εργασία, ο συντελεστής βατότητας για όλες τις γραμμές λαμβάνει την τιμή 1. Αποφάσεις των Νομαρχών που εκδόθηκαν σύμφωνα με τα ανωτέρω
εξακολουθούν να ισχύουν. Με όμοια απόφαση, σε περίπτωση μεταβολής ενός ή περισσοτέρων από τα παραπάνω στοιχεία ο συντελεστής βατότητας της γραμμής τροποποιείται ανάλογα.
Για κάθε λεωφορείο αστικό ή υπεραστικό λαμβάνουμε τα χιλιόμετρα που πραγματοποίησε κατά γραμμή, τα πολλαπλασιάζουμε με το συντελεστή βατότητας της γραμμής αφαιρούμενης της μονάδας, αθροίζουμε τα γινόμενα και τα πολλαπλασιάζουμε επί τον χιλιομετρικό συντελεστή. Με τον τρόπο αυτό προσδιορίζεται το σύνολο της επί πλέον αποζημίωσης κάθε ενταγμένου λεωφορείου μέσα στη διαχειριστική περίοδο.
6. Για τον υπολογισμό της τιμής βάσης υπολογισμού της χιλιομετρικής αποζημίωσης, που πρέπει να λάβει ενταγμένο λεωφορείο της παραγράφου 2 του άρθρου αυτού, ακολουθείται η παρακάτω μεθοδολογία:
α. Από τις συνολικές ακαθάριστες εισπράξεις της ΚΤΕΛ Α.Ε. (από εισιτήρια, αποσκευές, εκδρομές κ.λπ.) αφαιρούνται, με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης των μετόχων, οι παρακάτω δαπάνες:
− Αποδοχές και λοιπές αποζημιώσεις του προσωπικού και αναλυτικότερα, οι τακτικές αποδοχές όλου του προσωπικού, εκτός από τους οδηγούς που δεν είναι υπάλληλοι της ΚΤΕΛ Α.Ε., οι τακτικές αποδοχές όλων των οδηγών δεύτερης φυλακής και εφεδρικής δύναμης. Οι πρόσθετες αποδοχές (υπερωρίες, αποζημιώσεις για νυκτερινή εργασία, προσαυξήσεις εξαιρέσιμων κ.λπ.) όλου του προσωπικού που απασχολείται στην ΚΤΕΛ Α.Ε., συμπεριλαμβανομένων και των οδηγών, οι αποζημιώσεις των απολυομένων και συνταξιοδοτούμενων εκτός από τους οδηγούς που δεν είναι υπάλληλοι της ΚΤΕΛ Α.Ε. Οι εργοδοτικές εισφορές στα οικεία ασφαλιστικά ταμεία (πλην ΤΣΑ) το χαρτόσημο και ΟΓΑ όλου του προσωπικού, εξαιρουμένων μόνον εκείνων που αναλογούν στις τακτικές αποδοχές των οδηγών που δεν είναι υπάλληλοι της ΚΤΕΛ Α.Ε., οι στολές του προσωπικού κινήσεως, οι προμήθειες των πρακτόρων και οι αποζημιώσεις των Νομικών Συμβούλων. Ειδικά προκειμένου περί ΚΤΕΛ Α.Ε. που εκμεταλλεύονται μόνο αστικές γραμμές, δεν αφαιρούνται οι καταβαλλόμενες στους δικαιούχους τακτικές αποδοχές των πάσης φύσεων οδηγών, καθώς και οι αντίστοιχες εργοδοτικές εισφορές στα οικεία Ασφαλιστικά Ταμεία, το χαρτόσημο και οι εισφορές υπέρ ΟΓΑ. − Φόροι, τέλη, εισφορές, Φ.Π.Α., τέλη διοδίων, κυκλοφορίας, σταθμεύσεως, Δήμων, εισφορά του άρθρου 4 του Ν. 984/1979 (ΦΕΚ 244 Α΄/27.10.79).
− Τα έξοδα διοικήσεως που αφορούν ενοίκια, τηλέφωνα, θέρμανση, φωτισμό, έπιπλα και σκεύη, έντυπα, γραφική ύλη, καθαριότητα, δικαστικά, εράνους, βοηθήματα, γενικά δημόσιες σχέσεις, αμοιβή οργάνων διοικήσεως ΚΤΕΛ Α.Ε., συντήρηση κτιρίων, έξοδα δημιουργίας σταθμών, περιπτέρων, στάσεων, καθώς επίσης για τις κάθε είδους λοιπές δαπάνες που προβλέπονται στους προϋπολογισμούς των ΚΤΕΛ Α.Ε., οι οποίοι έχουν εγκριθεί από τις Γενικές Συνελεύσεις.
− Δαπάνες που αφορούν τροφοδοσία με καύσιμα των λεωφορείων ιδιοκτησίας της ΚΤΕΛ Α.Ε.
− Δαπάνες που αφορούν συντήρηση, φύλαξη και απόσβεση των αυτοκινήτων ιδιοκτησίας της ΚΤΕΛ Α.Ε. − Δαπάνες που αφορούν την επί πλέον αποζημίωση των ενταγμένων λεωφορείων λόγω συντελεστή βατότητας, όπως αναλυτικά περιγράφονται στην παράγραφο 5 του άρθρου αυτού.
− Επιπλέον, κατά την περίοδο από 1 Απριλίου και μέχρι 30 Σεπτεμβρίου κάθε έτους, συνολικό ποσό που αντιπροσωπεύει για όλα τα ενταγμένα λεωφορεία στην ΚΤΕΛ Α.Ε. που είναι εφοδιασμένα με σύστημα κλιματισμού (ψύξη), το κόστος της επιπλέον δαπάνης για την απόσβεση και τη λειτουργία του. Ο τρόπος κατανομής του ποσού αυτού στα ενταγμένα λεωφορεία που πληρούν την παραπάνω προϋπόθεση περιγράφεται αναλυτικά στην 8 παράγραφο.
Τα ανωτέρω δύο (2) εδάφια δεν έχουν εφαρμογή, εφόσον όλα τα ενταγμένα λεωφορεία σε ΚΤΕΛ Α.Ε. είναι εφοδιασμένα με σύστημα κλιματισμού (ψύξη).
Το υπόλοιπο που απομένει, όταν από το σύνολο των ακαθάριστων εισπράξεων αφαιρεθούν τα παραπάνω
ποσά, είναι το συνολικό ποσό που αποτελεί τη συνολική αποζημίωση των ιδιοκτητών – μετόχων της ΚΤΕΛ Α.Ε. για την εκτέλεση της μεταφοράς προσώπων με τα λεωφορεία τους.
β. Εισάγεται ο όρος του συντελεστή δαπανών κάθε ενταγμένου λεωφορείου ο οποίος είναι συνάρτηση της κλάσης, του τύπου και της ηλικίας του και προσδιορίζεται αναλυτικά στους παρακάτω πίνακες:
ΚΛΑΣΗ “6” | ΚΛΑΣΗ “5” | ΚΛΑΣΗ “4” | ΚΛΑΣΗ “4” | ΚΛΑΣΗ “3” & “2” | ΚΛΑΣΗ “2” |
Υ−Δ Η−Δ Α−Δ Α−ΑΡ |
Υ1,Υ2,Β100 Υ−5,Η−5,Α−5 Υ−50 Η−50 Α−100 |
Υ4,Α,Α11 Υ−4(πλην Ε) Α−4,Υ−40,Η−40 Α−80 |
Δ,ΔΕ, παρ. Ε (30 θέσεων &άνω, συμπεριλαμβανομέ− νων και των αντίστοιχων τύπων που ανήκουν στην κλάση “2” και είχαν χαρα− κτηρισθεί ως μικρολεωφο− ρεία) Η−4 |
Σ3−Σ3α,παρ Ε (κάτω |
ΜΛ−12 Έως ΜΛ−18 Υ−2, Η−2 Α−2, Υ−20 |
Μέχρι και έντεκα (11) ετών | |||||
1,30 | 1,25 | 1,20 | 1,15 | 1,10 | 1,05 |
Άνω των έντεκα (11) ετών έως και είκοσι τριών (23) ετών | |||||
1,25 | 1,20 | 1,15 | 1,10 | 1,05 | 1,00 |
Άνω των είκοσι τριών (23) ετών | |||||
1,15 | 1,12 | 1,08 | 1,03 | 0,98 | 0,93 |
Ειδικά για τα λεωφορεία που είναι ενταγμένα σε ΚΤΕΛ Α.Ε. που εκμεταλλεύονται μόνο αστικές λεωφορειακές γραμμές καθορίζονται συντελεστές δαπανών κατά κλάση και ηλικία λεωφορείου, όπως φαίνονται στον παρακάτω πίνακα:
ΚΛΑΣΗ 6 | ΚΛΑΣΗ 5 | ΚΛΑΣΗ 4 | ΚΛΑΣΗ 3 |
Για λεωφορεία μέχρι και έντεκα (11) ετών | |||
1,30 | 1,25 | 1,20 | 1,05 |
Άνω των έντεκα (11) ετών έως και είκοσι τριών (23) ετών | |||
1,25 | 1,20 | 1,10 | 1,00 |
Άνω των είκοσι τριών (23) ετών | |||
1,20 | 1,15 | 1,05 | 0,90 |
Ο συντελεστής δαπανών δε μεταβάλλεται κατά τη διάρκεια της διαχειριστικής περιόδου παρά μονάχα σε περίπτωση αντικαταστάσεως του λεωφορείου. Στην περίπτωση αυτή, για τα χιλιόμετρα που πραγματοποίησε το λεωφορείο μέχρι την ημέρα αντικατάστασης ισχύει ο συντελεστής δαπανών του παλαιού λεωφορείου και από την ημέρα αντικατάστασης ο συντελεστής δαπανών του νέου λεωφορείου.
γ. Η τιμή βάσης υπολογισμού της χιλιομετρικής αποζημίωσης που αντιστοιχεί σε ενταγμένο λεωφορείο, όπως αυτό προσδιορίζεται στην παράγραφο 2 του παρόντος άρθρου, προκύπτει ως το πηλίκο της παράστασης που έχει αριθμητή το συνολικό ποσό που αποτελεί την συνολική αποζημίωση των ιδιοκτητών – μετόχων για την εκτέλεση της μεταφοράς προσώπων με τα λεωφορεία τους, όπως αυτό προκύπτει από την εφαρμογή της παραγράφου 6α του παρόντος άρθρου, και παρονομαστή το άθροισμα των γινομένων του συντελεστή δαπάνης επί του αριθμού των ελαχίστων εγγυημένων χιλιομέτρων που αντιστοιχεί σε κάθε λεωφορείο.
7. Η χιλιομετρική αποζημίωση δύναται να ισχύσει για συγκεκριμένη χρονικά διαχειριστική περίοδο η οποία σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να είναι μικρότερη του ημερολογιακού τριμήνου.
8. Επί πλέον της χιλιομετρικής αποζημίωσης και της επιπλέον αποζημίωσης για τα χιλιόμετρα που πραγματοποιεί το ενταγμένο λεωφορείο με βάση το συντελεστή βατότητας που έχει καθορισθεί για κάθε γραμμή ή τμήμα γραμμής που εξυπηρετεί η ΚΤΕΛ Α.Ε., σύμφωνα με την μεθοδολογία που περιγράφεται στην παράγραφο 5 του παρόντος άρθρου, κατά την περίοδο από 1 Απριλίου και μέχρι 30 Σεπτεμβρίου κάθε έτους, καταβάλλεται από το συνολικό ποσό που αντιπροσωπεύει για όλα τα λεωφορεία της ΚΤΕΛ Α.Ε. που είναι εφοδιασμένα με σύστημα κλιματισμού (ψύξη), το κόστος της επιπλέον δαπάνης για την απόσβεση και τη λειτουργία του. Το αναλογούν ποσό, που καταβάλλεται σε κάθε ενταγμένο λεωφορείο, υπολογίζεται ως γινόμενο του ποσοστού επί της χιλιομετρικής αποζημίωσης που καθορίζει η κάθε ΚΤΕΛ Α.Ε. επί τον αριθμό των πραγματικών χιλιομέτρων που διανύει το ενταγμένο λεωφορείο την συγκεκριμένη χρονική περίοδο.
Η διαπίστωση της εγκατάστασης και της κανονικής λειτουργίας του συστήματος κλιματισμού κατά τη διάρκεια των δρομολογίων γίνεται με ευθύνη της ΚΤΕΛ. Α.Ε. Η παράγραφος αυτή δεν έχει εφαρμογή εφόσον όλα τα ενταγμένα λεωφορεία σε ΚΤΕΛ Α.Ε. είναι εφοδιασμένα με σύστημα κλιματισμού (ψύξη).
Άρθρο 4
Υποχρεώσεις ΚΤΕΛ Α.Ε. και ιδιοκτητών λεωφορείων – μετόχων της Α.Ε. –Παρεχόμενες υπηρεσίες
1. Η ΚΤΕΛ Α.Ε. υποχρεούται να δρομολογεί τα ενταγμένα σε αυτή λεωφορεία των μετόχων της σύμφωνα με το κύκλωμα εργασίας, να καλύπτει τα ελάχιστα εγγυημένα χιλιόμετρα που υπολογίζονται σύμφωνα με την παρούσα, να τηρεί τις υποχρεώσεις της προς τον ιδιοκτήτη − μέτοχο, τις προς τρίτους υποχρεώσεις, που απορρέουν από την παρούσα, να ενημερώνει έγκαιρα τον ιδιοκτήτη – μέτοχο της Α.Ε. για τις οιασδήποτε αλλαγές που έχουν σχέση με το κύκλωμα εργασίας της και να καταβάλει τις αποδοχές των οδηγών και τις αντίστοιχες εργοδοτικές εισφορές αυτών στα οικεία ασφαλιστικά ταμεία, σύμφωνα με την παράγραφο 6 του άρθρου 3 της παρούσας, χρεώνοντας τα αναλογούντα ποσά στο λογαριασμό της μερίδας κάθε ενταγμένου λεωφορείου.
2. Ο ιδιοκτήτης – μέτοχος της Α.Ε. υποχρεούται να παρέχει ανελλιπώς το λεωφορείο με τον οδηγό σύμφωνα με το κύκλωμα εργασίας που καθορίζει η ΚΤΕΛ Α.Ε., να προβαίνει σε ελέγχους συντήρησης του οχήματος κατά τακτά χρονικά διαστήματα σύμφωνα με τις γραπτές οδηγίες του κατασκευαστή, να επιδιορθώνει άμεσα οποιαδήποτε βλάβη παρουσιαστεί για την ασφαλή λειτουργία του οχήματος, να μεριμνά να είναι εφοδιασμένο με ισχύον δελτίο τεχνικού ελέγχου, να παρέχει το όχημα για κυκλοφορία σε αρίστη κατάσταση, τόσο από πλευράς εξωτερικής εμφάνισης όσο και εσωτερικής, να φροντίζει ώστε να λειτουργεί αποτελεσματικά το σύστημα θέρμανσης − ψύξης του οχήματος και τα τυχόν επί πλέον πρόσθετα συστήματα του αυτοκινήτου, να μεριμνά για τον εφοδιασμό του οχήματος με καύσιμα, την ασφαλή φύλαξη του οχήματος σε στεγασμένο ή δυνατό χώρο, να χρησιμοποιεί οδηγούς που να έχουν τα απαραίτητα προσόντα για την συγκεκριμένη εργασία τόσο σε επίπεδο εμπειρίας ως προς την οδηγητική ικανότητα όσο και ως προς την εν γένει συμπεριφορά, να προβαίνει έγκαιρα σε αντικατάσταση του οχήματος σε περίπτωση καλύψεως του ορίου ηλικίας για απόσυρση ή ολικής καταστροφής και γενικά να προβαίνει σε κάθε ενέργεια για την ετοιμότητα του λεωφορείου ιδιοκτησίας του.
3. Σε περίπτωση οριστικής απώλειας δικαιώματος, από ιδιοκτήτη λεωφορείου, παύει να υφίσταται η υποχρέωση εκτέλεσης μεταφοράς προσώπων και η σχέση του με την εταιρεία ως μετόχου, εφόσον δεν έχει ενταγμένο σε αυτή άλλο λεωφορείο.
Άρθρο 5
Πεδίο εφαρμογής – ισχύς
Η απόφαση αυτή ισχύει για όσα ΚΤΕΛ είχαν μετατραπεί σε Α.Ε. σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 3 περίπτωση β του ν. 2963/2001 (Α΄ 268).
Η ισχύς της απόφασης αυτής αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Από την ανωτέρω ημερομηνία καταργείται η υπ’ αριθ. Β−1189/37/2003 (Β΄ 175) απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, καθώς και τα μισθωτήρια που καταρτίστηκαν σύμφωνα με την απόφαση αυτή.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 19 Νοεμβρίου 2013
Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΜΙΧΑΗΛ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!