ΠΟΛ. 1324/17-12-1997 Κοινοποίηση ορισμένων διατάξεων του σχεδίου νόμου. Μέτρα κατά της εισφοροδιαφυγής, διασφάλιση εσόδων IKA και άλλα θέματα
YΠOIK 1131853/1501/T.& E.Φ./ΠOΛ. 1324/17.12.1997
Κοινοποίηση ορισμένων διατάξεων του σχεδίου νόμου. "Μέτρα κατά της εισφοροδιαφυγής, διασφάλιση εσόδων IKA και άλλα θέματα" (σ.σ. Νόμος 2556/1997)
κοινοποιούμε κατωτέρω τις διατάξεις των άρθρων 10, 28 και 32, του ψηφισθέντος από τη Βουλή Σχεδίου Νόμου Μέτρα κατά της εισφοροδιαφυγής, διασφάλιση εσόδων I.K.A. και άλλα θέματα που αφορούν τις εισφορές υπέρ T.Σ.A. και τα τέλη κυκλοφορίας ορισμένων κατηγοριών αυτοκινήτων και παρέχουμε οδηγίες για την ορθή και ομοιόμορφη εφαρμογή τους.
Ειδικότερα για τις κοινοποιούμενες διατάξεις διευκρινίζονται τα εξής:
Για το άρθρο 10
Με τις διατάξεις του άρθρου αυτού τίθενται σε νέα βάση οι εισφορές υπέρ T.Σ.A., καταργούνται οι διατάξεις του 4 του N. 984/1979, του άρθρου τρίτου του N. 1056/1980 του άρθρου 59 παρ. 2 του N. 1140/1981, και του άρθρου 6 παραγρ. 1, 2 και 5 του N. 2079/1992 και αντικαθίσταται το άρθρο 6 του N. 984/1979, όπως έχει διαμορφωθεί με τις υπουργικές αποφάσεις Φ. 22/919/16.7.1990 και Φ. 22/ 1392/30.11.1990.
Υστερα από τις ρυθμίσεις αυτές οι εισφορές T.Σ.A. θα επιβάλλονται ως εξής:
I. Με τις διατάξεις της περίπτωσης α` της παραγράφου 1 του κοινοποιούμενου άρθρου 10 η ειδική ασφαλιστική εισφορά εκμετάλλευσης αυτοκινήτων Δημόσιας χρήσης καθορίζεται κατά μήνα ως εξής:
Για αυτοκίνητα και ρυμουλκούμενα οχήματα Δ.X. ωφέλιμου φορτίου μέχρι ενός (1) τόνου 1.700 δρχ., και για κάθε τόνο πέραν του ενός (1) 100 δρχ. ανά τόνο.
_ Για λεωφορεία πούλμαν Δ.X. 80 δρχ. ανά θέση _ Για Ταξί και αγοραία 700 δρχ. ανά θέση _ Για μοτοσικλέτες Δ.X. 500 δρχ.
_ Για αυτοκίνητα Δ.X. των οποίων τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση μόνο την ιπποδύναμη ή και με βάση την ιπποδύναμη και το ωφέλιμο φορτίο η εισφορά υπολογίζεται στο ποσό των 60 δρχ. ανά ίππο.
_ Για αυτοκίνητα των οποίων τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται με το ωφέλιμο φορτίο και τον αριθμό των θέσεων ο υπολογισμός της εισφοράς θα γίνεται μόνο με το ωφέλιμο φορτίο, δηλαδή 1.700 δρχ. για ωφέλιμο φορτίο μέχρι ενός (1) τόνου και για κάθε τόνο πέραν του ενός (1) 100 δρχ. ανά τόνο.
H κατά τα ανωτέρω οφειλόμενη εισφορά συμβεβαιώνεται και συνεισπράττεται από τις ΔOY μαζί με τα τέλη κυκλοφορίας, όταν πρόκειται για αυτοκίνητα που καταβάλλουν τέλη κυκλοφορίας και αποδίδεται στο T.Σ.A. μέσα σε ένα τρίμηνο από την εισπραξή της.
_ H εισφορά αυτή, καθώς και η εισφορά του άρθρου 33 του N. 1759/1988 δεν υπόκειται σε τέλη χαρτοσήμου σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 7 του N. 4419/1964. O υπολογισμός της ανωτέρω εισφοράς υπέρ T.Σ.A. θα γίνεται μηχανογραφικά από το KEΠYO μαζί με τα τέλη κυκλοφορίας των Δ.X. αυτοκινήτων και της εισφοράς 25% του άρθρου 33 του ν. 1759/1988. Στις περιπτώσεις όμως που η βεβαίωση των τελών κυκλοφορίας δεν γίνεται για οποιοδήποτε λόγο από το KEΠYO, αλλά από τις ΔOY η βεβαίωση των ανωτέρω εισφορών υπέρ TΣA θα υπολογίζεται από τις ΔOY και θα συμβεβαιώνεται μαζί με τα τέλη κυκλοφορίας.
II. Με τις διατάξεις της περίπτωσης β` του ιδίου ως άνω άρθρου 10 η ειδική ασφαλιστική εισφορά εκμετάλλευσης των επαγγελματικών ιδιωτικής χρήσης αυτοκινήτων καθορίζεται για κάθε μήνα ως εξής:
_ Για αυτοκίνητα και ρυμουλκούμενα οχήματα ωφέλιμου φορτίου μέχρι ένα (1) τόνο 580 δρχ.
_ Για αυτοκίνητα και ρυμουλκούμενα οχήματα ωφέλιμου φορτίου
άνω του 1 τον. και μέχρι 1 1/2 τον. δρχ. 770 άνω του 1 1/2 τον. και μέχρι 2 τον. δρχ. 880 άνω των 2 τον. και μέχρι 2 1/2 τον. δρχ. 990 άνω των 2 1/2 τον. και μέχρι 3 τον. δρχ. 1.100 άνω των 3 τον. και μέχρι 3 1/2 τον. δρχ. 1.210 άνω των 3 1/2 τον. και μέχρι 4 τον. δρχ. 1.320 άνω των 4 τον. και μέχρι 5 τον. δρχ. 1.430 άνω των 5 τον. και μέχρι 6 τον. δρχ. 1.540 άνω των 6 τον. και μέχρι 6 1/2 τον. δρχ. 1.610 άνω των 6 1/2 τον. και μέχρι 7 τον. δρχ. 1.680 άνω των 7 τον. και μέχρι 8 τον. δρχ. 1.760 άνω των 8 τον. και μέχρι 9 τον. δρχ. 1.830 άνω των 9 τον. και μέχρι 10 τον. δρχ. 1.900 άνω των 10 τον. και μέχρι 11 τον. δρχ. 1.970 άνω των 11 τον. και μέχρι 12 τον. δρχ. 2.050 άνω των 12 τον. και μέχρι 13 τον. δρχ. 2.120 άνω των 13 τον. και μέχρι 14 τον. δρχ. 2.200 άνω των 14 τον. και μέχρι 15 τον. δρχ. 2.270 άνω των 15 τον. δρχ. 2.340
_ Για λεωφορεία - πούλμαν I.X. 35 δρχ. ανά θέση
_ Για επαγγελματικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης των οποίων τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση μόνο την ιπποδύναμη, την ιπποδύναμη και το ωφέλιμο φορτίο ή τον αριθμό των θέσεων και το ωφέλιμο φορτίο η κατά μήνα εισφορά καθορίζεται ως εξής:
Για κάθε ίππο 70 δραχμές
Για κάθε θέση 35 δραχμες
Για κάθε τόνο ωφέλιμου φορτίου, όπως ορίζεται στον ανωτέρω πίνακα.
H εισφορά του εδαφίου αυτού δεν δύναται να υπερβαίνει το ποσό των 2.340 δραχμών μηνιαίως. Προκειμένου περί ρυμουλκουμένων οχημάτων τα ρυμουλκούμενα οχήματα δεν υποκεινται στην εισφορά υπέρ T.Σ.A.
Από την κατά τα ανωτέρω υπολογιζόμενη εισφορά απαλλάσσονται οι χρησιμοποιούντες ή εκμεταλλευόμενοι αυτοκίνητα και ρυμουλκούμενα οχήματα ιδιωτικής χρήσης για γεωργικές, κτηνοτροφικές, πτηνοτροφικές, μελισσοκομικές, σηροτροφικές και αγροτικές γενικά εργασίες.
O υπολογισμός της ανωτέρω εισφοράς υπές T.Σ.A. θα γίνεται μηχανογραφικά από το KEΠYO μαζί με τα τέλη κυκλοφορίας των επαγγελματικών αυτοκινήτων και στις περιπτώσεις που τα τέλη κυκλοφορίας βεβαιώνονται από τις ΔOY ο υπολογισμός και η βεβαίωση της εισφοράς θα γίνεται από αυτές.
III. Με τις διατάξεις της παραγράφου 2 του κοινοποιούμενου άρθρου 10 αντικαθίσταται η εισφορά του άρθρου 6 του N. 984/1979, όπως ισχύει, με τις υπουργικές αποφάσεις Φ. 22/919/16.7.1990 (ΦEK 477 B) και Φ. 22/1392/30.11.1990 (ΦEK 773 B`) ως εξής:
1. Για την έκδοση άδειας κυκλοφορίας κάθε αυτοκινήτου I.X. 20.000 δραχμές.
2. Για την έκδοση άδειας κυκλοφορίας κάθε αυτοκινήτου Δ.X. 30.000 δραχμές.
3. Για την αντικατάσταση ή ανανέωση κάθε άδειας κυκλοφορίας αυτοκινήτου 5.000 δρχ.
4. Για τη χορήγηση άδειας οδήγησης αυτοκινήτων των κατηγοριών B+E, Γ, Γ+E, Δ, και Δ+E 30.000 δραχμές και
5. Για την επέκταση άδειας οδήγησης αυτοκινήτων ή την έκδοση αντιγράφου αυτής 3.000 δραχμές.
Ειδικά όμως για την επέκταση άδειας οδήγησης της κατηγορίας B` στις κατηγορίες B+E ή Γ` ή Γ`+E` ή Δ` ή Δ+E, η εισφορά ορίζεται σε 30.000 δραχμές.
Oι εισφορές των περιπτώσεων II και III υπόκεινται σε τέλος χαρτοσήμου 2% (πλέον εισφορά OΓA 20%) σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 10 του N. 187/1943.
Επισημαίνεται ότι με τις κοινοποιούμενες διατάξεις δεν θίγονται οι εισφορές υπέρ T.Σ.A. 25% στα τέλη κυκλοφορίας Δ.X. αυτοκινήτων και 3% στην αξία μεταβίβασης αυτοκινήτων Δ.X. που επιβάλλονται με τις διατάξεις του άρθρου 33 παρ. 3 του ν. 1759/1988.
IV. Τα έσοδα από τις ανωτέρω εισφορές θα εισάγονται στο κρατικό προϋπολογισμό στους κατωτέρω K.A.E.
1. Στον K.A.E. 1522 με την κατονομασία εισφορά υπέρ του T.Σ.A. Δ.X. επαγγελματικών αυτοκινήτων ή μοτοσικλετών άρθρου 10 παραγρ. 1α N. __/1997, στον οποίο θα περιλαμβάνονται τα έσοδα του T.Σ.A. από την ειδική εισφορά για την εκμετάλλευση αυτοκινήτων ή μοτοσικλετών Δ.X.
2. Στον K.A.E. 1524 με την κατονομασία εισφορά υπέρ T.Σ.A. επαγγελματικών αυτοκινήτων I.X. άρθρου 10 παραγρ. 1β N. __/1997, στον οποίο θα περιλαμβάνονται έσοδα του T.Σ.A., από την ειδική εισφορά για την εκμετάλλευση επαγγελματικών αυτοκινήτων I.X.
3. Στον K.A.E. 1526 με την κατονομασία εισφορά υπέρ T.Σ.A. για την έκδοση άδειας κυκλοφορίας αυτοκινήτων I.X. άρθρου 6 παραγρ. 1α N. 984/1979 όπως αντικαταστάθηκε με την παραγρ. 2, του άρθρου 10 του N. __/1997, στον οποίο περιλαμβάνονται έσοδα του T.Σ.A. από την έκδοση άδειας κυκλοφορίας κάθε αυτοκινήτου I.X. (20.000 δρχ.) που επιβάλλονται σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγρ. 1α του άρθρου 6 του N. 984/1979, όπως αντικαταστάθηκε με την παραγρ. 2 του άρθρου 10 του κοινοποιούμενου νομοσχεδίου.
4. Στον K.A.E. 1527 με την κατονομασία Λοιπές εισφορές υπέρ του T.Σ.A. άρθρου 6 N. 984/1979 και άρθρου 33 N. 1759/1988 στον οποίο περιλαμβάνονται τα έσοδα του T.Σ.A. από την έκδοση κάθε άδειας κυκλοφορίας αυτοκινήτου Δ.X. (30.000), από την αντικατάσταση ή ανανέωση κάθε άδειας κυκλοφορίας αυτοκινήτου (5.000), από τη χορήγηση άδειας οδήγησης των κατηγοριών B+E, Γ, Γ+Δ, Δ, και Δ+E (30.000), από την επέκταση άδειας οδήγησης αυτοκινήτων ή την έκδοση αντιγράφου (3.000) και από την επέκταση άδειας οδήγησης της κατηγορίας B στις κατηγορίες B+E ή Γ ή Γ+E ή Δ ή Δ+E (30.000) που επιβάλλονται σύμφωνα με τις διατάξεις των περιπτώσεων β, γ, δ, και ε της παραγρ. 1 του άρθρου 6 του N. 984/1979, όπως αντικαταστάθηκε με την παραγρ. 2 του άρθρου 10 του νομοσχεδίου.
Επίσης στον ίδιο ως άνω K.A.E. εισάγονται και τα έσοδα του T.Σ.A. από την εισφορά του άρθρου 33 του N. 1759/1988 που υπολογίζονται σε ποσοστό 25% στα τέλη κυκλοφορίας Δ.X. αυτοκινήτων και 3% στην άξια μεταβίβασης Δ.X. αυτοκινήτων.
Oι διατάξεις του άρθρου 10, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 25 ισχύουν από τη δημοσίευση του νόμου στην Εφημερίδα της Kυβερνήσεως. Ευθύς ως δημοσιευθεί ο νόμος θα σας γίνει σχετική ενημέρωση.
Για το άρθρο 28
Με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 28 από 1/1/1998 αυξάνονται κατά 30% τα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων οχημάτων και των μοτοσικλετών πλην των αλλοδαπών φορτηγών των οποίων τα τέλη αυξάνονται κατά 100%.
Αν μετά την αύξηση τα ποσά που αντιστοιχούν στη μονάδα υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας περιλαμβάνουν μέρος δραχμής, το μέρος αυτό αν είναι μέχρι μισή (1/2) μονάδα αμελείται, ενώ αν είναι πάνω από μισή (1/2) μονάδα στρογγυλοποιείται στην αμέσως επόμενη μονάδα.
Από την πιο πάνω αύξηση των τελών κυκλοφορίας εξαιρούνται τα οχήματα για τα οποία τα τέλη αυτά καταβάλλονται κατά τα οριζόμενα από τις διατάξεις του άρθρου 36 του ν. 2093/1992, όπως ισχύουν, δηλαδή με ειδικό σήμα, καθώς και τα επιβατικά αυτοκίνητα δημόσιας χρήσης με ή χωρίς μετρητή.
Σημειώνεται ότι η ανωτέρω αύξηση καταλαμβάνει και τα τέλη κυκλοφορίας προσωρινής άδειας της παρ. 7 του άρθρου 22 του ν. 2367/1953, τα οποία διαμορφώνονται σε 650 δραχμές για κάθε μέρα, ανεξάρτητα από την κατηγορία του οχήματος.
Με τις διατάξεις της παρ. 2 του ίδιου άρθρου αυξάνεται από 1/1/1998 από 1.000 σε 2.500 δραχμές το ποσό των ετήσιων τελών κυκλοφορίας των μοτοποδηλάτων που ορίζεται από τις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 10 του A.N. 236/1967 και της παραγράφου 1 του άρθρου 1 του N.Δ. 436/1974, δηλαδή όσων έχουν κυλινδρισμό κινητήρα μέχρι 50 κυβικά εκατοστά.
κατόπιν των ανωτέρω, για τα αυτοκίνητα οχήματα της παρ. 1 του άρθρου 15 του N. 2367/1953 που αφορά η αύξηση, τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας, κατά κατηγορία, διαμορφώνονται ως εξής:
A. Αυτοκίνητα οχήματα I.X. α) .................................
β) Αυτοκίνητα φορτηγά, ρυμουλκούμενα, ημιρρυμουλκούμενα, μπετονιέρες δραχμές 16 το κιλό Ω.Φ. γ) ................................. δ) Νεκροφόρες " 650 ο ίππος ε) Pυμουλκά (τράκτορ) " 325 ο ίππος στ) Λεωφορεία " 1625 η θέση ζ) Αυτοκίνητα που δεν ανήκουν στις πιο πάνω κατηγορίες " 1137 ο ίππος η) ................................... θ) Μοτοσικλέτες τρίκυκλες φορτηγές " 16 το κιλό Ω.Φ.
B. Αυτοκίνητα οχήματα Δ.X. α) ................................... β) Αυτοκίνητα φορτηγά, ρυμουλκούμενα, ημιρρυμουλκούμενα, μπετονιέρες " 5 το κιλό Ω.Φ. γ) Pυμουλκά (Τράκτορ) " 81 ο ίππος δ) Λεωφορεία βενζινοκίνητα " 114 η θέση Λεωφορεία β` τάξης (φορτοεπιβατικά) - βενζινοκίνητα " 114 η θέση και 1 το κιλό Ω.Φ. - πετρελαιοκίνητα " 187 η θέση και 1 το κιλό Ω.Φ. στ) Λεωφορεία πετρελαιοκίνητα - αστικά επαρχιών " 114 η θέση - υπεραστικά " 234 η θέση - λοιπά (τουριστικά) " 1625 η θέση ζ) Αυτοκίνητα οχήματα που δεν ανήκουν στις πιο πάνω κατηγορίες " 244 ο ίππος η) Μοτοσικλέτες τρίκυκλες φορτηγές " 5 το κιλό Ω.Φ.
Για τα αλλοδαπά φορτηγά αυτοκίνητα της παραγράφου 5 του άρθρου 15 του N. 2367/1953 τα νέα τέλη κυκλοφορίας ανέρχονται σε δραχμές 6. 250 για κάθε ταξίδι.
Τέλος, επισημαίνεται ότι η εισφορά υπέρ T.Σ.A. που προβλέπεται από την περίπτωση β της παρ. 3 του άρθρου 33 του N. 1759/1988 για τα επαγγελματικά αυτοκίνητα Δημόσιας Χρήσης (ποσοστό 25% επί των τελών κυκλοφορίας), η οποία όπως αναφέρθηκε ανωτέρω στην ανάλυση επί του άρθρου 10 εξακολουθεί να ισχύει, θα υπολογίζεται από 1/1/1998 στα νέα αυξημένα τέλη κυκλοφορίας.
ΣXEΔIO NOMOY
Μέτρα κατά της εισφοροδιαφυγής, διασφάλιση εσόδων I.K.A. και άλλα θέματα
Αρθρο 10
Εσοδα T.Σ.A.
1. α. H υπέρ του T.Σ.A. ειδική εισφορά εκμετάλλευσης αυτοκινήτου δημόσιας χρήσης, η οποία καταβάλλεται από κάθε κύριο και νομέα ή χρησιούχο και εκμεταλλευτή αυτοκινήτου ή μοτοσικλέτας δημόσιας χρήσης, καθορίζεται κατά μήνα ως εξής:
Για αυτοκίνητα και ρυμουλκούμενα οχήματα ωφέλιμου φορτίου μέχρι και ενός τόννου δρχ. 1.700 και για κάθε επιπλέον τόννο πέραν του ενός δρχ. 100 ανά τόννο.
Για Λεωφορεία - Πούλμαν δρχ. 80 ανά θέση.
Για Ταξί και αγοραία δρχ. 700 ανά θέση.
Για μοτοσυκλέτες δρχ. 500
Για αυτοκίνητα των οποίων τα τέλη κυκλοφορίας απολογίζονται με βάση μόνο την ιπποδύναμη δρχ. 60 ανά ίππο.
Για αυτοκίνητα των οποίων τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση την ιπποδύναμη και το ωφέλιμο φορτίο, ο υπολογισμός της εισφοράς θα γίνεται μόνο με την ιπποδύναμη, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο προηγούμενο εδάφιο.
Για αυτοκίνητα των οποίων τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται με το ωφέλιμο φορτίο και τον αριθμό των θέσεων, ο υπολογισμός της εισφοράς θα γίνεται μόνο με το ωφέλιμο φορτίο, σύμφωνα με τα οριζόμενα ανωτέρω.
Oι εισφορές της παραγράφου αυτής συμβεβαιώνονται και συνεισπράττονται από το Υπουργείο Oικονομικών μαζί με τα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων όταν πρόκειται για αυτοκίνητα που καταβάλλουν τέτοια τέλη και αποδίδεται στο T.Σ.A., μέσα σε ένα τρίμηνο από την είσπραξή της.
Για αυτοκίνητα που δεν καταβάλλονται τέλη κυκλοφορίας, η παραπάνω εισφορά καταβάλλεται από τους υποχρέους στο T.Σ.A., εφαρμοζομένων για την είσπραξη αυτής των διατάξεων που διέπουν κάθε φορά το T.Σ.A. για την είσπραξη των ασφαλιστικών εισφορών.
β. H υπέρ του T.Σ.A. ειδική εισφορά εκμετάλλευσης ιδιωτικής χρήσης επαγγελματικού αυτοκινήτου, η οποία καταβάλλεται από κάθε κύριο και νομέα ή χρησιούχο και εκμεταλλευτή επαγγελματικού αυτοκινήτου ιδιωτικής χρήσης, καθορίζεται κατά μήνα ως εξής:
Για αυτοκίνητα και ρυμουλκούμενα οχήματα ωφέλιμου φορτίου μέχρι 1 τόννο δρχ. 580
Για αυτοκίνητα και ρυμουλκούμενα οχήματα ωφέλιμου φορτίου.
άνω του 1 τον. και μέχρι 11/2 τον. δρχ. 770 άνω του 1 1/2 τον. και μέχρι 2 τον. δρχ. 880 άνω των 2 τον. και μέχρι 2 1/2 τον. δρχ. 990 άνω των 2 1/2 τον. και μέχρι 3 τον. δρχ. 1.100 άνω των 3 τον. και μέχρι 3 1/2 τον. δρχ. 1.210 άνω των 3 1/2 τον. και μέχρι 4 τον. δρχ. 1.320 άνω των 4 τον. και μέχρι 5 τον. δρχ. 1.430 άνω των 5 τον. και μέχρι 6 τον. δρχ. 1.540 άνω των 6 τον. και μέχρι 6 1/2 τον. δρχ. 1.610 άνω των 6 1/2 τον. και μέχρι 7 τον. δρχ. 1.680 άνω των 7 τον. και μέχρι 8 τον. δρχ. 1.760 άνω των 8 τον. και μέχρι 9 τον. δρχ. 1.830 άνω των 9 τον. και μέχρι 10 τον. δρχ 1.900 άνω των 10 τον. και μέχρι 11 τον. δρχ. 1.970 άνω των 11 τον. και μέχρι 12 τον. δρχ. 2.050 άνω των 12 τον. και μέχρι 13 τον. δρχ. 2.120 άνω των 13 τον. και μέχρι 14 τον. δρχ. 2.200 άνω των 14 τον. και μέχρι 15 τον. δρχ. 2.270 άνω των 15 τον. δρχ. 2.340
Για λεωφορεία - πούλμαν 35 δρχ. ανά θέση.
Για αυτοκίνητα των οποίων τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση μόνο την ιπποδύναμη, την ιπποδύναμη και το ωφέλιμο φορτίο ή τον αριθμό των θέσεων και το ωφέλιμο φορτίο, η κατά μήνα εισφορά καθορίζεται ως εξής:
Για κάθε ίππο 70 δραχμές.
Για κάθε θέση 35 δραχμές.
Για κάθε τόννο ωφέλιμου φορτίου ως η ανωτέρω κλίμακα.
H εισφορά του προηγούμενου εδαφίου, η υπολογιζόμενη με βάση την ιπποδύναμη, την ιπποδύναμη και το ωφέλιμο φορτίο ή τον αριθμό των θέσεων ή των θέσεων και το ωφέλιμο φορτίο, δεν δύναται σε κάθε περίπτωση να υπερβαίνει το ποσό των 2.340 δραχμών μηνιαίως.
Προκειμένου περί αυτοκινήτων μετά ρυμουλκούμενων οχημάτων, τα ρυμουλκούμενα οχήματα δεν υπόκεινται στην εισφορά του προηγούμενου εδαφίου.
Της εισφοράς του άρθρου αυτού εξαιρουνται οι χρησιμοποιούντες ή εκμεταλλευόμενοι αυτοκίνητα και ρυμουλκούμενα οχήματα ιδιωτικής χρήσης για γεωργικές, κτηνοτροφικές, πτηνοτροφικές, μελισσοκομικές, σηροτροφικές και αγροτικές εν γένει εργασίες.
γ. Τα ποσά των εισφορών αυτής της παραγράφου μπορούν να αυξάνονται μετά από γνώμη του Δ.Σ. του T.Σ.A., με απόφαση του Υπουργού Εργασίας και κοινωνικών Ασφαλίσεων, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Kυβερνήσεως.
δ. Oι διατάξεις του άρθρου 4 του ν. 984/1979 (ΦEK 244 A),του άρθρου τρίτου του ν. 1056/1980 (ΦEK 152 A`), του άρθρου 59 παράγραφος 2 του ν. 1140/1981 (ΦEK 68 A`) και του άρθρου 6 παράγραφοι 1, 2 και 5 του ν. 2079/1992 (ΦEK 142 A) καταργούνται από την έναρξη ισχύος του άρθρου αυτού.
2. Το άρθρο 6 του ν. 984/1979, όπως ισχύει με τις υπουργικές αποφάσεις Φ. 22/919/16.7.1990 (ΦEK 477 B`) και Φ. 22/1392/30.11.1990 (ΦEK 773 B`), αντικαθίσταται ως ακολούθως:
1. H υπέρ του T.Σ.A. πάγια εισφορά, περί της οποίας οι διατάξεις των περιπτώσεων ζ` και η` της παρ. 1 του άρθρου 5 του ν.δ/τος 404/1974 (ΦEK 127 A`), καθορίζεται ως ακολούθως:
α. Για την έκδοση άδειας κυκλοφορίας κάθε αυτοκινήτου I.X. δραχμές είκοσι χιλιάδες (20.000).
β. Για την έκδοση άδειας κυκλοφορίας κάθε αυτοκινήτου Δ.X. δραχμές τριάντα χιλιάδες (30.000).
γ. Για την αντικατάσταση ή ανανέωση κάθε άδειας κυκλοφορίας αυτοκινήτου δραχμές πέντε χιλιάδες (5.000).
δ. Για τη χορήγηση άδειας οδήγησης αυτοκινήτων των κατηγοριών B+E, Γ, Γ+E, Δ και Δ+E, δραχμές τριάντα χιλιάδες (30.000).
ε. Για την επέκταση άδειας οδήγησης αυτοκινήτων ή την έκδοση αντιγράφου αυτής, σε δραχμές τρεις χιλιάδες (3.000). Ειδικότερα για την επέκταση άδειας οδήγησης της κατηγορίας B στις κατηγορίες B+E ή Γ ή Γ+E ή Δ ή Δ+E, δραχμές τριάντα χιλιάδες (30.000).
2. Τα κατά την προηγούμενη παράγραφο ποσά δύνανται να αυξάνονται μετά από πρόταση του Δ.Σ. του T.Σ.A., δι` αποφάσεως του Υπουργού Εργασίας και κοινωνικών Ασφαλίσεων δημοσιευομένης στην Εφημερίδα της Kυβερνήσεως.
Αρθρο 28
Τέλη κυκλοφορίας
1. Τα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων οχημάτων και μοτοσυκλεττών αυξάνονται από 1.1.1998 κατά τριάντα τοις εκατό (30%) πλην των αλλοδαπών φορτηγών αυτοκινήτων, των οποίων τα τέλη κυκλοφορίας αυξάνονται από την πιο πάνω χρονολογία κατά εκατό τοις εκατό (100%). Αν μετά την αύξηση αυτή τα ποσά που αντιστοιχούν στην μονάδα υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας περιλαμβάνουν μέρος δραχμής, το μέρος αυτό αν είναι μέχρι και μισή μονάδα αμελείται, ενώ αν είναι πάνω από μισή μονάδα στρογγυλοποιείται στην επόμενη ακέραιη μονάδα. Από την πιο πάνω αύξηση των τελών κυκλοφορίας εξαιρούνται τα οχήματα για τα οποία τα τέλη αυτά καταβάλλονται κατά τα οριζόμενα από τις διατάξεις του άρθρου 36 του ν. 2093/1992 (ΦEK 181 A`), όπως ισχύουν, καθώς και τα επιβατικά αυτοκίνητα δημόσιας χρήσης (με ή χωρίς μετρητή).
2. Το ποσό των τελών κυκλοφορίας των μοτοποδηλάτων που ορίζεται από τις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 10 του α.ν. 236/1967 (ΦEK 238 A`) και της παραγράφου 1 του άρθρου 1 του ν.δ. 436/1974 (ΦEK 153 A`) αυξάνεται από 1.1.1998 σε δυόμισι χιλιάδες (2.500) δραχμές.
Αρθρο 32
H ισχύς του παρόντος νόμου αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Kυβερνήσεως, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά από τις επί μέρους διατάξεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!