Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Αποφάσεις - Εγκύκλιοι

Δ.Ε.Δ. Θεσ/νίκης Απόφαση Ενδικοφανούς Προσφυγής 342/11-04-2015

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ    
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ 
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ 
ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ 
Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών 
Ταχ. δ/νση: Εγνατία 45, 
Τ.Κ.: 546 30 - Θεσσαλονίκη 
Αριθ. τηλ.: 2310554268 
Αριθ. fax: 2313333258 

Θεσσαλονίκη, 11/04/2015

Αριθμός Απόφασης: 342

ΑΠΟΦΑΣΗ 

Ο ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΔΙΑΦΟΡΩΝ 

Έχοντας υπ' όψη: 

1. Τις διατάξεις :  

α. Του άρθρου 63 του ν. 4174/2013 (ΦΕΚ Α' 170). 

β. Της παρ.3 του άρθρου 47 του Ν 4331/2015 (ΦΕΚ Α' 69).  

γ. Του άρθρου 59 του πδ 111/2014 (Α' 178) «Οργανισμός του Υπουργείου Οικονομικών». 

δ. Της αριθ. Δ6Α1118225 ΕΞ 2013/24.07.2013 Απόφασης του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών (ΦΕΚ Β' 1893) «Καθορισμός της διάρθρωσης και των αρμοδιοτήτων της Υπηρεσίας Εσωτερικής Επανεξέτασης της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, καθώς και απαραίτητων λεπτομερειών λειτουργίας αυτής».  

ε. Της αριθ. Δ6Α1198069 ΕΞ 2013/30.12.2013 Απόφασης του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών (ΦΕΚ Β' 3367) «Μετονομασία και ανακαθορισμός των αρμοδιοτήτων και της εσωτερικής διάρθρωσης της Υπηρεσίας Εσωτερικής Επανεξέτασης της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών». στ. Της αριθ. Δ.ΟΡΓ.Α. 1159205ΕΞ2014 Απόφασης της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών (ΦΕΚ Β3250/4-12-2014) «Τροποποίηση και συμπλήρωση της αριθμ. Δ6Α 1058824ΕΞ2014/8-4-2014 απόφασης του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών, ως προς τις Διευθύνσεις Στρατηγικού Σχεδιασμού και Οικονομικής Διοίκησης, Επίλυσης Διαφορών και Εφαρμογής της Φορολογικής Πολιτικής και Νομοθεσίας».  

ζ. Της αριθμ. Δ.ΟΡΓ.Α 1006534ΕΞ2014 (ΦΕΚ Β'165/19-1-2015) Απόφασης του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών «Ανακαθορισμός της καθ’ ύλην αρμοδιότητας και του χρόνου έναρξης λειτουργίας του Αυτοτελούς Τμήματος Επανεξέτασης της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, καθώς και του χρόνου έναρξης λειτουργίας του Αυτοτελούς Τμήματος Επανεξέτασης, Νομικής και Διοικητικής Υποστήριξης της ίδιας Διεύθυνσης και της καθ’ ύλην αρμοδιότητας του Γραφείου Επανεξέτασης του ίδιου Τμήματος».  

η. Της αριθμ. Δ.Ε.Δ. Β1 1052867ΕΞ2015/21-4-2015 (ΦΕΚ Β' 815/7-5-2015) Απόφασης του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με την αριθμ. Δ.Ε.Δ. Β1 1035074 ΕΞ2016/3-3-2016 (ΦΕΚ Β' 748/21-3-2016) Απόφαση του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών.  

θ. Της ΠΟΛ 1002/31.12.2013 απόφασης του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων (ΦΕΚ Β' 55/16-12014). 

2. Την ΠΟΛ 1069/4-3-2014 Εγκύκλιο της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών. 

3. Την με ημερομηνία κατάθεσης ............. και με αριθμό πρωτοκόλλου ............ ενδικοφανή προσφυγή της .......................... - Α.Φ.Μ.............. με διεύθυνση ......................... κατά της με αριθμ.................. πράξης επιβολής προστίμου διαχειριστικής περιόδου 01/01/2014-31/12/2014 και τα προσκομιζόμενα με αυτήν σχετικά έγγραφα. 

4. Την με αρ..............πράξη επιβολής προστίμου διαχειριστικής περιόδου 01/01/2014-31/12/2014 της οποίας ζητείται η ακύρωση 

5. Τις από...................απόψεις της αρμόδιας φορολογικής αρχής. 

6. Την από .................εισήγηση του τμήματος επανεξέτασης της Υπηρεσίας μας. 

Επί της με ημερομηνία κατάθεσης ..................... και με αριθμό πρωτοκόλλου...................... ενδικοφανούς προσφυγής , της .................................... η οποία κατατέθηκε εμπρόθεσμα και μετά την μελέτη και την αξιολόγηση όλων των υφιστάμενων στο σχετικό φάκελο εγγράφων και των προβαλλόμενων λόγων της ενδικοφανούς προσφυγής, επαγόμαστε τα ακόλουθα: 

Με την με αρ.....................πράξη επιβολής προστίμου της Δ.Ο.Υ........................επιβλήθηκε στην προσφεύγουσα , για τη διαχειριστική περίοδο 01/01/2014-31/12/2014, πρόστιμο Κ.Φ.Α.Σ. 

α) ποσού 2.500,00€ για Μη τήρηση απλογραφικών βιβλίων κατά παράβαση των διατάξεων των άρθρων 1,2,4,9,13 Ν.4093/12(ΚΦΑΣ) που επισύρει τις κυρώσεις που προβλέπονται από τα άρθρα 54 & 55 Ν.4174/13 και 

β) ποσού 600,00 € για Μη χρήση Φ.Τ.Μ. κατά παράβαση των διατάξεων των άρθρων 1,4 Ν.1809/88 που επισύρει τις κυρώσεις του άρθρου 10 παρ.3 περ.γ3 του ν.1809/88 σε συνδυασμό με τις διατάξεις του άρθρου 5 του Ν.2523/97. 

Συγκεκριμένα με την με α/α......................εντολή προληπτικού ελέγχου του Προϊστάμενου της Δ.Ο.Υ. ................διενεργήθηκε από συνεργείο ελέγχου μερικός επιτόπιος έλεγχος εφαρμογής των διατάξεων του Ν.4093/12 Κ.Φ.Α.Σ.) στο ισόγειο της οικίας της προσφεύγουσας στον................................και διαπιστώθηκε ότι υπάρχει χώρος διαμορφωμένος ως καφενείο. Ειδικότερα εντός του κτιρίου ήταν τοποθετημένα τρία (3) τραπέζια με τα ανάλογα καθίσματα και εκτός του κτιρίου (επί του πεζοδρομίου που βρίσκεται μπροστά από την είσοδο ) υπήρχαν τοποθετημένα άλλα δύο (2) τραπέζια με τα ανάλογα καθίσματα χωρίς η ελεγχόμενη να τηρεί απλογραφικά βιβλία και να έχει προμηθευθεί Φ.Τ.Μ. 

Κατόπιν στάλθηκε η από.......................πληροφοριακή έκθεση στην Δ.Ο.Υ........................ η οποία καταλόγισε πρόστιμο 

α) για Μη τήρηση απλογραφικών βιβλίων και 

β) πρόστιμο για Μη χρήση Φ.Τ.Μ. 

H προσφεύγουσα, με την υπό κρίση ενδικοφανή προσφυγή, ζητά την ακύρωση της παραπάνω πράξης προβάλλοντας τους παρακάτω λόγους: 

1. Δεν υπάρχει διατύπωση ειδικής αιτιολογίας στο σώμα της πράξης επιβολής προστίμου ή στην έκθεση ελέγχου .Συγκεκριμένα δεν αναφέρεται 

α) αν, εκτός από τα τραπέζια και τα καθίσματα που υπήρχαν στο χώρο από την εποχή που λειτουργούσε ο σύζυγός της το καφενείο, υπήρχαν και υποτιθέμενοι πελάτες, 

β) αν υπήρχαν ποτά, εδέσματα, υλικά παρασκευής καφέ ή ροφημάτων και Άλλα προϊόντα που να αποδεικνύουν τη χρήση του χώρου ως καφενείου, την παροχή σχετικών υπηρεσιών και την πώληση προϊόντων 

γ) αν υπήρχαν μηχανές καφέ ,διαμορφωμένη κουζίνα και άλλος αναγκαίος εξοπλισμός για τη λειτουργία καφενείου και μάλιστα σε χρήση, 

δ) αν προέκυψε και από ποια στοιχεία η άσκηση δραστηριότητας και περαιτέρω η κτήση εισοδήματος από αυτήν. 

2. Δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις για τήρηση βιβλίων και στοιχείων και χρήσης ταμειακής μηχανής διότι δεν είναι επιτηδευματίας. 

Ως προς τον πρώτο και δεύτερο προσβαλλόμενο λόγο της υπό εξέταση προσφυγής 

Επειδή στην παράγραφο Ε, υποπαράγραφο Ε1, παράγραφος 1 του άρθρου 1 του Ν. 4093/2012 ‘’ΚΦΑΣ’’ ορίζεται ότι: Άρθρο 1 ‘’Υπόχρεοι απεικόνισης συναλλαγών’’! Κάθε ημεδαπό πρόσωπο των παραγράφων 1 και 4 του άρθρου 2 και των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 101 του ν. 2238/1994, κοινοπραξία, κοινωνία ή νομική οντότητα που ασκεί δραστηριότητα στην ελληνική επικράτεια και αποβλέπει στην απόκτηση εισοδήματος από εμπορική ή βιομηχανική ή βιοτεχνική ή γεωργική επιχείρηση ή από ελευθέριο επάγγελμα ή από οποιαδήποτε άλλη επιχείρηση, καθώς και οι αστικές κερδοσκοπικές ή μη εταιρείες, έχει τις υποχρεώσεις του παρόντος νόμου σχετικά με την τήρηση βιβλίων, έκδοση στοιχείων και υποβολή δεδομένων για διασταύρωση. Άρθρο 2 ’’Τρόπος απεικόνισης συναλλαγών’’ 
1. Από την απεικόνιση των συναλλαγών στα βιβλία και από τα στοιχεία πρέπει να προκύπτουν συγκεντρωτικά και αναλυτικά στοιχεία των καταχωρήσεων και να υποστηρίζονται αυτές, ώστε να είναι ευχερής η αναλυτική πληροφόρηση και εφικτή η επαλήθευση αυτών από τον φορολογικό έλεγχο, για τις ανάγκες όλων των φορολογικών αντικειμένων....Άρθρο 4 ‘’Τήρηση Απλογραφικών ή Διπλογραφικών βιβλίων’’ 1. Ο υπόχρεος απεικόνισης συναλλαγών τηρεί απλογραφικά ή διπλογραφικά βιβλία όπως ορίζεται στις παραγράφους 2 έως 5 του άρθρου αυτού ή απαλλάσσεται από την τήρηση βιβλίων όπως ορίζεται στην παράγραφο 4 του άρθρου 3 από την έναρξη κάθε διαχειριστικής του περιόδου.. 
Άρθρο 9 ‘’Διασφάλιση συναλλαγών και Διαφύλαξη Δεδομένων’’....................Κατά τη διάρκεια της διαχειριστικής περιόδου και μέχρι την υποβολή της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος, τα βιβλία τηρούνται, τα δε στοιχεία, καθώς και τα λοιπά δικαιολογητικά εγγραφών, φυλάσσονται στην επαγγελματική εγκατάσταση που αφορούν και επιδεικνύονται άμεσα στο φορολογικό έλεγχο. 

Με γνωστοποίηση στην αρμόδια δημόσια οικονομική υπηρεσία της έδρας του υπόχρεου απεικόνισης συναλλαγών μπορεί τα βιβλία να τηρούνται, τα δε στοιχεία, καθώς και τα λοιπά δικαιολογητικά εγγραφών, να φυλάσσονται σε άλλο τόπο, με την προϋπόθεση ότι επιδεικνύονται στην προθεσμία που ορίζεται από την αρμόδια φορολογική αρχή. Επίσης, με τις προϋποθέσεις του προηγούμενου εδαφίου, μπορεί τα βιβλία να ενημερώνονται σε άλλο τόπο με τα πρωτογενή φορολογικά στοιχεία και λοιπά δικαιολογητικά εγγραφών, τα οποία , μετά την ενημέρωση τους, επιστρέφονται στην επαγγελματική εγκατάσταση που αφορούν. Άρθρο 13 ‘’Θέση σε ισχύ’’ Οι διατάξεις του παρόντος Κώδικα ισχύουν από 1.1.2013. 

Επειδή στην παρ.1 του άρθρου 54 του Ν.4174/2013 ορίζεται ότι : « Για καθεμία από τις παρακάτω παραβάσεις επιβάλλεται πρόστιμο στον φορολογούμενο ή οποιοδήποτε πρόσωπο, εφόσον υπέχει αντίστοιχη υποχρέωση από τον Κώδικα ή τη φορολογική νομοθεσία που αναφέρεται στο πεδίο εφαρμογής του: α)............β)..............γ).............δ)............ε)...............στ).....................ζ)...............η) δεν συμμορφώνεται με κάθε υποχρέωση σχετική με την τήρηση βιβλίων, όπως ορίζονται στο άρθρο 13 του κώδικα. 

Περαιτέρω στην παρ.2 του ιδίου νόμου ορίζεται ::« Τα πρόστιμα για τις παραβάσεις που αναφέρονται στην παράγραφο1 καθορίζονται ως εξής α)................. β)............ γ)......... δ).............ε) δύο χιλιάδες πεντακόσια (2.500,00) ευρώ στις περιπτώσεις ε’ και ζ’ και η’ της παραγράφου 1». 

Επειδή σύμφωνα με το άρθρο 1 του Ν.1809/88 : « Οι επιτηδευματίες που πωλούν αγαθά λιανικώς ή κυρίως λιανικώς ή παρέχουν υπηρεσίες στο κοινό και τηρούν βιβλία δεύτερης ή τρίτης κατηγορίας του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων (π.δ. 186/1992, ΦΕΚ 84 A') υποχρεούνται να χρησιμοποιούν φορολογικές ταμειακές μηχανές για την έκδοση των αποδείξεων λιανικής πώλησης αγαθών και παροχής υπηρεσιών. Την υποχρέωση αυτή έχουν και οι κυρίως χονδροπωλητές επιτηδευματίες, όταν οι λιανικές τους πωλήσεις αγαθών και υπηρεσιών διενεργούνται κατά σύστημα και όχι περιστασιακά, ανεξάρτητα από το ποσοστό των πωλήσεων αυτών επί του συνόλου των ετήσιων πωλήσεών τους. Με απόφαση του προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ. της έδρας του επιτηδευματία του προηγούμενου εδαφίου μπορεί να απαλλαγεί ο επιτηδευματίας αυτός από την υποχρέωση χρησιμοποίησης φορολογικής ταμειακής μηχανής, για την έκδοση των αποδείξεων λιανικής πώλησης αγαθών ή παροχής υπηρεσιών, εφόσον συντρέχουν ειδικοί λόγοι για την απαλλαγή αυτή. Οι ιδιότητες και τα τεχνικά χαρακτηριστικά των φορολογικών ταμειακών μηχανών και τα στοιχεία που πρέπει να περιέχονται στις εκδιδόμενες από αυτές αποδείξεις ορίζονται με απόφαση του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Οι επιτηδευματίες αυτοί, αντί να χρησιμοποιούν φορολογικές ταμειακές μηχανές, μπορούν να εκδίδουν θεωρημένες διπλότυπες αποδείξεις λιανικής πώλησης αγαθών ή παροχής υπηρεσιών με τρόπο μηχανογραφικό, στις οποίες όμως πρέπει να αναγράφονται τα στοιχεία των αποδείξεων των φορολογικών ταμειακών μηχανών. Κατ' εξαίρεση, επιτρέπεται η έκδοση χειρόγραφων θεωρημένων διπλότυπων αποδείξεων λιανικής πώλησης αγαθών ή παροχής υπηρεσιών, σε ειδικές μόνο περιπτώσεις, για συναλλαγές που πραγματοποιεί ο επιτηδευματίας εκτός του κεντρικού καταστήματος ή του υποκαταστήματός του. Με απόφαση του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών, μετά από σύμφωνη γνώμη της Επιτροπής του άρθρου 7 του νόμου αυτού, μπορεί να επιτρέπεται η χρησιμοποίηση ταμειακών συστημάτων δικτύου ηλεκτρονικών υπολογιστών - ταμειακών μηχανών, αντί της χρησιμοποίησης εγκεκριμένων φορολογικών ταμειακών μηχανών, για την έκδοση των αποδείξεων λιανικής πώλησης αγαθών και παροχής υπηρεσιών». 

Επειδή στο άρθρο 4§1 του Ν. 1809/88 ορίζεται ότι: «Ο πωλητής φορολογικών ηλεκτρονικών μηχανισμών και συστημάτων εκδίδει το δελτίο αποστολής ή το τιμολόγιο - δελτίο αποστολής σε δύο επιπλέον αντίτυπα με την ένδειξη «για τη Δ.Ο.Υ. του αγοραστή», από τα οποία το ένα υποχρεούται να παραδώσει στη Δ.Ο.Υ. αυτή μέσα σε δεκαπέντε (15) ημέρες από την ημερομηνία έκδοσής του, επισυνάπτοντας φωτοαντίγραφο του δελτίου ημερήσιας κίνησης «Ζ», εγκατάστασης - έναρξης λειτουργίας του φορολογικού ηλεκτρονικού μηχανισμού. Το άλλο αντίτυπο παραδίδεται στον αγοραστή, ο οποίος υποχρεούται να το παραδώσει στη Δ.Ο.Υ. της έδρας του μέσα σε δεκαπέντε (15) ημέρες από τη λήψη του μαζί με τη δήλωση της παραγράφου 

2. Οι πιο πάνω υποχρεώσεις ισχύουν αναλόγως και στις περιπτώσεις χρηματοδοτικής μίσθωσης φορολογικής ταμειακής μηχανής ή συστήματος ή μίσθωσης πάγιου εξοπλισμού με παραχώρηση της χρήσης φορολογικής ταμειακής μηχανής ή συστήματος. Στις περιπτώσεις αυτές υποβάλλονται αντίγραφα ή φωτοαντίγραφα των σχετικών φορολογικών παραστατικών και της οικείας σύμβασης στη Δ.Ο.Υ. του χρήστη. Με την παράδοση του φορολογικού μηχανισμού ή του συστήματος παρέχεται έγγραφη εγγύηση του κατασκευαστή ή εισαγωγέα του φορολογικού μηχανισμού ή του συστήματος πενταετούς διάρκειας. Το ακριβές περιεχόμενο της εγγύησης καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών.. » 

Επειδή σύμφωνα με το άρθρο 10 του Ν.1809/88 :παρ.1 Όποιος παραβαίνει τις διατάξεις του νόμου αυτού, των αποφάσεων που εκδίδονται κατ εξουσιοδότηση του και των διατάξεων που αναφέρονται στις τεχνικές προδιαγραφές των φορολογικών ταμειακών μηχανών και συστημάτων τιμωρείται με πρόστιμα που προσδιορίζεται κατ' αντικειμενικό τρόπο. παρ.2: .Για την εφαρμογή του αντικειμενικού συστήματος ισχύουν οι εννοιολογικοί προσδιορισμοί της παραγράφου 2 του άρθρου 5 του ν. 2523/1997 (ΦΕΚ 179 Α'). 

Περαιτέρω στην §3 ορίζεται: 

3. Για όλες τις παραβάσεις εφαρμόζεται η Βάση Υπολογισμού Νο 1 (ΒΑΣ.ΥΠ.1) και συντελεστής βαρύτητας με αριθμητική τιμή που ορίζεται ως εξής:...γ) Για τους χρήστες ή κατόχους φορολογικών μηχανισμών και συστημάτων σε ένα (1)____γ.3. Η μη χρήση εγκεκριμένου και δηλωμένου ή η χρήση μη εγκεκριμένου ή μη δηλωμένου φορολογικού μηχανισμού για τη διασφάλιση των ηλεκτρονικών δεδομένων των βιβλίων λογίζεται ως μη τήρησή τους. Το ίδιο ισχύει και στην περίπτωση που ο εγκεκριμένος και δηλωμένος φορολογικός μηχανισμός έχει παραβιασθεί ή παραποιηθεί. 

Η Βάση Υπολογισμού Νο 1 (ΒΑΣ.ΥΠ.1), για τους υπόχρεους σε τήρηση απλογραφικών βιβλίων, στην §2 του Ν. 2523/97 ορίζεται σε 600 ευρώ. 

Επειδή σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 17 του Ν.2690/1999 (ΚΩΔΙΚΑΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ) «1. Η ατομική διοικητική πράξη πρέπει να περιέχει αιτιολογία, η οποία να περιλαμβάνει τη διαπίστωση της συνδρομής των κατά νόμο προϋποθέσεων για την έκδοσή της. 

2. Η αιτιολογία πρέπει να είναι σαφής, ειδική, επαρκής και να προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου, εκτός αν προβλέπεται ρητώς στο νόμο ότι πρέπει να περιέχεται στο σώμα της πράξης. 

3. Όταν η διοικητική πράξη εκδίδεται αυτεπαγγέλτως, τα αποδεικτικά στοιχεία συγκεντρώνονται με πρωτοβουλία του αρμόδιου για την έκδοσή της οργάνου ». 

Επειδή, το αρ. 64 του Ν. 4174/2013 «Κώδικας Φορολογικής Διαδικασίας» ορίζει ότι : «Η Φορολογική Διοίκηση έχει την υποχρέωση να παρέχει σαφή, ειδική και επαρκή αιτιολογία για τη νομική βάση, τα γεγονότα και τις περιστάσεις που θεμελιώνουν την έκδοση πράξεως και τον προσδιορισμό του φόρου». 

Επειδή σύμφωνα με την παρ.1 του άρθρου 28 του ν.4174/13 : « Η Φορολογική Διοίκηση κοινοποιεί εγγράφως στο φορολογούμενο τα αποτελέσματα του φορολογικού ελέγχου και τον προσωρινό διορθωτικό προσδιορισμό φόρου ο οποίος πρέπει να είναι πλήρως αιτιολογημένος. Ο φορολογούμενος δύναται να ζητά να λαμβάνει αντίγραφα των εγγράφων στα οποία βασίζεται ο διορθωτικός προσδιορισμός φόρου. Ο φορολογούμενος έχει τη δυνατότητα να διατυπώσει εγγράφως τις απόψεις του σχετικά με τον προσωρινό διορθωτικό προσδιορισμό φόρου εντός είκοσι (20) ημερών από την κοινοποίηση της έγγραφης γνωστοποίησης ». 

Εν προκειμένω κοινοποιήθηκε στην προσφεύγουσα το υπ’αριθμ.21/14/10/2014 ΥΣΕ και κλήση προς ακρόαση ,στο οποίο απάντησε με το αριθμ.πρωτ.20252/20.10.2014 υπόμνημά της. 

Επειδή όπως γίνεται δεκτό στη νομολογία (ΣτΕ 1315/1991, ΣτΕ 2056/1994), δεν υπάρχει παράλειψη τηρήσεως ουσιώδους τύπου της διαδικασίας στην περίπτωση που ο υπάλληλος της αρμόδιας φορολογικής αρχής συντάσσει έκθεση ελέγχου, η οποία όμως βασίζεται σε άλλη έκθεση, που είχε προηγουμένως συνταχθεί από υπάλληλο άλλης υπηρεσίας, οι διαπιστώσεις και τα συμπεράσματα του οποίου υιοθετούνται και από τον υπάλληλο που συντάσσει την έκθεση. 

Επειδή σύμφωνα με τα οριζόμενα στις διαπιστώσεις της από..........................έκθεσης ελέγχου : «Σε ισόγειο οικίας της ελεγχόμενης στον..............................υπάρχει χώρος διαμορφωμένος ως καφενείο. Ο Χώρος βρέθηκε ανοικτός την ώρα του ελέγχου. Εντός του κτιρίου ήταν τοποθετημένα 3 τραπέζια και καθίσματα, εκτός δε του κτιρίου υπήρχαν τοποθετημένα άλλα 2 τραπέζια με τα ανάλογα καθίσματα χωρίς η ελεγχόμενη να τηρεί απλογραφικά βιβλία κατηγορίας Κ.Φ.Α.Σ. και να έχει προμηθευθεί Φ. Τ.Μ.». 

Επειδή σύμφωνα με την από.......................πληροφοριακή έκθεση ελέγχου της Δ.Ο.Υ. Κιλκίς που διαβιβάστηκε στην Δ.Ο.Υ...........................αναφέρεται στις παρατηρήσεις ελέγχου εκτός των άλλων: «Πέραν των τοαπεζοκαθισυάτων ο χώρος ήταν εξοπλισμένος υε οικιακό εξοπλισμό ήτοι ςυγείο λευκό (όχι επαγγελματικό)και εστία πετρογκάζ. Ο χώρος βρέθηκε ανοικτός την ώρα του ελέγχου. Υπεύθυνη του χώρου ήταν η κυρία........................Σημειώνεται επίσης ,ότι δεν διαπιστώθηκε η ύπαρξη τσιγάρων καθώς και λοιπών εμπορευμάτων εκτός από μικροποσότητες καφέ και ζάχαρης». 

Εν προκειμένω ο έλεγχος της ΔΟ.Υ......................δεν προέβη σε αυθαίρετο συμπέρασμα, αλλά βασίστηκε στην από..........................πληροφοριακή έκθεση ελέγχου της Δ.Ο.Υ................, στην [5] οποία αιτιολογούνται πλήρως και εμπεριστατωμένα τα πραγματικά δεδομένα και γεγονότα που έλαβαν χώρα, το φορολογικό αδίκημα της μη τήρησης απλογραφικών βιβλίων και της μη χρήσης Φ.Τ.Μ. της προσφεύγουσας και εξ αυτού του λόγου ορθώς επιβλήθηκε πρόστιμο για μη τήρηση απλογραφικών βιβλίων και μη χρήσης Φ.Τ.Μ. 

Επειδή, οι διαπιστώσεις του ελέγχου, όπως αυτές καταγράφονται στην από.................έκθεση ελέγχου της Δ.Ο.Υ........ , επί της οποίας εδράζεται η προσβαλλόμενη πράξη επιβολής προστίμου , κρίνονται βάσιμες, αποδεκτές και πλήρως αιτιολογημένες, η υπό κρίση ενδικοφανή προσφυγή πρέπει να απορριφθεί. 

Αποφασίζουμε 

Την απόρριψη της με αριθμό πρωτ....................... ενδικοφανούς προσφυγής της ..........................- Α.Φ.Μ................... 

ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΦΕΥΓΟΥΣΑΣ-ΚΑΤΑΛΟΓΙΖΟΜΕΝΑ ΠΟΣΑ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΑ ΑΠΟΦΑΣΗ - ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ 01/01/2014-31/12/2014 

1. ΠΟΣΟ ΠΡΟΣΤΙΜΟΥ για μη συμμόρφωση με κάθε υποχρέωση σχετική με την τήρηση βιβλίων:2.500,00 € 

2. ΠΟΣΟ ΠΡΟΣΤΙΜΟΥ για μη δήλωση ΦΗΜ ή συστήματος:600,00 € 

ΜΕ ΕΝΤΟΛΗ ΤΟΥ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΥ
ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΔΙΑΦΟΡΩΝ 

Ο ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ ΤΟΥ ΑΥΤΟΤΕΛΟΥΣ
ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΗΣ, 
ΜΑΒΙΝΙΔΟΥ ΚΥΡΑΤΣΑ 

Εντελλόμεθα όπως αρμόδιο όργανο κοινοποιήσει με τη νόμιμη διαδικασία την παρούσα απόφαση στον υπόχρεο. 

Σημείωση: Κατά της απόφασης αυτής επιτρέπεται η άσκηση προσφυγής ενώπιον των αρμόδιων Διοικητικών Δικαστηρίων εντός τριάντα (30) ημερών από την κοινοποίησή της με υποχρέωση, επί ποινή απαραδέκτου άσκησης της προσφυγής, επίδοσης επικυρωμένου αντιγράφου αυτής στην Υπηρεσία μας εντός είκοσι (20) ημερών από τη λήξη της προθεσμίας για την άσκησή της (άρθ. 126 ν. 2717/99)

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!