Δ6Δ 112422ΕΞ 15-9-2014 ΕΜΠ Περί της μη παραλαβής εγγράφου (ενδικοφανούς προσφυγής κατά εκκαθαριστικού σημειώματος) από Δ.Ο.Υ.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ |
ΕΞ.ΕΠΕΙΓΟΝ-ΜΕ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΠΡΟΣ: 1. Τις Δ/νσεις της Γενικής Δ/νσης Φορολογικής Διοίκησης |
ΘΕΜΑ: «Περί της μη παραλαβής εγγράφου (ενδικοφανούς προσφυγής κατά εκκαθαριστικού σημειώματος) από Δ.Ο.Υ.».
1.- Σας στέλνουμε, συνημμένα, λόγω αρμοδιότητας, για τις δικές σας ενέργειες, φωτοαντίγραφο της αριθ. 6/8.8.2014 έγγραφης διαμαρτυρίας του κ. Γιάννη Σιάτρα, Προέδρου του Κόμματος «ΕΛΛΗΝΕΣ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΙ-ΚΙΝΗΜΑ ΠΟΛΙΤΩΝ», προς τον Υπουργό Οικονομικών, η οποία αφορά στο παραπάνω σε περίληψη θέμα και διαβιβάστηκε στην υπηρεσία μας με το αριθ.Δ2 112075 ΕΞ2014 ΕΜΠ/9.9.2014 έγγραφο της Διεύθυνσης Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού της Γενικής Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης & Ανθρωπίνου Δυναμικού της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων και παραλάβαμε την 11.9.2014.
2.- Κατά τον τομέα αρμοδιότητας μας, με την επιφύλαξη των τυχόν ειδικότερων διατάξεων πύυ ρυθμίζουν την συγκεκριμένη περίπτωση, καθώς και του γεγονότος ότι η Διεύθυνση Οργάνωσης δεν είναι αρμόδια να κρίνει τα πραγματικά περιστατικά της υπόθεσης, σας υπενθυμίζουμε ότι, σύμφωνα με τις διατάξεις:
α) του άρθρου 12 του Ν. 2690/1999 (Α’45), όπως ισχύει «Κάθε έγγραφο που περιέρχεται στην υπηρεσία με οποιονδήποτε τρόπο, καταχωρίζεται αυθημερόν στο βιβλίο εισερχομένων, κατ αύξοντα αριθμό, με χαρακτηρισμό και μνεία του θέματος στο οποίο αναφέρεται και του αριθμού των στοιχείων που το συνοδεύουν....» και
β) της παρ.5 του άρθρου 4 του Ν. 2690/1999, που προστέθηκε με την παρ.2 του άρθρου 6 του Ν.3242/2004 (ΑΊ02) «Η υπηρεσία στην οποία υποβάλλεται η αίτηση χορηγεί στον ενδιαφερόμενο απόδειξη παραλαβής, όπου περιλαμβάνονται ο οικείος αριθμός πρωτοκόλλου.....».
Σχετικές για το ίδιο θέμα είναι και οι οδηγίες που περιλαμβάνονται στο Κεφάλαιο Πέμπτο «Διακίνηση Διοικητικών Εγγράφων» του Κανονισμού Επικοινωνίας Δημοσίων Υπηρεσιών (Κ.Ε.Δ.Υ.), καθώς και τα αναφερόμενα στην παράγραφο «Β.2.10. Αιτήσεις πολιτών-πρωτοκόλληση-διεκπεραίωση» της ενότητας «Β. Συμπεριφορά και υποχρεώσεις των δημοσίων υπαλλήλων» του «Οδηγού Ορθής Διοικητικής Συμπεριφοράς» που εκδόθηκε από το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (Υ.ΔΙ.Μ.Η.Δ) και τον Συνήγορο του Πολίτη.
3.- Επισημαίνεται ότι, σύμφωνα με τα προαναφερθέντα, οι υπάλληλοι των υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών, συνεπώς και των Δ.Ο.Υ., οφείλουν να παραλαμβάνουν τις αιτήσεις των πολιτών και να τις διεκπεραιώνουν εντός των προθεσμιών που προβλέπονται από τις διατάξεις του άρθρου 4 του Ν.2690/1999, όπως ισχύει, καθώς και από την αριθ. 1097636/1212/0006Δ/3.12.2004 (ΒΊ839) Κοινή Απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης & Αποκέντρωσης και Οικονομίας & Οικονομικών.
4.- Οι υπάλληλοι των υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών οφείλουν να συμπεριφέρονται με σεβασμό και ευπρέπεια προς τους πολίτες. Προς τούτο, με το αριθ. Δ6Δ1086803ΕΞ 2012/6.6.2012 έγγραφο του Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Διοικητικής Υποστήριξης κοινοποιήθηκε, για εφαρμογή, σε αυτές ο προαναφερθείς «Οδηγός Ορθής Διοικητικής Συμπεριφοράς». Επίσης, οι θεμελιώδεις αρχές που διέπουν την δράση των υπαλλήλων του Υπουργείου, κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, έχουν καταγραφεί στον Κώδικα Ηθικής & Δεοντολογίας, που συντάχθηκε από την «Ομάδα Καταπολέμησης Διαφθοράς».
Σε κάθε περίπτωση λαμβάνονται υπόψη οι υποδείξεις των πολιτών, με σκοπό την καλύτερη εξυπηρέτησή τους και την βελτίωση των σχέσεων Διοίκησης-Πολιτών.
5.- Ενόψει των ανωτέρω, παρακαλούμε, κατά τον τομέα αρμοδιότητάς σας, να απαντήσετε στον ενδιαφερόμενο, να μας γνωστοποιήσετε την απάντησή σας και να χορηγήσετε σχετικές οδηγίες στην Δ.Ο.Υ. Αμαρουσίου, εφόσον κρίνετε ότι απαιτείται.
Συνημμένα: Το αναφερθέν στο κείμενο
Ακριβές Αντίγραφο Η Προϊσταμένη της Γραμματείας |
Η ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ ΤΗΣ Δ/ΝΣΗΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΛΕΓΑΚΗ, ΠΕ /Β’ |
Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!