ΕΦΕΕΘ: Αίτημα παράτασης νέου καθεστώτος ΦΠΑ & συγκεντρωτικών καταστάσεων.
ΕΝΩΣΗ ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ
ΝΟΜΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (Ε.Φ.Ε.Ε.Θ.)
ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ 22 - 546 26 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΤΗΛ.: 2310/554.073 - FAX: 2310/523.666
www.efeeth.gr, e-mail: efeethe@otenet.gr
ΠΡΟΣ ΤΗΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΔΗΜ. ΕΣΟΔΩΝ
Κα ΑΙΚ. ΣΑΒΒΑΪΔΟΥ
Θεσσαλονίκη 9/9/2014
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:
1) ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ κ. Γ. ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ
2) ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ
3) 14η Δ/ΝΣΗ Φ.Π.Α.
4) Γ.Γ.Π.Σ.
5) Π.Ο.Φ.Ε.Ε.
6) ΕΝΩΣΕΙΣ-ΜΕΛΗ Π.Ο.Φ.Ε.Ε.
7) Σ.Β.Β.Ε.
8) Σ.Ε.Β.Ε.
9) O.E.E.-Π.Τ.Κ.Μ.
10) Ε.Ε.Θ.
11) Β.Ε.Θ.
12) Ε.Β.Ε.Θ.
13) Ο.Ε.Ε.Θ.
14) Ο.Β.Σ.Θ.
15) Ε.Σ.Θ.
Αξιότιμη Κυρία Γενικέ,
Με το άρθρο 185 του Ν. 4261/2014,που τροποποιεί το καθεστώς ΦΠΑ, δίνεται η δυνατότητα σε επιχειρήσεις που είναι υπόχρεοι στο φόρο και ο ετήσιος κύκλος εργασιών κατά την προηγούμενη διαχειριστική περίοδο δεν υπερβαίνει τις 500.000,00 ευρώ, να καταβάλουν τον ΦΠΑ κατά το χρόνο είσπραξης της αντιπαροχής ή μέρους αυτής, που αφορά τις πραγματοποιούμενες φορολογητέες πράξεις.
Επίσης μεταξύ άλλων προβλέπεται με την παρ. 8 του ιδίου άρθρου, ότι οι υποκείμενοι στο ΦΠΑ που εντάσσονται στο ειδικό καθεστώς υποχρεούνται να τηρούν τα λογιστικά αρχεία τους (βιβλία) με τρόπο που να διαπιστώνονται οι εισπράξεις και οι πληρωμές της αντιπαροχής και να παρέχουν ηλεκτρονικά πληροφορίες στην Φορολογική Διοίκηση για τις εν λόγω εισπράξεις και πληρωμές.
Τέλος με αποφάσεις του Γ.Γ.Δ. Εσόδων θα καθοριστούν οι λεπτομέρειες εφαρμογής των εν λόγω διατάξεων και ότι θα ισχύουν για συναλλαγές που πραγματοποιούνται από 1η Οκτωβρίου 2014 και εφεξής.
Επειδή λοιπόν:
1) Οι επιχειρήσεις που έχουν δικαίωμα να ενταχθούν στο νέο σύστημα είναι πάνω από 600.000 και θα πρέπει το αργότερο μέχρι τις 9 Οκτωβρίου 2014 να υποβάλουν δήλωση μεταβολής στην αρμόδια Δ.Ο.Υ., πράγμα αδύνατο να γίνει στο μικρό χρονικό διάστημα που απομένει.
2) Οι επιχειρήσεις αυτές πρέπει να προσαρμόσουν την τήρηση των λογιστικών τους αρχείων (βιβλίων) κατά τη διάρκεια της διαχειριστικής περιόδου, πράγμα τεχνικά ακατόρθωτο.
3) Οι επιχειρήσεις πρέπει να παρέχουν ηλεκτρονικά πληροφορίες στην Φορολογική Διοίκηση για τις εν λόγω εισπράξεις και πληρωμές.
4) Οι επιχειρήσεις πρέπει να υποβάλουν ηλεκτρονικά καταστάσεις φορολογικών στοιχείων για τη διασταύρωση πληροφοριών για το 1ο και 2ο τρίμηνο 2014 μέχρι 30/9/2014 (ΠΟΛ 1176/2014).
5) Όταν αναφέρουμε επιχειρήσεις, στην ουσία εννοούμε τα Λογιστικά-Φοροτεχνικά γραφεία, τα οποία καλούνται να εκτελέσουν αυτό το τεράστιο και δυσβάσταχτο έργο, που για να υλοποιηθεί χρειάζονται χρόνο προσαρμογής, εξειδικευμένο προσωπικό και νέα υλικοτεχνική υποδομή.
Γι’ αυτό παρακαλούμε
1) Να εφαρμοστούν οι διατάξεις αυτές από 1/1/2015.
2) Να δοθεί η δυνατότητα υποβολής των μεταβολών τουλάχιστον δύο μήνες από την έναρξη εφαρμογής των διατάξεων.
3) Να ανασταλεί η υποβολή των καταστάσεων φορολογικών στοιχείων 2014 ανά τρίμηνο και να προσαρμοσθεί στις απαιτήσεις του νέου συστήματος από 1/1/2015, ούτως ώστε οι υποβαλλόμενες ηλεκτρονικές πληροφορίες για διασταύρωση να είναι ενιαίες.
Με τιμή
Για το Δ.Σ.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΔΟΒΕΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ |
Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΦΙΛΙΠΠΟΥ ΚΩΝ/ΝΟΣ |
Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!