Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Αποφάσεις - Εγκύκλιοι

ΠΟΛ. 1301/28-11-1995 Κοινοποίηση διατάξεων

YΠOIK 1076906/6358/A/0016/ΠOΛ. 1301/28.11.1995 κοινοποίηση διατάξεων κ.λπ.

1. Σας πληροφορούμε ότι δημοσιεύτηκε ο N. 2303/5.5.95 (ΦEK 80 τ.A`) με το άρθρο 12 , παρ. 1 του οποίου προστέθηκαν εδάφια στην παρ. 4 του άρθρου 63 N. 2214/94 σχετικά με το άρθρο 44 του κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (K.E.Δ.E.).

Αναλυτικότερα, όταν το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων επισπεύδει πλειστηριασμό ακινήτου, εφόσον δεν εμφανισθούν πλειοδότες, το Διοικητικό Συμβούλιο του Ταμείου είναι αρμόδιο να εγκρίνει ή μη την κατακύρωση.

2. Στη συνέχεια σας υπενθυμίζουμε την 1077728/4830/Θ/0016 εγκύκλιό μας (ΠOΛ 1236/93), σύμφωνα με την οποία τα προγράμματα πλειστηριασμού έκδοσης των Δ.O.Y., θα πρέπει να μην κοινοποιούνται στο N.Σ.K. αλλά απευθείας στις Δ.O.Y.

3. Ακόμη σας πληροφορούμε ότι, για τη διασφάλιση των συμφερόντων του Δημοσίου, θα πρέπει η κατάσχεση αυτοκινήτου από τις Δημόσιες Oικονομικές Υπηρεσίες (Δ.O.Y.) να γνωστοποιείται και στη Δ.O.Y. Φορολογίας του αυτοκινήτου σε περίπτωση κατά την οποία η κατάσχεση επιβάλλεται από άλλη Δ.O.Y. από αυτήν που τηρεί τον φάκελλο του αυτοκινήτου.

4. Ακόμη σας υπενθυμίζουμε τις ακόλουθες εγκυκλίους μας και ΠOΛ:

α) Την ΠOΛ 1123/3.6.91, περί Λειτουργίας και αρμοδιοτήτων Υπηρεσιών, (της Δ/νσης Ελέγχων).

β) Την ΠOΛ 1168/29.4.1993 περί απαρίθμησης αρμοδιοτήτων του Νομάρχη που διαμορφώθηκαν με την έκδοση του Π.Δ. 97/93, (Περιφερειακός Δ/ντής).

γ) Την εγκύκλιό μας αριθμ. 66015/ΓEN/5.6.84 περί άρσης και περιορισμού κατάσχεσης.

δ) Την εγκύκλιό μας αριθμ. 68818/ΓEN/15.6.84 περί εξάλειψης υποθήκης.

Ακολουθούν τα κείμενα των ΠOΛ 1236/93, 1123/91, 1168/93 και των εγκυκλίων 66015/84 και 68818/84 [Εκεί που αναφέρεται η λέξη Νομάρχης, εννοείται Περιφερειακός Δ/ντής με τον N. 2273/94 άρθρο 14 (ΠOΛ. 1061/95)].

YΠOIK 1075071/4654/0016/ΠOΛ. 1236/6.7.1993 ------------------------------------------

κοινοποίηση προγραμμάτων πλειστηριασμού ---------------------------------------

Επειδή έχει παρατηρηθεί να κοινοποιούνται προγράμματα πλειστηριασμού με επίσπευση Δημοσίων Oικονομικών Υπηρεσιών (Δ.O.Y.) σε διάφορες Yπηρεσίες, στις οποίες δεν προβλέπεται από τις σχετικές διατάξεις και εγκυκλίους, σας παρακαλούμε, προς αποφυγή πρόσθετης απασχόλησης και διόγκωσης των εξόδων διοικητικής εκτέλεσης, να μη γίνονται τέτοιες κοινοποιήσεις.

Yπενθυμίζουμε, για την αποφυγή χρονοβόρων διαδικασιών, ότι, σε όσες περιπτώσεις τα υπόψη προγράμματα κοινοποιούνται σε Δημόσιες Oικονομικές Υπηρεσίες, οι κοινοποιήσεις πρέπει να γίνονται απευθείας στις Δ.O.Y. αυτές και όχι μέσω του Νομικού Συμβουλίου του κράτους, στο οποίο άλλωστε δεν απαιτείται να γίνεται καμιά κοινοποίηση των ανωτέρω προγραμμάτων.

YΠOIK 1050424/3070/0009A/ΠOΛ. 1123/3.6.91 -----------------------------------------

Λειτουργία και αρμοδιότητες υπηρεσιών -------------------------------------

1. - Οπως είναι γνωστό, η διάρθρωση των υπηρεσιών του Υπουργείου Oικονομικών και οι αρμοδιότητες αυτών καθορίζονται με τον Οργανισμό του Υπουργείου Oικονομικών.

2. - Για την ομαλή και εύρυθμη λειτουργία των υπηρεσιών επιβάλλεται να τηρούνται οι αρχές και να εφαρμόζονται οι κανόνες ιεραρχίας που προβλέπονται από τον Οργανισμό και κάθε υπηρεσία να κινείται μέσα στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων της.

3. - Επειδή, όπως έχει διαπιστωθεί, οι παραπάνω αρχές δεν τηρούνται με αποτέλεσμα να υπάρχει επικάλυψη υπηρεσιών, να μη τηρείται η ιεραρχία και να δημιουργούνται προβλήματα γραφειοκρατίας και μη εύρυθμης λειτουργίας των υπηρεσιών ορίζουμε τα ακόλουθα:

α) Oι Δημόσιες Oικονομικές Υπηρεσίες (Δ.O.Y.) σε περίπτωση που συντρέχει λόγος και κρίνουν απαραίτητη τη λήψη οδηγιών, για οποιοδήποτε θέμα που τις απασχολεί, το σχετικό ερώτημα θα το απευθύνουν στην αρμόδια Επιθεώρηση και όχι στις κεντρικές Υπηρεσίες του Υπουργείου και ο αρμόδιος Επιθεωρητής φέρει την ευθύνη για απάντηση μέσα σε εύλογο χρόνο.

H απάντηση του Επιθεωρητή προς την Δ.O.Y. θα κοινοποιείται υποχρεωτικά στην αρμόδια Διεύθυνση της κεντρικής Υπηρεσίας του Yπουργείου η οποία, μετά από σχετική μελέτη του θέματος και εφόσον δεν συμφωνεί με την λύση που δόθηκε από τον Επιθεωρητή, θα επεμβαίνει διορθώνοντας ή συμπληρώνοντας κατά περίπτωση την άποψη - λύση του Επιθεωρητή, με σχετική εγκύκλιό της προς τον Επιθεωρητή και στην αρμόδια Δ.O.Y.

β) Σε περίπτωση που ο Επιθεωρητής αδυνατεί να δώσει λύση, τότε το ερώτημα θα υποβάλλεται στην αρμόδια υπηρεσία του Yπουργείου Oικονομικών με δική του αιτιολογημένη πρόταση ή γνώμη για να δοθεί σχετική απάντηση. Το ερώτημα θα κοινοποιείται υποχρεωτικά και στην Δ.O.Y. που ζήτησε οδηγίες ή πληροφορίες.

Εάν από τις Δ.O.Y. δεν τηρηθεί η παραπάνω διαδικασία και υποβάλλονται ερωτήματα ή έγγραφα στις κεντρικές Υπηρεσίες δεν θα δίδονται απαντήσεις από τις αρμόδιες Διευθύνσεις, αλλά θα διαβιβάζονται στους αρμόδιους Επιθεωρητές, οι οποίοι θα ελέγχουν τον Προϊστάμενο της Δ.O.Y. για παράβαση της παραπάνω αρχής και για την MHτήρηση της υπηρεσιακής ιεραρχίας.

γ) Εντολές στους Επιθεωρητές για έλεγχο ή έρευνα οποιουδήποτε θέματος, σύμφωνα με τον Οργανισμό, θα διαβιβάζονται μόνο από την αρμόδια Δ/νση Ελέγχων στην οποία πρέπει να απευθύνονται οι λοιπές Διευθύνσεις για θέματα που θέλουν να ερευνηθούν ή να αντιμετωπισθούν από τους Επιθεωρητές. H αρχή αυτή επιβάλλεται να τηρείται όχι μόνο από υπηρεσιακή δεοντολογία, αλλά και για να είναι σε θέση κάθε Διεύθυνση να γνωρίζει και να ελέγχει το έργο της στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων της.

Σε περίπτωση που η εντολή ελέγχου ή έρευνας δίδεται στους Επιθεωρητές από άλλη υπηρεσία, οι Επιθεωρητές δεν θα προβαίνουν σε καμία ενέργεια αλλά θα τις διαβιβάζουν στην αρμόδια Διεύθυνση Ελέγχων για τις δικές της ενέργειες.

4. - Τονίζεται ότι οι αρχές που διέπουν την Δημόσια Διοίκηση πρέπει να τηρούνται ώστε να επιτυγχάνεται η εύρυθμη, ομαλή και αποδοτική λειτουργία των υπηρεσιών.

YΠOIK 1060651/2863-26/0016/ΠOΛ. 1168/29.4.1993 ----------------------------------------------

Απαρρίθμηση αρμοδιοτήτων του Νομάρχη που διαμορφώθηκαν με την έκδοση του Π.Δ. 97/93 --------------------------------------------------------------

Με το Π.Δ. 97/1993 (ΦEK 43 A`/23-3-93) καθορίστηκαν οι αρμοδιότητες, που διατηρούνται από τον Υπουργό Oικονομικών ή τους Προϊσ/νους της κεντρικής Υπηρεσίας και τις Περιφερειακές αρχές ή όργανα διανομαρχιακού επιπέδου του Υπουργείου Oικονομικών.

O καθορισμός αυτός οδήγησε σε παράλληλη μεταβίβαση συγκεκριμένων αρμοδιοτήτων (μερικά ή ολικά) στον Νομάρχη.

Τις αρμοδιότητες του Νομάρχη, οι οποίες αναπροσδιορίστηκαν με τον καθορισμό των αρμοδιοτήτων του Yπουργού και των προϊσ/νων των κεντρικών Υπηρεσιών, απαρριθμούμε παρακάτω, όπως ισχύουν σήμερα για ενημέρωσή σας, μέχρι της κοινοποίησης σχετικής εγκυκλίου από την Δ5.

1. H έγκριση για κατακύρωση ή μη στο Δημόσιο εκπλειστηριασθέντων ακινήτων για ποσά μέχρι 20.000.000 δρχ. (N.Δ. 356/74 άρθρο 44 και Π.Δ. 347/86).

2. H άρση κατασχέσεων από περιουσιακά στοιχεία του οφειλέτη για ποσά μέχρι 20.000.000 δρχ. (B.Δ. 705/70 & Π.Δ. 347/86).

3. H έγκριση υπερθεματισμού του Δημοσίου σε ακίνητο οφειλέτη, που εκπλειστηριάζεται από τρίτο δανειστή για ποσά μέχρι 20.000.000 δρχ. (N.Δ. 356/74 αρθ. 56, Π.Δ. 347/86).

4. H έγκριση προκαταβολών ενσήμων (άρθρο 89 N. 1041/80 N.Δ. 321/69).

5. H άρση του μέτρου της απαγόρευσης εξόδου από τη χώρα για λόγους υγείας, ύστερα από σύμφωνη γνώμη της Επιτροπής του άρθρου 15 του N. 3200/55 για ποσά μέχρι 20.000.000 δρχ., οφειλέτων φυσικών ή νομικών προσώπων (N. 395/76, N. 1882/90 άρθρο 27).

6. H έγκριση της συμμετοχής εκπροσώπου του Δημοσίου σε συνέλευση πιστωτών για λογοδοσία του συνδίκου, πτωχευτική διαδικασία πτωχού οφειλέτη ή αποκατάσταση (άρθρο 553 Εμπ. Νόμου).

7. Hέγκριση της συναίνεσης για ανάκληση απόφασης κύρηξης σε πτώχευση (A.N. 635/37 αρθ. 13).

8. Hέκγριση της μη συμμετοχής εκπροσώπου του Δημοσίου σε διάσκεψη για πτωχευτικό συμβιβασμό όταν τα χρέη είναι προνομιακά (άρθρο 601 Εμπ. Νόμου).

9. H εντολή διακίνησης χρημάτων μεταξύ των Δ.O.Y. σε περίπτωση έκτακτων γεγονότων (άρθρο 65 N.Δ. 321/69).

Τέλος σημειώνουμε ότι η μεταβίβαση της αρμοδιότητας της παραγράφου 4 θα πρέπει να συνοδευτεί και με τη μεταφορά του αρχείου, που υπάρχει στην υπηρεσία μας.

Αυτό θα γίνει με νέο έγγραφό μας, που θα ακολουθήσει.

YΠOIK 66015/ΓEN/5.6.1984 ------------------------

Αρσεις ή περιορισμοί κατασχέσεων --------------------------------

Επειδή παρατηρήσαμε ότι σε μερικές περιπτώσεις, διαβιβάζονται αιτήσεις για άρση ή περιορισμό κατάσχεσης, χωρίς να συνοδεύονται απ` όλα τα στοιχεία, που είναι απαραίτητα για την εξέταση σχετικών αιτημάτων, κρίνουμε σκόπιμο να σας υπενθυμίσουμε ότι:

1. - Αν εξοφλήθηκε το χρέος, για το οποίο επιβλήθηκε κατάσχεση σε περιουσιακά στοιχεία, η άρση της κατάσχεσης θα δίνεται απ` ευθείας, από τον Διευθυντή του Ταμείου, όπου είναι βεβαιωμένο το χρέος κατά την εξόφληση.

2. - Αν δεν έχει εξοφληθεί για την εξέταση αιτήματος άρσης ή περιορισμού της κατάσχεσης πρέπει:

α) να υπάρχει αίτηση του ενδιαφερόμενου,

β) να έχει έννομο συμφέρον ο αιτών (π.χ. κύριος του ακίνητου, εγγυητής κ.λπ.),

γ) η αίτηση να υποβληθεί στο Ταμείο και να απευθύνεται στο Ταμείο, ή στην 21η Διεύθυνση του ΓΛK, ή τέλος, στην αρμόδια Νομαρχία. Αν δεν απευθύνεται σε μια από τις Yπηρεσίες αυτές, δεν πρέπει να γίνεται δεκτή,

δ) εφόσον η κατάσχεση επιβλήθηκε για χρέος ποσού κάτω από 1.000.000 δρχ., η αίτηση και τα σχετικά δικαιολογητικά θα πρέπει να διαβιβάζονται, με έγγραφό σας, στην αρμόδια Νομαρχία, προκειμένου να εκδοθεί σχετική απόφαση.

Αντίθετα, αν επιβλήθηκε για χρέος πάνω από 1.000.000 δρχ. θα διαβιβάζονται στην 21η Διεύθυνση του ΓΛK. Τα στοιχεία, που πρέπει να συνοδεύουν την αίτηση και στις δύο περιπτώσεις είναι τα παρακάτω:

I. αναλυτικός πίνακας χρεών του οφειλέτη,

II. φωτοτυπία της έκθεσης κατάσχεσης και των προγραμμάτων πλειστηριασμού, που τυχόν, εκδόθηκαν με βάση αυτήν,

III. πληροφορίες για τον οφειλέτη, τα χρέη του, τον τρόπο καταβολής των, τους τυχόν, συνυπόχρεους καταβολής των, τα λοιπά μέτρα, που έχουν ληφθεί ενδεχομένως, για τη διασφάλιση και την είσπραξη των,

IV. πληροφορίες για τα περιουσιακά στοιχεία των οποίων η αποδεύσμευση ζητείται (τυχόν βάρη, αξία κ.λπ.),

V. τυχόν πρόσθετα στοιχεία, σχετικά με τα πιο πάνω,

VI. η γνώμη του Ταμείου.

ε) Αν ο αιτών προτείνει άλλο περιουσιακό στοιχείο για την εγγραφή σ` αυτό υποθήκης ή ενέχυρου ή και την επιβολή κατάσχεσης, θα πρέπει να υπάρχουν.

I. Πρόσφατη έκθεση εκτίμησής του από αρμόδια Αρχή.

II. Πρόσφατα πιστοποιητικά βαρών και μη διεκδίκησης αν είναι ακίνητο.

III. Τίτλοι κτήσης.

IV. Βεβαίωση ότι δεν είναι δασική έκταση, εφόσον πρόκειται περί αγροτεμαχίου, ή ότι δεν είναι κατεδαφιστέο, αν είναι κτίσμα (αυθαίρετο).

Παρακαλούμε να λάβουν γνώση όλοι οι υπάλληλοι.

YΠOIK 68816/ΓEN/15.6.84 -----------------------

Εξάλειψη υποθηκών -----------------

Παίρνοντας αφορμή από ερωτήματα Ταμείων, αναφορικά με την εξάλειψη υποθηκών κρίνομε σκόπιμο να σας υπενθυμίσουμε τα παρακάτω, τα οποία πρέπει να έχετε υπόψη σας, όταν αντιμετωπίζετε σχετικά θέμετα:

1. Αιτήματα για εξάλειψη υποθηκών, που γράφτηκαν με επιμέλεια οικονομικών εφοριών, εξετάζονται απ` αυτές:

2. Αν εξοφλήθηκε ή διαγράφτηκε χρέος, για το οποίο είχε γραφτεί υποθήκη με επιμέλεια Δημόσιου Ταμείου, θα παρέχεται η συναίνεση του Διευθυντή του Ταμείου για την εξάλειψη της υποθήκης (βλ. και R 283/53 και ΓΔΠ 28/77), χωρίς προηγούμενη έγκριση.

3. Αν δεν έχει εξοφληθεί ή διαγραφεί (το χρέος για το οποίο είχε γραφτεί υποθήκη), για την εξέταση αιτήματος εξάλειψης της θα πρέπει:

α) να υπάρχει αίτηση του ενδιαφερόμενου,

β) ο αιτών να έχει έννομο συμφέρον,

γ) η αίτηση να υποβάλλεται στο Ταμείο και να απευθύνεται στο Ταμείο, ή στην 21η Διεύθυνση του Γ.Λ.K. Αιτήσεις, που δεν απευθύνονται στις Yπηρεσίες αυτές, δεν πρέπει να τις παραλαβαίνετε,

δ) η αίτηση θα διαβιβάζεται στην 21η Διεύθυνση του Γ.Λ.K.

Τα στοιχεία που πρέπει να συνοδεύουν την αίτηση είναι:

I. Αναλυτικός πίνακας χρεών του οφειλέτη.

II. Φωτοτυπία της περίληψης εγγραφής υποθήκης.

III. Πληροφορίες σχετικά με τον οφειλέτη, τα χρέη του, τον τρόπο καταβολής των τυχόν, συνυπόχρεας καταβολής των ίδιων χρεών, τα λοιπά μέτρα, που έχουν ληφθεί για τη διασφάλιση και της είσπραξής των και το ακίνητο, του οποίου η αποδέσμευσης ζητείται (βάρη, κατάσταση, αξία κ.λπ.).

IV. H πρόταση του ενδιαφερόμενου για τη διασφάλιση του χρέους.

V. Tυχόν πρόσθετα στοιχεία, που έχουν σχέση με τα πιο πάνω.

VI. H γνώμη του Ταμείου.

ε) Αν ο αιτών προτείνει άλλο περιουσιακό στοιχείο για την εγγραφή σ` αυτό υποθήκης ή ενέχυρου ή και την επιβολή κατάσχεσης είναι απαραίτητο να υπάρχουν:

I. πρόσφατη έκθεση εκτίμησης του από αρμόδια Αρχή,

II. πρόσφατα πιστοποιητικά βαρών και μη διεκδίκησης, αν είναι ακίνητο,

III. τίτλοι κτήσης,

IV. βεβαίωση ότι δεν είναι δασική έκταση εφόσον πρόκειται περί αγροτεμάχιου, ή ότι δεν είναι κατεδαφιστέο, αν είναι κτίσμα (αυθαίρετο).

Με την ευκαιρία, υπενθυμίζουμε ότι η αίτηση (μαζί με τα απαραίτητα δικαιολογητικά) για εξάλειψη υποθήκης διαβιβάζεται από μας στη Διεύθυνση Δικαστικού Γ.Λ.K. Στη συνέχεια, εκδίδεται σχετικό πρακτικό, το οποίο έχει ισχύ μόνο, μετά την έγκριση του από τον Υφυπουργό Oικονομικών.

Παρακαλούμε να λάβουν γνώση όλοι οι υπάλληλοι.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!