Α.Υ.Ο. 13685/3-10-2013 Καθορισμός του τρόπου της διαδικασίας και των οργάνων ελέγχου της επίτευξης των στόχων του Σ.Δ.Ο.Ε. και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για τη ρύθμιση των θεμάτων αυτών».
Αριθμ. 13685
ΦΕΚ Β 2551/10-10-2013
Καθορισμός του τρόπου της διαδικασίας και των οργάνων ελέγχου της επίτευξης των στόχων του Σ.Δ.Ο.Ε. και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για τη ρύθμιση των θεμάτων αυτών».
Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις της παρ. 21 του άρθρου 55 του ν. 4002/2011 «Τροποποίηση της συνταξιοδοτικής νομοθεσίας του Δημοσίου - Ρυθμίσεις για την ανάπτυξη και τη δημοσιονομική εξυγίανση - θέματα αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών, Πολιτισμού και Τουρισμού και Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης» (ΦΕΚ 180 A'/22.8.2011).
2. Τις διατάξεις της υποπαραγράφου Ε.2 της παραγράφου Ε, του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 «Έγκριση Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016 - Επείγοντα Μέτρα Εφαρμογής του ν. 4046/2012 και του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016» (ΦΕΚ 222 Α'/12.11.2012).
3. Τις διατάξεις των Π.Δ. 284/1988 «Οργανισμός Υπουργείου Οικονομικών» (ΦΕΚ 128 Α' 88) και 551/1988 «Οργανισμός Νομαρχιών, Οργάνωση Οικονομικών Υπηρεσιών» (ΦΕΚ 259 Α' 88), όπως αυτές ισχύουν.
4. Τις διατάξεις του Π.Δ. 185/2009 (ΦΕΚ 213 Α'/2009) και του Π.Δ. 189/2009 (ΦΕΚ 221 Α'/2009).
5. Τις διατάξεις του άρθρου 30 του ν. 3296/2004 «Σύσταση της Υπηρεσίας Ειδικών Ελέγχων (Υπ.Ε.Ε.) και κατάργηση του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος (Σ.Δ.Ο.Ε.)» (ΦΕΚ 253 Α'/2004), όπως αυτές ισχύουν.
6. Τις διατάξεις του Π.Δ.85/2005 «Οργάνωση της Υπηρεσίας Ειδικών Ελέγχων (Υπ.Ε.Ε.) του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών» (ΦΕΚ 122 Α'/2005), όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν με τις διατάξεις του άρθρου 88 του ν. 3842/2010 «Αποκατάσταση της φορολογικής δικαιοσύνης, αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 58 Α'/2010) και τις διατάξεις του άρθρου 6 του ν. 3943/2011 (ΦΕΚ 66 Α'/2011).
7. Τις διατάξεις του άρθρου 90 του Κώδικα που κυρώθηκε με το «άρθρο πρώτο» του Π.Δ. 63/2005 «Κωδικοποίηση της Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα» (ΦΕΚ 98 Α'/1998).
8. Την υπ' αριθμ. ΥΠΟΙΚ 07927 ΕΞ/19.12.2012 (ΦΕΚ 2574 Β'/24.9.2012) Απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Οικονομικών «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Οικονομικών Γεώργιο Μαυραγάνη».
9. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης, δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:
Ι. Διαδικασία καθορισμού στόχων
1. Η διαδικασία καθορισμού στόχων αφορά τους προϊσταμένους των οργανικών μονάδων κάθε επιπέδου της Ειδικής Γραμματείας του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος (ΣΔΟΕ), οι ποιοτικοί και ποσοτικοί στόχοι των οποίων κατά τη διάρκεια της θητείας τους καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών.
2. Οι στόχοι δύνανται να τροποποιούνται ή να αναπροσαρμόζονται κατά τη διάρκεια της θητείας του κάθε προϊσταμένου, κατ’ ανάλογο τρόπο της αυξομείωσης παραμέτρων όπως οι διαθέσιμοι πόροι και η επάρκεια του ανθρώπινου δυναμικού.
3. Οι προϊστάμενοι των οργανικών μονάδων επιπέδου Διεύθυνσης, υποχρεούνται να αποστέλλουν στις αρμόδιες Διευθύνσεις της Κεντρικής Υπηρεσίας του Σ.Δ.Ο.Ε., σε ηλεκτρονική μορφή, κατάσταση σχετικά με την πορεία υλοποίησης των στόχων που τους έχουν τεθεί, μέσα στο πρώτο πενθήμερο του επόμενου μήνα από τη λήξη του τριμήνου, αναλυτικά, ανά τμήμα, Υποδιεύθυνση και συνολικά.
4. Η θητεία κάθε προϊσταμένου λύεται αυτοδίκαια με την πάροδο ενός έτους. Σε περίπτωση επίτευξης των στόχων, μπορεί, όπως ορίζει ο νόμος, να ανανεώνεται, έως δύο φορές.
5. Αν κατά τη διάρκεια της θητείας τους ασκηθεί ποινική ή πειθαρχική δίωξη ή επιβληθεί οποιαδήποτε ποινή σε βάρος προϊσταμένου οποιουδήποτε επιπέδου, απαλλάσσεται από τα καθήκοντα του με την έκδοση σχετικής Απόφασης του Υπουργού Οικονομικών.
II. Κριτήρια και διαδικασία αξιολόγησης
Τα κριτήρια αξιολόγησης της επίτευξης των ποιοτικών και ποσοτικών στόχων των Προϊσταμένων της παρ. 21 του άρθρου 55 του ν. 4002/2011, όπως ισχύει, καθορίζονται ως ακολούθως:
Α. Ποσοτικά κριτήρια αξιολόγησης με βάση τους τεθέντες στόχους:
α. Το πλήθος των διενεργηθέντων ελέγχων, σε σχέση με τους προγραμματισθέντες. β. Βαρύτητα παραβάσεων βάσει της μοριοδότησης. γ. Χρόνος ολοκλήρωσης των ελέγχων σε σχέση με την πολυπλοκότητα το πλήθος των στοιχείων και των εμπλεκομένων επιχειρήσεων.
δ. Πλήθος εισαγγελικών παραγγελιών και ολοκλήρωση διερεύνησης τους.
Β. Ποιοτικά κριτήρια αξιολόγησης
1. Συνεισφορά στο περιβάλλον εργασίας: α. Ενεργή συμμετοχή σε ομαδική εργασία.
- Ενεργή συμμετοχή στον προσδιορισμό και στην επίλυση θεμάτων της ομάδας εργασίας.
- Ενεργή συμμετοχή σε δραστηριότητες που διατηρούν ή βελτιώνουν την αποτελεσματικότητα της ομάδας.
- Προληπτική συνεισφορά με κάθε τρόπο στη συνολική αποτελεσματικότητα της ομάδας.
β. Τήρηση εργασιακής δεοντολογίας.
Προσαρμογή και λειτουργία στο περιβάλλον εργασίας εφαρμόζοντας τους κανόνες εργασιακής δεοντολογίας και το δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα (αντικειμενικότητα, αμεροληψία, εχεμύθεια, τήρηση απορρήτου, εντιμότητα και ακεραιότητα).
2. Γνώσεις:
- Της σχετικής με τα καθήκοντα τους.
- Οικονομικών, λογιστικής και νομικής.
- Πληροφοριακών συστημάτων και δυνατότητας αξιοποίησης των δεδομένων που διαμέσου αυτών παρέχονται για ελέγχους.
3. Διαρκής ενημέρωση και/ή περαιτέρω εκπαίδευση επί φορολογικών, τελωνειακών, διοικητικών, νομικών κ.λπ. θεμάτων.
4. Εφαρμογή της γνώσης:
- Εφαρμογή της σχετικής με τα καθήκοντα τους Νομοθεσίας.
- Αποτελεσματική και αποδοτική επικοινωνία με τους συναλλασσόμενους.
- Εφαρμογή των πληροφοριακών συστημάτων.
5. Διοικητική και διαχειριστική ικανότητα.
- Ικανότητα προγραμματισμού και οργάνωσης.
- Ικανότητα ανάπτυξης ηγετικών δεξιοτήτων και δεξιοτήτων διαχείρισης ομάδας.
- Ικανότητα επικοινωνίας, καθοδήγησης και λήψης αποφάσεων.
- Ιεράρχηση προτεραιοτήτων.
- Ικανότητα διαχείρισης χρόνου.
6. Αποτελέσματα - Απόδοση.
- Βέλτιστη χρήση των διαθέσιμων ανθρώπινων και φυσικών πόρων.
- Έγκαιρη, αποτελεσματική και αποδοτική ολοκλήρωση του έργου του.
7. Αξιοπιστία - Επίβλεψη.
- Δυνατότητα αξιόπιστης ολοκλήρωσης εργασιών ή έργων δίχως ανάγκη διαρκούς επίβλεψης ανωτέρου.
Γ. Κριτήρια εξαιρετικών επιδόσεων
Για την αξιολόγηση που προβλέπεται στην παρούσα απόφαση, εκτός των ποσοτικών και ποιοτικών κριτηρίων, τα οποία συντρέχουν σωρευτικά, προστίθενται και κριτήρια εξαιρετικών επιδόσεων που αφορούν επιδόσεις που επιτυγχάνονται κατά την ανάληψη δράσης πέραν των στόχων που έχουν τεθεί, τα οποία είναι τα ακόλουθα:
α. Αποκάλυψη περιπτώσεων διαφθοράς στις οποίες εμπλέκονται υπάλληλοι.
β. Συμμετοχή σε αποκάλυψη υποθέσεων μεγάλης φοροδιαφυγής, λαθρεμπορίας, παράνομης διακίνησης όπλων, ναρκωτικών και πολιτιστικών αγαθών.
γ. Σύνταξη και υποβολή καινοτόμων μελετών και προτάσεων για την αντιμετώπιση της γραφειοκρατίας, την απλοποίηση των διαδικασιών και την καταπολέμηση της, διαφθοράς,
δ. Υπέρβαση των ετήσιων συνολικών στόχων που έχουν τεθεί.
Δ. Αξιολόγηση των Προϊστάμενων και Αναπληρωτών Προϊσταμένων επιπέδου Διεύθυνσης, Υποδιεύθυνσης και Τμήματος
Αξιολογητές ορίζονται, ανάλογα με τον αξιολογούμενο οι ακόλουθοι:
1. Για τον Προϊστάμενο και τον Αναπληρωτή Προϊστάμενο Οργανικής Μονάδας επιπέδου Διεύθυνσης της Κεντρικής Υπηρεσίας του Σ.Δ.Ο.Ε. μοναδικός αξιολογητής, ο Ειδικός Γραμματέας του Σ.Δ.Ο.Ε.
2. Για τον Προϊστάμενο και τον Αναπληρωτή Προϊστάμενο των Περιφερειακών και Επιχειρησιακών Διευθύνσεων του Σ.Δ.Ο.Ε. πρώτος αξιολογητής, οι Προϊστάμενοι των Διευθύνσεων της Κεντρικής Υπηρεσίας του Σ.Δ.Ο.Ε κατά λόγο αρμοδιότητας και δεύτερος αξιολογητής ο Ειδικός Γραμματέας του Σ.Δ.Ο.Ε.
3. Για τον Προϊστάμενο επιπέδου Υποδιεύθυνσης των Περιφερειακών και Επιχειρησιακών Διευθύνσεων του Σ.Δ.Ο.Ε. πρώτος αξιολογητής, ο Προϊστάμενος της αντίστοιχης Διεύθυνσης και δεύτερος αξιολογητής οι Προϊστάμενοι των Διευθύνσεων της Κεντρικής Υπηρεσίας του Σ.Δ.Ο.Ε κατά λόγο αρμοδιότητας.
4. Για τον Προϊστάμενο Οργανικής Μονάδας επιπέδου Τμήματος των Διευθύνσεων της Κεντρικής Υπηρεσίας του Σ.Δ.Ο.Ε. πρώτος αξιολογητής, ο Αναπληρωτής Προϊστάμενος της αντίστοιχης Διεύθυνσης και δεύτερος αξιολογητής ο Προϊστάμενος της αντίστοιχης Διεύθυνσης.
5. Για τον Προϊστάμενο επιπέδου Τμήματος των Περιφερειακών και Επιχειρησιακών Διευθύνσεων του Σ.Δ.Ο.Ε. πρώτος αξιολογητής, ο Αναπληρωτής Προϊστάμενος της αντίστοιχης Διεύθυνσης ή ο Προϊστάμενος της αντίστοιχης Υποδιεύθυνσης και δεύτερος αξιολογητής ο Προϊστάμενος της αντίστοιχης Διεύθυνσης.
Ε. Κλίμακα αξιολόγησης ποσοτικών στόχων.
1. Ο βαθμός είναι συνάρτηση του ποσοστού επίτευξης των τεθέντων στόχων. Η κλίμακα αξιολόγησης της επίτευξης των ποσοτικών στόχων κυμαίνεται, από έναν (1) μέχρι πέντε (5) βαθμούς ως ακολούθως:
Επιτευχθείς ποσοτικός στόχος | Βαθμός αξιολόγησης |
Από 87,6% μέχρι 100% | 5 |
Από 75,1% μέχρι 87,5% | 4 |
Από 62,6% μέχρι 75,0% | 3 |
Από 50,0% μέχρι 62,5% | 2 |
Από 49,9% και κάτω | 1 |
Σε περίπτωση που από πρόθεση καταχωρούνται αναληθή ή ανακριβή δεδομένα επίτευξης στόχων ή σε περίπτωση αναιτιολόγητης άρνησης καταχώρισης των στοιχείων σε αυτές, οι εμπλεκόμενοι απαλλάσσονται των θέσεων ευθύνης και διώκονται πειθαρχικά. Η ακρίβεια των στοιχείων θα ελέγχεται δειγματοληπτικά.
ΣΤ. Κλίμακα αξιολόγησης ποιοτικών στόχων.
Η κλίμακα αξιολόγησης της επίτευξης των ποιοτικών στόχων κυμαίνεται από πέντε (5) μέχρι έναν (1) βαθμό, ως εξής: Με τον βαθμό πέντε (5) αξιολογούνται οι άριστοι, με βαθμό τέσσερα (4) αξιολογούνται οι πολύ καλοί υπάλληλοι, με βαθμό τρία (3) οι καλοί οι οποίοι υπό κάποιες προϋποθέσεις ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των εργασιών, με βαθμό δύο (2) οι υπάλληλοι με σοβαρές ελλείψεις και με έναν βαθμό (1) οι υπάλληλοι οι οποίοι δεν ανταποκρίνονται στα καθήκοντα τους. Ο συνολικός βαθμός ποιοτικής αξιολόγησης αποτυπώνεται στο πηλίκο που προκύπτει από τη διαίρεση του αθροίσματος της βαθμολογίας των επτά επιμέρους κατηγοριών με τον αριθμό των κατηγοριών για κάθε έναν από τους αξιολογητές και από τη διαίρεση του αθροίσματος της βαθμολογίας των επιμέρους βαθμολογιών του κάθε βαθμολογητή με τον αριθμό των βαθμολογητών.
Η. Κλίμακα αξιολόγησης εξαιρετικών επιδόσεων
Η επίτευξη εξαιρετικών επιδόσεων αξιολογείται και βαθμολογείται ετησίως, κατόπιν γραπτής αιτιολόγησης.
Η κλίμακα αξιολόγησης των εξαιρετικών επιδόσεων μπορεί να είναι οποιαδήποτε υποδιαίρεση της μονάδας, κατά την κρίση των αξιολογητών, για κάθε κατηγορία ξεχωριστά. Η βαθμολογία αποτυπώνεται στο πηλίκο που προκύπτει από τη διαίρεση του αθροίσματος της βαθμολογίας των τεσσάρων επιμέρους κατηγοριών, με τον αριθμό των κατηγοριών για κάθε έναν από τους αξιολογητές και από τη διαίρεση του αθροίσματος της βαθμολογίας των επιμέρους βαθμολογιών του κάθε βαθμολογητή με τον αριθμό των αξιολογητών..
Θ. Συνολική Αξιολόγηση.
- Για κάθε τρίμηνο αξιολόγησης του κάθε υπαλλήλου, ο βαθμός προκύπτει ως πηλίκο της διαίρεσης του αθροίσματος του μέσου όρου της βαθμολογίας των ποσοτικών κριτηρίων και του μέσου όρου της βαθμολογίας των ποιοτικών κριτηρίων, δια του αριθμού δύο (2).
- Η ετήσια βαθμολογία του κάθε υπαλλήλου προκύπτει ως πηλίκο της διαίρεσης του αθροίσματος του ετήσιου μέσου όρου βαθμολογίας των ποσοτικών κριτηρίων και του ετήσιου μέσου όρου των ποιοτικών κριτηρίων, δια του αριθμού δύο (2).
- Ο τυχόν βαθμός εξαιρετικών επιδόσεων, δεν προστίθεται ούτε και επαυξάνει την ετήσια βαθμολογία. Υπολογίζεται ως το πηλίκο της διαίρεσης του αθροίσματος της βαθμολογίας των κατηγοριών εξαιρετικών επιδόσεων και απεικονίζεται παράλληλα με την «ετήσια βαθμολογία», ως «ετήσιος βαθμός εξαιρετικών επιδόσεων».
III. Μεταβατικές και λοιπές διατάξεις
1. Η αξιολόγηση των Προϊστάμενων Οργανικής Μονάδας επιπέδου Διεύθυνσης, Υποδιεύθυνσης ή Τμήματος των οποίων η θητεία έχει λήξει, θα γίνει με βάση τους ποσοτικούς και μόνο στόχους που τους είχαν τεθεί για το έτος 2012.
2. Η υπ' αριθμ. 719/28.2.2013 απόφαση (ΦΕΚ 253 Β'/13.02.2013) παύει να ισχύει από τη δημοσίευση της παρούσας.
3. Η απόφαση αυτή ισχύει από τη δημοσίευση της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 3 Οκτωβρίου 2013
Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΑΥΡΑΓΑΝΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!