ΠΟΛ. 1087/1993 Δικαιολογητικά που απαιτούνται για την απόδειξη της ολικής τύφλωσης και του ποσοστού αναπηριας από βαριές κινητικές αναπηριες, νοητική καθυστέρηση, φυσική αναπηρία ή ψυχική πάθηση, καθώς και διαδικασία διαπίστωση
Αριθ. 1035166/400/Α0012 ΠΟΛ. 1087: Δικαιολογητικά που απαιτούνται για την απόδειξη της ολικής τύφλωσης και του ποσοστού αναπηριας από βαριές κινητικές αναπηριες, νοητική καθυστέρηση, φυσική αναπηρία ή ψυχική πάθηση, καθώς και διαδικασία διαπίστωσης αυτών.
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΚΑΙ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΕΩΝ
Εχοντας υπόψη:
α) Τις διατάξεις της Υ.1847/1078399/1 182/0001/7.8.1992 κοινής απόφασης του Πρωθυπουργού και Υπουργού Οικονομικών, με την οποία ανατέθηκαν αρμοδιότητες στους Υφυπουργούς Οικονομικών.
β) Τις διατάξεις της παραγράφου 5 του άρθρου 3 του Ν. 2085/1992 (ΦΕΚ Α' 113), όπως αναδιατυπώθηκαν με το άρθρο 41 του Ν. 2093/1992 (ΦΕΚ Α' 181).
γ) Τις διατάξεις της παραγράφου 7 του άρθρου 8 του Ν.Δ. 3323/1955 (ΦΕΚ Α' 214), όπως αυτή προστέθηκε με την παράγραφο 16 του άρθρου 4 του Ν. 2065/1992 (ΦΕΚ Α' 113).
δ) Τις διατάξεις της παραγράφου 11 του άρθρου 8 του Ν.Δ. 3323/1955, όπως αυτή αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 16 του άρθρου 4 του Ν. 2065/1992.
ε) Τις διατάξεις του δεύτερου και τρίτου εδαφίου της παραγράφου 13 του αρθρου 8 του Ν.Δ. 3323/1955 (ΦΕΚ Α' 214), όπως ισχύει μετά την αντικατάστασή του με το άρθρο 2 του Ν. 1828/1989 (ΦΕΚ Α' 2).
στ) Τις διατάξεις των άρθρων 1 και 2 του Ν. 1904/1951, όπως αντικαταστάθηκαν με τα άρθρα 1 και 2 του Ν. 958/ 1979 (ΦΕΚ Α' 191 ).
ζ) Οτι από τις διατάξεις αυτής της απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του "Μικτού Προϋπολογισμού".
η) Την αριθ. Υ.1938/92 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Υγειας, για τη μεταβίβαση αρμοδιοτήτων, αποφασίζουμε:1. Ορίζουμε ότι σε περίπτωση που ο φορολογούμενος παρουσιάζει βαριές κινητικές αναπηρίες σε ποσοστό που υπερβαίνει το ογδόντα τοις εκατό (80%), καθώς και σε περίπτωση που αυτός ή τα πρόσωπα που συνοικούν με αυτόν και τον βαρύνουν παρουσιάζουν αναπηρία 67% και πάνω, από νοητική καθυστέρηση, φυσική αναπηρία ή ψυχική πάθηση για την απόδειξη του ποσοστού της αναπηρίας απαιτείται απόφαση της αρμόδιας Υγειονομικής Επιτροπής του Π.Δ. 61 1 /1977. Με την απόφαση αυτή θα διαπιστώνεται και βεβαιώνεται το ποσοστό της αναπηρίας του προσώπου που αφορά, αν πρόκειται για βαριές κινητικές αναπηρίες, νοητική καθυστέρηση, φυσική αναπηρια ή ψυχική πάθηση, καθώς και το χρονικό διάστημα που προ- βλέπεται ότι θα διαρκέσει η αναπηρία αυτή.
2. Σε περίπτωση που ο φορολογούμενος λαμβάνει σύνταξη από ασφαλιστικό φορέα κύριας ασφάλισης, επειδή παρουσιάζει βαριές κινητικές αναπηρίες σε ποσοστό πάνω από 80%, αντι της απόφασης που αναφέρεται στην προηγούμενη παράγραφο, ο δικαιούχος μπορεί να προσκομίσει βεβαίωση του οικείου ασφαλιστικού φορέα, από την οποία να προκύπτει ότι αυτός συνταξιοδοτείται λόγω της βαριάς κινητικής αναπηρίας σε ποσοστό πάνω από 80%, ως και το χρονικό διάστημα που προβλέπεται ότι θα διαρκέσει η αναπηρία αυτή.
3. Επίσης, σε περίπτωση που ο φορολογούμενος παρουσιάζει βαριές κινητικές αναπηριες σε ποσοστό που υπερβαίνει το ογδόντα τοις εκατό (80%), αντι των δικαιολογητικών που αναφέρονται στις δύο προηγούμενες παραγράφους, ο δικαιούχος μπορεί να προσκομίσει απόφαση της Ανωτάτης Στρατού Υγειονομικής Επιτροπής (Α.Σ.Υ.Ε.), με την οποία θα διαπιστώνεται και βεβαιώνεται το ποσοστό της αναπηρίας, αν πρόκειται για βαριές κινητικές αναπηρίες, καθώς και το χρονικό διάστημα που προβλέπεται ότι θα διαρκέσει η αναπηρία αυτή.
4. Εξάλλου εάν ο φορολογούμενος ειναι ολικώς τυφλός, αντι του δικαιολογητικού που ορίζεται στην περίπτωση α` του άρθρου 6 της 1022755/216/Α0012/ ΠΟΛ.1057/ 12.2.1993 απόφασης του Υπουργού Οικονομικών, μπορεί να προσκομίσει βεβαίωση ότι είναι γραμμένος στα γενικά μητρώα τυφλών που τηρούνται από τις Διευθύνσεις ή τα Τμήματα Κοινωνικής Πρόνοιας των Νομαρχιών της χώρας. Αυτό καθόσον α) κατά την έννοια του άρθρου 1 του Ν. 1904/1951, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 1 του Ν. 958/1979, "τυφλός νοείται παν πρόσωπον, το οποίον στερείται παντελώς της αντιλήψεως του φωτός ή του οποίου η οπτική οξύτης ειναι μικρότερη του ενός εικοστού (1/20) της φυσιολογικής τοιαύτης" και β) κατά το άρθρο 2 του Ν. 1904/1951, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 2 του Ν. 958/1979, για να τύχει ο τυφλός των ευεργετημάτων του Ν. 1904/1951 πρέπει να ειναι γραμμένος στα πιο πάνω μητρώα τυφλών και να είναι εφοδιασμένος δι` ειδικού δελτίου τυφλότητας.
5. Τα πιο πάνω δικαιολογητικά υποβάλλονται από το δικαιούχο μαζί με την ετήσια δήλωση φορολογιας εισοδήματος, του οικείου οικονομικού έτους.
Οταν προβλέπεται ότι η τύφλωση ή η αναπηρία θα διαρκέσει ολόκληρη τη ζωή του φυσικού προσώπου, τα παραπάνω δικαιολογητικά συνυποβάλλονται με την ετήσια δήλωση Ορκολογίας εισοδήματος των δικαιούχων μόνο μια φορά.
Αν η τύφλωση ή η αναπηρία είναι περιορισμένης χρονικής διάρκειας πρέπει να υποβάλλονται νέα δικαιολογητικά, μετά τη λήξη της περιόδου διάρκειάς της.
6. Για την έκδοση της απόφασης της Υγειονομικής Επιτροπής του Π.Δ. 611/1977 πρέπει να υποβάλλεται σχετική αιτηση στη Διεύθυνση ή στο Τμήμα Υγιεινής της περιφέρειας που έχει την κατοικία του ο ανάπηρος ή το ανά- πηρο πρόσωπο που βαρύνει το φορολογούμενο.
Στην αίτηση αυτή επισυνάπτεται έκθεση του αγροτικού ιατρού ή ιατρού του υγειονομικού σταθμού ή νοσηλευτικού ιδρύματος ή άλλου ιατρού που παρακολουθει τον ανάπηρο, στην οποία να περιγράφεται με λεπτομέρεια η φύση της πάθησης ή βλάβης την οποία αφαιρεί ο ίδιος ή το προ- στατευόμενο ανάπηρο μέλος της οικογένειάς του.
7. Οι Υγειονομικές Επιτροπές του Π.Δ. 611/1977 δικαιούνται, για υποβοήθηση του έργου τους, να ζητούν από τους εξεταζόμενους ή από τα Κρατικά Νοσηλευτήρια ή από ιδιωτικές κλινικές ή άλλες Αρχές, κάθε στοιχείο που είναι απαραίτητο για τη διαμόρφωση κρίσης, ως και να πα- ραγγείλουν την ενέργεια κάθε είδους κλινικής ή εργαστηριακής εξέτασης και να υποβάλλουν σε παρατήρηση αυτόν που εξετάζουν, για χρονικό διάστημα που αυτές καθορίζουν. Αν αυτός που πρόκειται να εξετασθει, για να διαπιστωθεί η αναπηρία του, δεν μπορεί να προσέλθει ενώπιον της Υγειονομικής Επιτροπής για να εξετασθεί, παραγγέλλεται από αυτή, για εξακρίβωση αυτού του λόγου, η εξετασή του από ένα μέλος της, εφόσον ειναι ευχερής η αυθημερόν μετάβαση και επιστροφή του ιατρού, διαφορετικά η εξέταση αυτή αναθέτεται σ` άλλον ιατρό δημόσιο υπάλληλο ή υπάλληλο Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου. Η Υγειονομική Επιτροπή μπορεί να αναθέσει σε αυτόν τον ιατρό την εξακρίβωση του λόγου εξαιτίας του οποίου αδυνατεί να πρόσέλθει ενώπιον αυτής ο υπό εξέταση. Ταυτόχρονα μπορεί να αναθέσει στον ίδιο ιατρό την εξέταση του ενδιαφερομένου, αναφορικά με τη φύση και την έκταση της πάθησης ή της σωματικής βλάβης αυτού. Ο ιατρός αυτός υποβάλλει τη γνωμάτευσή του στην Υγειονομική Επιτροπή, η οποία, συνεκτιμώντας και τη γνωμάτευση αυτή, αποφαίνεται οριστικά σχετικά με την αναπηρία του ή για την ανάγκη νέας εξέτασης αυτού.
8. Κατά των οικείων αποφάσεων των Πρωτοβάθμιων Υγειονομικών Επιτροπών που εδρεύουν σε κάθε Νομό, επιτρέπεται προσφυγή ενώπιον των Δευτεροβάθμιων Υγειονομικών Επιτροπών, σύμφωνα με τις κειμενες διατά- ξεις. Για την άσκηση προσφυγής από τον αρμόδιο Προϊστάμενο Δ.Ο.Υ., απαιτείται έγγραφη γνώμη του αρμόδιου Επιθεωρητή Δ.Ο.Υ. Σε περίπτωση απουσίας ή κωλύματος του Επιθεωρητή αυτού, η σχετική γνώμη διατυπώνεται από τον νόμιμο αναπληρωτή του ή τον Προϊστάμενο της οικείας Επιθεώρησης Δ.Ο.Υ.
9. Μέχρι τη δημοσίευση της απόφασης αυτής εφαρμόζονται ανάλογα οι διατάξεις της 1006352/38/0012 / ΠΟΛ 1009 /1989 απόφασής μας.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 9 Μαρτίου 1993
ΟΙ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΓΕΙΑΣ, ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΕΩΝ
ΜΙΧ. ΓΑΛΕΝΙΑΝΟΣ ΦΑΝΗ ΠΑΛΛΗ - ΠΕΤΡΑΛΙΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!