Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Φορολογία εισοδήματος

νέα ερώτηση

Αφορολόγητο, πρόσθετες πιστωτικές κάρτες.

Καλησπέρα σας,

  Θα ήθελα να σας ζητήσω μια διευκρίνιση, αν έχει καταστεί σαφές και σε εσάς βέβαια, σε σχέση με την ΠΟΛ. 1062/2017 για τις δαπάνες κάλυψης του αφορολόγητου και πιο συγκεκριμένα για το θέμα των πρόσθετων πιστωτικών καρτών.

  Σε σημείο της σχετικής διευκρινιστικής απόφασης αναφέρεται:

"Επισημαίνεται ότι στις περιπτώσεις κοινών τραπεζικών λογαριασμών σε χρηματοπιστωτικά ιδρύματα (κάθε μορφής στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό) οι πραγματικοί δικαιούχοι, οι οποίοι καθορίζονται με βάση τις πραγματικές περιστάσεις, μπορούν να χρησιμοποιούν τους εν λόγω λογαριασμούς ανάλογα με τις πραγματοποιούμενες δαπάνες τους. Τα ίδια ισχύουν και για πιστωτικές κάρτες με δικαιούχους κύρια και πρόσθετα μέλη.".

Με βάση την παράγραφο αυτή, αντιλαμβάνομαι ότι είναι δυνατός ο επιμερισμός των δαπανών που χτίζουν αφορολόγητο στους φορολογούμενους, ανάλογα με το αν αυτοί είναι κάτοχοι κύριας ή πρόσθετης πιστωτικής κάρτας.

Εδώ όμως υπάρχουν κάποια πρακτικά θέματα, σε σχέση με τις τράπεζες.

Υπάρχουν τράπεζες (π.χ. Eurobank) οι οποίες έχουν ήδη βάλει σε εφαρμογή την σχετική διευκρινιστική εγκύκλιο με αποτέλεσμα να επιμερίζουν (στις σχετικές εφαρμογές τους) τις δαπάνες στο σωστό ΑΦΜ, ανάλογα με το αν οι δαπάνες αυτές γίνονται από το μέλος με την κύρια κάρτα ή αυτό με την πρόσθετη.

Αντίθετα, υπάρχουν άλλες τράπεζες, π.χ. ALPHA Bank οι οποίες λειτουργούν ακόμα με την αρχική ερμηνεία του νόμου σε σχέση με το κτίσιμο του αφορολόγητου, οι οποίες δεν κάνουν τον προαναφερόμενο επιμερισμό, χρεώνοντας όλες τις δαπάνες στο ΑΦΜ του κύριου μέλους.

Το ερώτημα είναι λοιπόν το εξής:

Άσχετα με το πως (σε ποιο ΑΦΜ) επιμερίζει (ή δεν επιμερίζει) η κάθε τράπεζα τις δαπάνες των πιστωτικών καρτών (κύριων και πρόσθετων) θα μπορεί ο φορολογούμενος με πρόσθετη πιστωτική κάρτα (με βάση και την διευκρινιστική εγκύκλιο) να χρεώνεται με τις σχετικές δαπάνες που τον αφορούν και είναι σαφώς (και από τον λογαριασμό που εκδίδεται) χρεωμένες στην πρόσθετη κάρτα;

Σε συνέχεια του προηγούμενου, ο σχετικός κωδικός της φορολογικής δήλωσης θα επιδέχεται διόρθωσης από τον φορολογούμενο (όπως π.χ. αυτός των τόκων καταθέσεων) ή θα είναι κάτι προσυμπληρωμένο (που δεν θα επιδέχεται αλλαγής) με βάση αυτό που (λανθασμένα ενδεχομένως) θα στέλνει η κάθε τράπεζα;

Θα ήθελα επίσης να ενημερώσω ότι η ίδια ερώτηση στο site της ΓΓΠΣ, δεν έλαβε καμία ουσιαστική απάντηση (ως συνήθως). 

Εύχομαι να μην σας κούρασα (πολύ) και σας ευχαριστώ προκαταβολικά,

Με εκτίμηση,

Νισυραίος Ευάγγελος