Τιμολόγηση από χώαρ Ε.Ε. σε Ελλάδα και αποστολή εμπορευμάτων από τρίτη χώρα στην Ελλάδα
Ιταλική εταιρεία θέλει να πουλήσει εμπορεύματα σε Έλληνα πελάτη τα οποία θα έρθουν από τρίτη χώρα (Κίνα) CIF σε ελληνικό λιμάνι όπου και θα παραληφθούν από τον Έλληνα πελάτη. Ο πελάτης στην Ελλάδα δε θέλει να κάνει τον εκτελωνισμό στο όνομά του, οπότε αυτό θα το αναλάβει η Ιταλική εταιρεία.
Χρειάζεται η Ιταλική εταιρεία να ορίσει φορολογικό αντιπρόσωπο μέσω του οποίου θα πραγματοποιηθεί ο εκτελωνισμός?
Διαβάζοντας την ΠΟΛ.1113/2013 καταλαβαίνω ότι η Ιταλική εταιρεία μπορεί να λάβει ηλεκτρονικά ελληνικό ΑΦΜ μέσω του οποίου θα πραγματοποιήσει τις όποιες πράξεις στην Ελλάδα για τις οποίες προκύπτει φόρος και με αυτό το ΑΦΜ θα κάνει και τις περιοδικές δηλώσεις ΦΠΑ, επομένως δε χρειάζεται να οριστεί φορολογικός αντιπρόσωπος για τις πράξεις της Ιταλικής εταιρείας στην Ελλάδα, ούτε να τηρεί ξεχωριστά βιβλία για τις πράξεις που πραγματοποιούνται με το ελληνικό ΑΦΜ. (Ούτως ή άλλως σύμφωνα με την ΠΟΛ.1011/2011 ο φορολογικός αντιπρόσωπος δεν υποχρεούται να τηρεί βιβλία). Δηλαδή, η Ιταλική εταιρεία μπορεί να πραγματοποιεί τους εκτελωνΙσμούς χρησιμοποιώντας το ελληνικό ΑΦΜ, όλες οι χρεώσεις για τα έξοδα της εισαγωγής να χρεωθούν στο ελληνικό ΑΦΜ και στη συνέχεια η Ιταλική εταιρεία να τιμολογήσει απευθείας τον Έλληνα πελάτη αναγράφοντας στο τιμολόγιο και το ελληνικό ΑΦΜ και χρεώνοντας το συντελεστή ΦΠΑ που αναλογεί στη συναλλαγή που έγινε στην Ελλάδα (13%). Είναι σωστό το παραπάνω σκεπτικό?
Επίσης, γνωρίζετε αν οι ΠΟΛ.1113/2013, ΠΟΛ.1011/2011 και ΠΟΛ.1010/2003 (που αναφέρεται στον φορολογικό ΕΚΠΡΌΣΩΠΟ) ισχύουν και με τον ΚΦΑΣ ή έχει αλλάξει κάτι.? Διαβάζοντας μία απάντηση του Υπουργείου του 2013 ανέφερε ότι βάσει της ΠΟΛ.1113/2013 δεν είναι απαραίτητος ούτε ο φορολογικός εκπρόσωπος της ΠΟΛ.1010/2003. Έχει αλλάξει κάτι σε σχέση με τους φορολογικούς αντιπροσώπους/εκπροσώπους?