Εκσυγχρονίστε και αναβαθμίστε τη ψηφιακή υποδομή του λογιστικού σας γραφείου!

Μάθετε περισσότερα

Ο φορολογικός σας σύμβουλος! Αποκτήστε πρόσβαση στη γνώση από €8,33/ μήνα.

Μάθετε περισσότερα

Αποφάσεις - Εγκύκλιοι

Π.Υ.Σ. 4/2022 Τροποποίηση της ΠΥΣ «Σύσταση, συγκρότηση και λειτουργία Κυβερνητικής Επιτροπής Κρατικής Αρωγής»

ΠΡΑΞΕΙΣ ΥΠΟΥΡΓΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ Πράξη 4 της 14.2.2022

ΦΕΚ A' 26/17.02.2022

Τροποποίηση της υπ’ αρ. 3/29.3.2021 Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου «Σύσταση, συγκρότηση και λειτουργία Κυβερνητικής Επιτροπής Κρατικής Αρωγής» (Α’ 56).

ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις:

α) Των άρθρων 4, 5, 8, 9 και της παρ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης» (Α’ 133),

β) του άρθρου 90 του Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα (π.δ. 63/2005, Α’ 98),

γ) του ν. 4797/2021 «Κρατική αρωγή προς επιχειρήσεις και μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα φορείς για θεομηνίες, επείγουσες ρυθμίσεις για τη στήριξη της οικονομίας, συμπληρωματικός κρατικός προϋπολογισμός και συνταξιοδοτική ρύθμιση και λοιπές επείγουσες διατάξεις» (Α’ 66), ιδίως δε του άρθρου 13,

δ) του π.δ. 80/2019 «Διορισμός του Κυριάκου Μητσοτάκη του Κωνσταντίνου, Αρχηγού του Κόμματος της "Νέας Δημοκρατίας" (Ν.Δ.), ως Πρωθυπουργού» (Α’ 118),

ε) του π.δ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 121 και Α’ 126 διορθώσεις σφαλμάτων),

στ) του π.δ. 6/2020 «Διορισμός Υπουργού και Αναπληρωτή Υπουργού» (Α’ 5),

ζ) του π.δ. 62/2020 «Διορισμός Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 155),

η) του π.δ. 2/2021 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 2),

θ) του π.δ. 56/2021 «Διορισμός Υπουργού και Υφυπουργών» (Α’ 142),

ι) του π.δ. 68/2021 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρώτριας Υπουργού και Υφυπουργών» (Α’ 155),

ια) του π.δ. 71/2021 «Διορισμός Υπουργού και Υφυπουργού» (Α’ 162),

ιβ) του π.δ. 8/2022 «Διορισμός Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων» (Α’ 19),

ιγ) της υπ’ αρ. 3/29.3.2021 Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου «Σύσταση, συγκρότηση και λειτουργία Κυβερνητικής Επιτροπής Κρατικής Αρωγής» (Α’ 56), όπως τροποποιήθηκε με την υπ’ αρ. 38/4.10.2021 Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου (Α’ 184) και

ιδ) της υπό στοιχεία Υ38/13.12.2021 απόφασης του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό στον Πρωθυπουργό, Χρήστο Τριαντόπουλο» (Β’ 5823).

2. Την ανάγκη τροποποίησης της υπ’ αρ. 3/29.3.2021 Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου, προκειμένου να διευρυνθούν οι αρμοδιότητες της Κυβερνητικής Επιτροπής Κρατικής Αρωγής, να προστεθούν νέα μέλη και να προβλεφθεί η δυνατότητα σύστασης ομάδων εργασίας.

3. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας Πράξης δεν προκαλείται πρόσθετη δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού.

4. Την εισήγηση του Υπουργού Οικονομικών.

5. Την πρόταση του Πρωθυπουργού, αποφασίζει:

Άρθρο πρώτο

Ανασυγκρότηση της Κυβερνητικής Επιτροπής Κρατικής Αρωγής και αναπλήρωση των μελών της - Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπ’ αρ. 3/29.3.2021 Π.Υ.Σ.

Στο άρθρο 2 της υπ’ αρ. 3/29.3.2021 Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου, α) τροποποιείται η παρ. 1, όσον αφορά στη συγκρότηση της Κυβερνητικής Επιτροπής Κρατικής Αρωγής, β) τροποποιείται το δεύτερο εδάφιο της παρ. 2 όσον αφορά στην αναπλήρωση του Διοικητή της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας (Ε.Α.Δ.), και το άρθρο 2 διαμορφώνεται ως εξής:

«Άρθρο 2

Συγκρότηση

1. Η Επιτροπή συγκροτείται και αποτελείται από:

α) τον Υφυπουργό στον Πρωθυπουργό, αρμόδιο για τον συντονισμό των δράσεων των συναρμόδιων υπουργείων και φορέων, σε θέματα κρατικής αρωγής και αποκατάστασης του φυσικού και του ανθρωπογενούς περιβάλλοντος από φυσικές καταστροφές, ως Πρόεδρο,

β) τον Γενικό Γραμματέα Οικονομικής Πολιτικής του Υπουργείου Οικονομικών,

γ) τον Γενικό Γραμματέα Δημοσιονομικής Πολιτικής του Υπουργείου Οικονομικών,

δ) τον Γενικό Γραμματέα Φορολογικής Πολιτικής και Δημόσιας Περιουσίας του Υπουργείου Οικονομικών,

ε) τον Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Επενδύσεων και Εταιρικού Συμφώνου για το Πλαίσιο Ανάπτυξης (Ε.Σ.Π.Α.) του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων,

στ) τον Γενικό Γραμματέα Βιομηχανίας του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων,

ζ) τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας,

η) τον Γενικό Γραμματέα Εργασιακών Σχέσεων του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων,

θ) τον Γενικό Γραμματέα Κοινωνικών Ασφαλίσεων του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων,

ι) τον Γενικό Γραμματέα Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας,

ια) τον Γενικό Γραμματέα Δασών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας,

ιβ) τον Γενικό Γραμματέα Εσωτερικών και Οργάνωσης του Υπουργείου Εσωτερικών,

ιγ) τον Γενικό Γραμματέα Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης,

ιδ) τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών,

ιε) τον Γενικό Γραμματέα Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής,

ιστ) τον Γενικό Γραμματέα Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων,

ιζ) τον Γενικό Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας,

ιη) τον Γενικό Γραμματέα Συντονισμού της Προεδρίας της Κυβέρνησης,

ιθ) τον Διοικητή της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας (Ε.Α.Δ.), και

κ) τον Πρόεδρο του Ελληνικού Οργανισμού Γεωργικών Ασφαλίσεων (Ε.Λ.Γ.Α.), ως μέλη.

2. Σε περίπτωση απουσίας ή κωλύματος, ο Πρόεδρος αναπληρώνεται από τον Γενικό Γραμματέα Οικονομικής Πολιτικής του Υπουργείου Οικονομικών. Ο αναπληρωτής κάθε μέλους της Επιτροπής υποδεικνύεται από το τακτικό μέλος και είναι υψηλόβαθμο στέλεχος των υπηρεσιών της αντίστοιχης Γραμματείας, της Ε.Α.Δ. ή του Ε.Λ.Γ.Α., κατά περίπτωση.».

Άρθρο δεύτερο

Αρμοδιότητες - Τροποποίηση της περ. α’, αντικατάσταση της περ. στ’, προσθήκη περ. στα’ στο άρθρο 3 της υπ’ αρ. 3/29.3.2021 Π.Υ.Σ.

Στο άρθρο 3 της υπ’ αρ. 3/29.3.2021 Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου, α) στην περ. α’ μετά από τις λέξεις «προς επιχειρήσεις» προστίθενται οι λέξεις «και φυσικά πρόσωπα», β) αντικαθίσταται η περ. στ’, γ) προστίθεται νέα περ. στα’ και το άρθρο 3 διαμορφώνεται ως εξής:

«Άρθρο 3

Αρμοδιότητες

Στο πλαίσιο επίτευξης του σκοπού της, η Επιτροπή είναι αρμόδια για:

α) την προώθηση των κατάλληλων μέτρων νομοθετικής, κανονιστικής και οργανωτικής φύσης για την αντιμετώπιση των εντοπισμένων αναγκών, καθώς και για την ιεράρχηση των προτεραιοτήτων ως προς την κατανομή των διαθέσιμων πόρων για την προώθηση στοχευμένων μέτρων κρατικής αρωγής προς επιχειρήσεις και φυσικά πρόσωπα,

β) τον συντονισμό των ενεργειών για την άμεση και ταχεία έκδοση των απαιτούμενων κανονιστικών πράξεων για τον προσδιορισμό των ζημιών στις περιπτώσεις κρατικής αρωγής, μετά από θεομηνίες,

γ) τον προσδιορισμό των μέτρων κρατικής αρωγής που θα αξιοποιηθούν σε κάθε περίπτωση θεομηνίας, σε συνέχεια ενημέρωσης και παροχής γνώμης από τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας και από εμπειρογνώμονες ως προς τις υφιστάμενες ανάγκες,

δ) τον συντονισμό και την προώθηση των διαδικασιών αποζημίωσης πληγέντων, μετά από θεομηνίες,

ε) τον συντονισμό των διαδικασιών για την παροχή πόρων στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης για την πρώτη αποκατάσταση των ζημιών και την άμεση ενίσχυση των πληγέντων για πρώτες ανάγκες, μετά από θεομηνίες,

στ) την καταγραφή, τον προσδιορισμό των αναγκών, την εισήγηση ως προς την κατανομή πόρων και την εισήγηση ειδικότερων όρων ένταξης στο πλαίσιο ειδικών προγραμμάτων του άρθρου 130 του ν. 4635/2019 (Α’ 167) με αντικείμενο την πρόληψη και αποκατάσταση ζημιών ιδιωτών, επιχειρήσεων, δημοσίων υποδομών και φυσικού περιβάλλοντος μετά από θεομηνίες, σύμφωνα με τα ειδικότερα οριζόμενα στις αποφάσεις έγκρισης των εν λόγω προγραμμάτων και σε συνέχεια ενημέρωσης και παροχής γνώμης από τα συναρμόδια Υπουργεία, στα) τον εντοπισμό, την καταγραφή και την παρακολούθηση ιδιαίτερων συνθηκών και υποδομών, που δύνανται να επηρεάζουν τα έργα πρόληψης, αποκατάστασης και ανασυγκρότησης ή λειτουργούν επιβαρυντικά στις ζημιές που επέρχονται από θεομηνίες, καθώς και των ζημιών που προκαλούνται σε υποδομές μετά από θεομηνίες,

ζ) τον συντονισμό του εντοπισμού των κατά περίπτωση κατάλληλων εργαλείων για τη χρηματοδότηση σχεδίων ανασυγκρότησης, ιδίως από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και την Αναπτυξιακή Τράπεζα του Συμβουλίου της Ευρώπης,

η) τη διασφάλιση της εναρμόνισης της χώρας με την ενωσιακή νομοθεσία και τα διεθνή πρότυπα για τις κρατικές ενισχύσεις στο συγκεκριμένο πεδίο, και

θ) την εισήγηση της ενεργοποίησης των αναγκαίων μέτρων, καθώς επίσης της εισαγωγής των αναγκαίων θεσμικών, διοικητικών, νομοθετικών και οργανωτικών ρυθμίσεων αναφορικά με τις περ. α) έως η) προς τους συναρμόδιους Υπουργούς.».

Άρθρο τρίτο

Ομάδες εργασίας - Προσθήκη άρθρου 5Α στην υπ’ αρ. 3/29.3.2021 Π.Υ.Σ.

Στην υπ’ αρ. 3/29.3.2021 Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου προστίθεται άρθρο 5Α ως εξής:

«Άρθρο 5Α

Ομάδες εργασίας

Για την υποβοήθηση του έργου της, η Επιτροπή συστήνει ομάδες εργασίας από εξειδικευμένο προσωπικό του δημόσιου τομέα, όπως αυτός ορίζεται στο άρθρο 14 του ν. 4270/2014 (Α’ 143) ή και ιδιώτες εμπειρογνώμονες, ορίζει τον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας τους και τις αρμοδιότητές τους και παρακολουθεί το έργο τους.».

Άρθρο τέταρτο

Αποζημίωση μελών ομάδων εργασίας - Τροποποίηση του άρθρου 7 της υπ’ αρ. 3/29.3.2021 Π.Υ.Σ.

Στο άρθρο 7 της υπ’ αρ. 3/29.3.2021 Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου προστίθεται δεύτερο εδάφιο και το άρθρο 7 διαμορφώνεται ως εξής:

«Άρθρο 7

Στα μέλη της Επιτροπής δεν καταβάλλεται οποιαδήποτε αμοιβή ή αποζημίωση. Στα μέλη των ομάδων εργασίας που συστήνονται σύμφωνα με το άρθρο 5Α δεν καταβάλλεται αμοιβή ή αποζημίωση για τη συμμετοχή τους, πέραν των προβλεπομένων κατά περίπτωση από τις κείμενες διατάξεις.».

Άρθρο πέμπτο

Υποχρεώσεις φορέων και υπηρεσιών του Δημοσίου - Τροποποίηση του άρθρου 8 της υπ’ αρ. 3/29.3.2021 Π.Υ.Σ.

Στο άρθρο 8 της υπ’ αρ. 3/29.3.2021, Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου α) στις περ. α), β) και γ) μετά από τη λέξη «Επιτροπή» προστίθενται οι λέξεις «και τις ομάδες εργασίας που συστήνονται σύμφωνα με το άρθρο 5Α», β) στην περ. γ) οι λέξεις «στο έργο της» αντικαθίστανται από τις λέξεις «στο έργο τους», και το άρθρο 8 διαμορφώνεται ως εξής:

«Άρθρο 8

Υποχρεώσεις φορέων και υπηρεσιών του Δημοσίου

Όλες οι υπηρεσίες και οι φορείς του Δημοσίου οφείλουν να:

α) συνεργάζονται με την Επιτροπή και τις ομάδες εργασίας που συστήνονται σύμφωνα με το άρθρο 5Α για τη διαμόρφωση, προώθηση και υλοποίηση των εισηγήσεων, προτάσεων και αποφάσεών τους,

β) ενημερώνουν την Επιτροπή και τις ομάδες εργασίας που συστήνονται σύμφωνα με το άρθρο 5Α για την πορεία υλοποίησης των αποφάσεών τους,

γ) παρέχουν έγκαιρα στην Επιτροπή και στις ομάδες εργασίας που συστήνονται σύμφωνα με το άρθρο 5Α τις αναγκαίες πληροφορίες και στοιχεία, καθώς και κάθε διευκόλυνση και συνδρομή στο έργο τους.».

Η πράξη αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Ο Πρωθυπουργός

ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ

Τα Μέλη του Υπουργικού Συμβουλίου

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΙΚΡΑΜΜΕΝΟΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΤΑΪΚΟΥΡΑΣ, ΣΠΥΡΙΔΩΝ - ΑΔΩΝΙΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ, ΝΙΚΟΛΑΟΣ - ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΔΕΝΔΙΑΣ, ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ, ΝΙΚΗ ΚΕΡΑΜΕΩΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ, ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΛΕΥΡΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΚΡΕΚΑΣ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ, ΣΤΥΛΙΑΝΗ ΜΕΝΔΩΝΗ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΣΙΑΡΑΣ, ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ ΒΟΡΙΔΗΣ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤIΝΟΣ ΚΑΡΑΜΑΝΛHΣ, ΙΩAΝΝΗΣ ΠΛΑΚΙΩΤAΚΗΣ, ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΑΝΤAΣ, ΒΑΣIΛΕΙΟΣ ΚΙΚIΛΙΑΣ, ΧΡHΣΤΟΣ ΣΤΥΛΙΑΝIΔΗΣ, ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΕΡΑΠΕΤΡIΤΗΣ, ΚΥΡΙAΚΟΣ ΠΙΕΡΡΑΚAΚΗΣ, ΧΡHΣΤΟΣ - ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΚΕΡΤΣΟΣ, ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΣΚΥΛΑΚΑΚΗΣ, ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΗΣ, ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ, ΑΣΗΜΙΝΑ ΓΚΑΓΚΑ, ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΠΕΤΣΑΣ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θέλετε να συμπληρώνετε το κείμενο αυτό σε κάθε αναζήτηση σας; Αρκεί απλά να γραφτείτε δωρεάν στο Forin.gr πατώντας εδώ ή να συνδεθείτε με τον λογαριασμό σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια! Πρόσθεσε το σχόλιο σου τώρα!